حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توقف تولید آیفون ۸ با ارایه آیفون SE 2020

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل

آیفون ۸ را شاید باید کم‌عمرترین آیفون در سال‌های اخیر بدانیم. این دستگاه در میانه سال ۲۰۱۷ همراه با آیفون X ارایه شد و حالا در ابتدای سال ۲۰۲۰ با ارایه آیفون SE 2020 از بازار حذف می شود. این یعنی چیزی کمتر از دو و نیم سال و خبر خوب برای دارندگان این موبایل این است که آن ها تا iOS 15 را احتمالا دریافت خواهند کرد. البته که توقف تولید آیفون ۸ با ارایه آیفون SE 2020 یک امر طبیعی به نظر می رسد، چرا که مشخصات بهتر با قیمت پایین تر دارد و البته مدل ۲۰۲۰ هست، پس دیگر جایی برای قدیمی گران نیست!

توقف تولید آیفون ۸

آیفون ۸

آیفون ۸

دیشب سرانجام اپل آیفون 2020 SE را رسما معرفی کرد. دقیقا مانند گمانه زنی ها، این دستگاه فقط یک به روزرسانی آیفون ۸ است. حالا که آیفون 2020 رسمی است، اپل رسما سری آیفون 8 را متوقف کرد.

بله، در حالی که آیفون 8 جایگزینی به نام iPhone SE 202) دارد  آیفون ۸ پلاس هیچ وارثی ندارد. جالب اینجاست که پیش از امروز سری آیفون ۸ برای فروش موجود بود. آ … از صمیم قلب آرزو می کنم شما آن فردی که دیروز عصر آیفون ۸ خریده و بعد با آیفون SE 2020 ارزان‌تر و به روزتر روبه‌رو شده، نباشید.

این نشان می دهد که تصمیم آن برای توقف تولید آیفون ۸ مستقیما با ارایه آیفون SE 2020 در ارتباط است. این منطقی است زیرا آیفون اس ای ۲۰۲۰ دستگاه ارزنده‌تری است. چرا؟ چون:

  1. ۱- آیفون 2020 SE از جدیدترین چپیست اپل یعنی A13 استفاده می کند.
  2. از نرم افزار دوربین بهتری برخوردار است.
  3. گزینه های مختلف رنگی دارد.
  4. ارزانتر از آیفون ۸ است. (آیفون ۸ برابر ۴۵۰ دلار بود و آیفون SE 2020 برابر ۴۰۰ دلار است)

منطقی نیست که هر دو تلفن هوشمند در بازار حضور داشته باشند زیرا آنها فقط در برابر یکدیگر به رقابت می پردازند. در حال حاضر، آیفون 2020 SE جایگزین آیفون ۸ در وب سایت رسمی اپل در چین شده است. با این وجود دستگاه جدیدی برای جایگزینی آیفون ۸ پلاس موجود نیست.

دلیل این امر آن است که آیفون 2020 SE شامل مدل های صفحه نمایش بزرگ نمی شود. با این وجود، کد منبع و گزارش iOS14 ادعا می کند که آیفون 2020 SE دارای نسخه 5.5 اینچی است که شاید در آینده آن را ببینیم و شاید اپل از تولید آن به دلیل حفظ موقعیت آیفون ۱۱ و آیفون XR خودداری می کند.

آیفون SE جدید از نمایشگر ۴.۷ اینچی بهره می برد و از لحاظ طراحی تقریبا با آیفون ۸ یکسان است. این دستگاه حاشیه نمایشگر زیادی دارد و دکمه Home با Touch ID ادغام شده است اما Face ID را ندارد.

نظر شما چیست؟ منتظر نظر پلاس آیفون SE 2020 هستید؟ این کار را برای اپل دشوار خواهد کرد چرا که شاید باید آن را حدود ۵۰۰ دلار قیمت گذاری کند. حتما به یاد دارید که هفت ماه پیش با ارایه آیفون ۱۱ برای شما نوشتیم کاهش قیمت آیفون Xr و آیفون ۸ و توقف تولید آیفون Xs مکس و آیفون ۷ انجام شده است.

قیمت آیفون XR مدل ۶۴ گیگ از این پس برابر با ۶۰۰ دلار است. کاربران در کشور انگلستان با پرداخت مبلغ 630 پوند و کاربران اروپایی با پرداخت مبلغ 700 یورو به این گوشی هوشمند دسترسی پیدا می کنند. در صورتی که دارای آیفون قدیمی باشید، با تحویل آن به اپل می توانید آیفون Xr مدل ۶۴ گیگابایتی را با قیمت 200 دلار خریداری کنید. آیفون XR در زمان عرضه اولیه قیمتی برابر با 750 دلار داشت.

به این ترتیب قیمت حدود ۵۰۰ دلاری آیفون SE 2020 کمی وضعیت آیفون XR را عجیب می کرد. شما چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

معلومه باید متوقف کنه این بهتر و ارزونتره

Milad7

مشخصا این محصول از لحاظ پردازنده بسیار قدرتمند تر هست و ارزش خرید بیشتری داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)