حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه بنچمارک کایرین ۸۲۰ 5G با اسنپدراگون ۷۶۵ جی 5G

دو چیپست میان رده کوالکام و هواوی که از شبکه 5G پشتیبانی می کنند، این روزها مورد توجه ویژه ای قرار دارند. نمونه کوالکام در تعداد زیادی نمونه‌های مختلف استفاده خواهد شد و نمونه هواوی در محصولات این شرکت و البته آنر دیده می شوند. اگر برای شما جالب است که عملکرد این دو دستگاه در مقابل یکدیگر به چه صورت خواهد بود، مقایسه بنچمارک کایرین ۸۲۰ 5G با اسنپدراگون ۷۶۵ جی 5G می تواند داده‌های مفیدی ارایه کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ایت مقایسه را داشته باشیم.

بنچمارک کایرین ۸۲۰ 5G

چیپست Kirin 820 5G چیپست ۷ نانومتری است که یک هسته اصلی از نوع کورتکس A76 با سرعت کلاک ۲.۳۶ گیگاهرتز، سه هسته عملکردی از نوع کورتکس A76 با سرعت ۲.۲۲ گیگاهرتز و چهار هسته بهینه با سرعت ۱.۸۴ گیگاهرتز دارد.

اسنپدراگون 765G هم تراشه‌ای ۷ نانومتری است که یک هسته اصلی به نام کریو ۴۷۵ از نوع کورتکس A76 با سرعت کلاک ۲.۴ گیگاهرتز، یک هسته کریو ۴۷۵ گلد از نوع کورتکس A76 با سرعت ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته کریو ۴۷۵ سیلور از نوع کورتکس A55 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز دارد.

اگر صرفا هسته‌ها را با هم مقایسه کنیم می‌توانیم ببینیم که Kirin 820 5G پردازنده‌ای قوی‌تر دارد چون از چهار هسته کورتکس A76 برخوردار است اما اسنپدراگون 765G فقط دو هسته کورتکس A76 دارد. اما اگر بخواهیم بررسی دقیق‌تر و فنی‌تری داشته باشیم می‌توانیم به بنچمارک زیر رجوع کنیم.

مقایسه کایرین ۸۲۰ با اسنپدراگون ۷۶۵ جی

مقایسه کایرین ۸۲۰ با اسنپدراگون ۷۶۵ جی

همان طور که می‌بینید Kirin 820 5G امتیاز بسیار بالاتری نسبت به اسنپدراگون 765G ثبت کرده است. امتیازات بنچمارک انتوتو هم نتایج متفاوتی را نشان نمی‌دهد چرا که Kirin 820 5G در آن امتیاز ۱۳۰٫۰۸۰ و اسنپدراگون 765G در آن امتیاز ۱۰۴٫۲۲۳ را کسب کرده است.

 

پردازنده گرافیکی Kirin 820 5G مالی G57 است که شش هسته دارد در حالی که پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 765G آدرنو ۶۲۰ در نظر گرفته شده است. مطابق نتایج بنچمارک آنتوتو، مالی G57 با کسب امتیاز ۱۱۶٫۵۱۶ توانسته عملکرد بهتری نسبت به آدرنو ۶۲۰ نشان دهد که امتیاز ۹۲٫۵۳۶ را کسب کرده است.

مقایسه کایرین ۸۲۰ با اسنپدراگون ۷۶۵ جی

مقایسه کایرین ۸۲۰ با اسنپدراگون ۷۶۵ جی

در آزمون بعدی آنتوتو، پردازنده گرافیکی Kirin 820 5G با کسب امتیاز ۱۱۹٫۸۳۹ توانسته اوپو رینو ۳ پرویی را پشت سر بگذارد که با اسنپدراگون 765G امتیاز ۹۳٫۹۷۷ را به ثبت رسانده است. همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، آنر 30S نه فقط در بخش CPU و GPU بلکه در سایر بخش‌ها هم رینو ۳ پرو را پشت سر گذاشته است.

هر دو چیپست مورد بحث در بخش ارتباطات از شبکه‌های مستقل و غیرمستقل پشتیبانی می‌کنند. اسنپدراگون 765G بلوتوث ۵ دارد در حالی که Kirin 820 5G از بلوتوث ۵.۱ بهره می‌برد. چیپست Kirin 820 5G در بخش GPS از سیستم NavIC پشتیبانی نمی‌کند در حالی اسنپدراگون 765G این سیستم را در خود جای داده است.

چیپست Kirin 820 5G قطعا یکی از قدرتمندترین تراشه‌های هوآوی است که هیچ پردازنده میان‌رده‌ای از کوآلکام نمی‌تواند در برابر آن قد علم کند. با این حال، بعید نیست که کوآلکام در آینده چیپست میان‌رده تازه‌ای معرفی کند که بتواند Kirin 820 5G را پشت سر بگذارد. کوآلکام معمولا خیلی زود تراشه‌های جدید خود را معرفی می‌کند و مسئولان این شرکت مطمئنا منتظر نخواهند ماند تا تراشه هوآوی کاری کند که آن‌ها حرفی برای زدن نداشته باشند.

نظر شما چیست؟ شما کدام یک از این چیپست را در قلب دستگاه خود ترجیح می دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

مشخصا در مشخصات خب کایرین 820 چندین پله جلوتره…
اما گویا اسنپدراگون هم فقط امسال محدود به 765g نیست…

The Destroyer

خبری از چیپ جدیدش نیست؟
اصلا اثری ازش نیست…

m.b

خب اگر درست باشه همزمان که نمیاد… والا صحبت از دو چیپست بود که اولیش اومد… بعدی احتمالاً نیمه دومه…

✔ TVKade

“چیپست Kirin 820 5G قطعا یکی از قدرتمندترین تراشه‌های هوآوی است که هیچ پردازنده میان‌رده‌ای از کوآلکام نمی‌تواند در برابر آن قد علم کند.”

والا ما همینو چند روز پیش گفتیم ترول های شیاومی زنجیر پاره کردن:
https://toranji.ir/2020/03/31/?p=1071521/#comment-202566

😁

البته عرضم به درزت که اسنپ 765g سلام میده درسته یکم قدرتش کمتره ولی در حدش هست بعدشم این حرف رو بهتر بود نمیزدی چون چیپ های جدید قراره معرفی بشن اون موقعه سنگ رو یخ میشی !

Finch

ببخشید دخالت میکنم ینی شما میگی نسل بعدی اسنپ سری ۷۰۰ از کایرین سری ۸۰۰ قدرتش میزنه بالا؟

😁

کاییرین 810 که زیر 765g بود این 820 با هزار زرت پرت که از 855 قویتره اومد و دیدیدم که فقط یکم از 810 قوی تره یکم بالای 765g قرار میگیره و صدرصد بهت این قول میدم که قرار گسستگی تحتحانی پیدا کنه 820 چون اسنپ جدید هنوز معرفی نشده😊

😁

از این به بعد بفهمید که ای سیب زمینی کیوی کده وقتی فشار میخوره میره تو سوراخش و دیسلایک میده آخه حقیقت داغه یه توصیه بهت بکنم ترول کله بترسی دردش بیشتره!

✔ TVKade

لول از روی منفیا معلومه بدجور به ترول های شیاومی فشار اومده.
بعله باید واقعیت رو قبول کرد که قوی ترین پردازنده میان رده امسال کوالکام تازه تونسته برسه به پردازنده پارسال هواوی وگرنه غول جدید کایرین 820 به بالای 400k هم میرسه و قدرتی معادل پردازنده پرچمدار کایرین 980 داره.
دلخوش به این مقدار نباشید پردازنده میان رده بعدی هواوی روی لیتیوگرافی 6 نانومتری TSMC و آنتونیو +500k و قدرتی معادل کایرین 990 ابرو براتون نمی‌ذاره. اونوقت اسنپدراگون تازه رسیده به 390 هزار :لول
از همین الان پیشنهاد میکنم فرار کنید.

✔ TVKade

ضمنا برید خدا رو شکر کنید اینبار هواوی بهتون رحم کرد و از هسته های a77 روی پردازنده کایرین 820 استفاده نکرد و ترجیح داد از 4 تا a76 استفاده کنه تا پردازنده پرچمدارش kirin 990 مورد عنایت قرار نگیره، ولی دفعه بعدی و با اومدن کایرین 1020 دیگه از این خبرها هم نیست و کوالکام کلاه بردار قشنگ یه دو نسلی عقب میوفته مگر در سیاست هاش تجدید نظر کنه و دست از کلاه برداری برداره.

The Destroyer

هر وقت کایرین ۱۰۲۰ بقیه رو با خاک یکسان کرد میتونی صحبت کنی… یه وقت دیدی مثل ۹۹۰ و P40 Pro گند زد به همه شایعات و تبلیغات…

The Destroyer

یادته سر کایرین ۱۰۲۰ میگفتی ۷۵۰ هزار؟ اینم همون‌جوری میشه…

✔ TVKade

من که همچنان سر حرفم هستم قبلا گفتم بودم کایرین 820 و 1020 به ترتیب +400k و +750k در انتوتو هستن. تا الان اولی درست از اب دراومد.
ما همچنان منتظر اون پردازنده نامرئی و جدید کوالکام که 9 ماه پیش میگفتید به عنوان رقیبی برای کایرین 810 میاد و با خاک یکسانش میکنه هستیم :لول
اون کسی که باید دست از صحبت کردن و توهم های بیجا برداره و اینورا پیداش نشه شما هستید.

Yas

اصلا فکرشو نمیکردم کوالکام از هواوی بخوره

The Destroyer

البته این تست یه ذره جهت‌گیری داره… اسنپ ۷۶۵ روی ردمی K30 5G با آپدیت درایور به ۳۳۰ هزار رسیده (به طور متوسط)… و کایرین ۸۲۰ هم چیزی در حدود ۳۷۵-۳۸۰ هزار امتیاز میاره معمولا… دوستان الان نیاید حمله کنید این چیپست عالیه و اصلا شکی در این موضوع نیست اما خب تست یه ذره جهت‌گیری داره به نظرم…

✔ TVKade

اگر اینجوریه که کایرین 810 روی اندروید 10 تا 330 هزار هم میرسه. نمونه بنچمارک گوشی p40 lite در gsmarena منتشر شده و از نظر این سایت Kirin 810همچنان قوی ترین پردازنده میان رده ای بوده که تا بحال بررسی کرده:
https://gsmarena.com/huawei_p40_lite-review-2084p4.php

The Destroyer

۳۲۵ هزار بود… بعدشم من این عددو قبول دارم… اگه رو گوشیش رسیده خب رسیده… البته باید دید رو پرفورمنس بوده یا نه…

✔ TVKade

سفسطه کردن ترول های شیاومی شروع شد.

The Destroyer

یه چیزی در خصوص دایمنسیتی ۸۰۰ بگم… دایمنسیتی بنچمارکی در حدود ۳۶۰ هزار داره… به نظرم اون هم چیپ فوق‌العاده‌ایه… هرچند هنوز بهترین چیپ میانرده همین کایرین ۸۲۰ هست… دایمنسیتی ۱۰۰۰L رو حساب نکردم چون به نظرم یه جورایی برای پرچمدار اقتصادی هست تا میانرده‌ها… مگر این که تو قیمتای پایین‌تر هم ببینیمش…

Saeed mirzaei

پیشرفت هواوی در چیپست های میان رده کاملا مشهوده ، قبلا که باکرین 659 تا 710 ضعیف تر یا برابر با چیپست های کوالکام عمل میکرد ، اما الان اونا رو پشت سر گذاشته .البته در چیپست های پرچمدار هنوز ضعف داره که باید جبرانش کنه

#Honor 30 pro#Geekbench
Alleged Honor 30 Pro likely with Kirin 985 spotted on Geekbench
✓https://www.gizmochina.com/2020/04/06/alleged-honor-30-pro-geekbench-listing-spotted-before-april-15-launch/?amp
#Apple iPhone 12 Series
نزدیک ترین رندر فرم کلی فریم/قاب پشتی/ماژول دوربین حداقل ۲ تا از آیفون های ۲۰۲۰
✓http://uupload.ir/files/u7eb_img_20200406_130435.jpg
نمایشگر ۱۲۰ هرتز ۲k / شارژر ۲۵ وات / حافظه داخلی ۱ ترابایت NVME PCIE هم محتمله.
#Samsung Galaxy Buds
فرم قرار گرفتن ایرپاد جدید سامسونگ در گوش
✓http://uupload.ir/files/y9jy_0077eudwly1gdiq0yzi23j30ic0drmyq.jpg
#Huawei Mate 40 Series
نمایشگر اولد واترفال ۱۲۰ هرتز بدون زائده برای میت ۴۰ پرو و مدل پورش دیزاین محتمله.

yasin.kh

خب معلومه 820 بهتر عمل میکنه

Milad7

سخن بزرگان کایرین ۸۲۰ از اسنپ ۸۵۵ بهتره 😂😂😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)