حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برای پیشگیری از کرونا حتما ماسک بزنید

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | پزشکی و سلامت

سازمان جهانی بهداشت (WHO) تا پیش از این استفاده از ماسک را برای جلوگیری از ابتلای افراد سالم به ویروس کرونا مؤثر نمی‌دانست و توصیه می‌کرد این ماسک‌ها توسط کارکنان مراکز بهداشت و بیمارانی که نتیجه آزمایش آن‌ها مثبت شده، مورد استفاده قرار بگیرند. اما ظاهرا قرار است در این زمینه تجدید نظر شود، چرا که نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد، هنگام سرفه و عطسه کردن، ویروس کرونا تا ۸ متر در فضای اتاق پراکنده می‌شود! به این ترتیب باید برای پیشگیری از کرونا حتما ماسک بزنید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا دربار آن صحبت کنیم.

پیشگیری از کرونا و استفاده از ماسک

 

تاثیر ماسک در پیشگیری از کرونا

تاثیر ماسک در پیشگیری از کرونا

پروفسور دیوید هیمان (David Heymann)، مدیر سابق بخش بیماری‌های عفونی WHO است که در حال حاضر در دانشکده بهداشت و طب گرمسیری لندن به عنوان متخصص فعالیت می‌کند. وی درباره موضوع تجدیدنظر سازمان جهانی بهداشت در مورد پوشیدن ماسک توسط افراد سالم گفته که این سازمان از روز گذشته بحث در این رابطه را دوباره به جریان انداخته است.

به گفته این متخصص بیماری‌های عفونی، مقامات WHO احتمالاً به این نتیجه خواهند رسید که استفاده از ماسک در جلوگیری از ابتلا به کووید-19 مؤثر است و باید به همه افراد توصیه شود که از آن استفاده کنند. البته همه ماسک‌ها کارایی لازم را ندارند و تنها نمونه‌های استانداردی که تمام فضای اطراف دهان و بینی را می‌پوشانند، مد نظر متخصصان هستند.

با وجود اینکه تاکنون هیچ شواهد قطعی و محکمی مبنی بر مؤثر بودن استفاده از ماسک در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا به دست نیامده، اما تجربه برخی کشورها مانند ژاپن و کره‌جنوبی می‌تواند تا حدودی این مسئله را تأیید کند. در کشورهای ژاپن و کره‌جنوبی ماسک‌های زیادی در اختیار مردم قرار گرفته و استفاده از آن نسبت به کشورهای غربی رواج بیشتری داشته است. آمارها هم نشان می‌دهند که با وجود همجواری و نزدیکی جغرافیایی این کشورها به چین، که منشأ آلودگی است، شیوع بیماری روند بسیار کندتر و کنترل شده‌تری نسبت به کشورهایی همچون آمریکا، ایتالیا و اسپانیا داشته است.

تاکنون گفته می‌شد که با سرفه و عطسه افراد بیمار، ویروس کرونا تا ۲ متر در هوا پراکنده می‌شود، اما نتیجه مطالعه جدیدی که توسط موسسه تکنولوژی ماساچوست انجام شده، حکایت از تشکیل ابرهایی بزرگ از قطرات ریز حاوی ویروس در اطراف فرد بیمار دارند، که حتی ممکن است به فاصله ۸ متری هم برسد. در صورتی که این مطالعات تأیید شوند، مطمئنا فاصله‌گذاری 8 متری یا بیشتر بین افراد سخت خواهد بود و از همین رو پوشیدن ماسک می‌تواند عامل مؤثری در جلوگیری از ابتلا به کووید-19 قلمداد شود.

شما بیرون از خانه می روید؟ حتما از ماسک استفاده کنید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ماسک های داخل ایران اکثرا کشک هستن 😐

Amir galaxy

شل کن سفت کن

AAAA_.reza._AAAA

((چرا که نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد، هنگام سرفه و عطسه کردن، ویروس کرونا تا ۸ متر در فضای اتاق پراکنده می‌شود!))

مگه عطسه هم جزو علائمه کروناست؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)