حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف کنترل پنل ویندوز ۱۰ از آپدیت بعدی

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | Windows

 

مایکروسافت در تعویض رابط کاربری دسکتاپ از ویندوز ۸ تا کنون با شیب ملایمی پیشرفت کرده است. حرکت بعدی به نظر می رسد که حذف کنترل پنل ویندوز ۱۰ از آپدیت بعدی باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حذف کنترل پنل ویندوز ۱۰

حذف کنترل پنل

حذف کنترل پنل

تعداد دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 از مرز یک میلیارد گذشت
مایکروسافت اخیرا نسخه آزمایشی جدید ویندوز 10 (بیلد 19578) را در اختیار ویندوز اینسایدرها (اولین افرادی که نسخه آزمایشی ویندوز را تست می‌کنند) قرار داده که کدهای موجود در آن، از احتمال بازنشستگی ویژگی کنترل پنل در بروزرسانی جدید این نسخه از ویندوز دلالت می‌کند.

مایکروسافت چند سال پیش، رسما به پشتیبانی از ویندوز XP پایان داد و اگر خاطرتان باشد در اواخر سال 2019 این سرنوشت برای یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های ویندوز یعنی ویندوز 7 رقم خورد. اگرچه طبق گفته مایکروسافت، بالغ بر یک میلیارد دستگاه در جهان به ویندوز 10 مجهز شده‌اند اما بسیاری از قابلیت‌های نسخه‌های قدیمی‌این پلتفرم، همچنان در این نسخه جدید وجود دارند که یکی از آن‌ها کنترل پنل است.

حال با توجه به اطلاعاتی که آپدیت جدید ویندوز ۱۰ بدست آمده، بخش کنترل پنل جای خود را به صفحه تنظیمات مدرن‌تر خواهد داد. برخلاف کنترل پنل کلاسیک، صفحه تنظیمات جدید از دسترسی راحت‌تری برخوردار است و کاربران می‌توانند بسیار سریع‌تر و با دردسر کمتری به گزینه‌های مدنظر خود دسترسی داشته باشند.

البته در کدهای استخراج شده، واژه Hiding مشاهده شده که به معنی «پنهان کردن» است؛ ازاین رو هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا مایکروسافت تصمیم به حذف این قابلیت گرفته یا قصد پنهان کردن آن را در بروزرسانی جدید ویندوز 10 دارد.

از طرفی دیگر، زمانی برای عرضه این نسخه جدید ویندوز 10 اعلام نشده اما از آنجایی که برخی منابع خبری از پایان یافتن مراحل توسعه این نسخه خبر داده‌اند، به نظر می‌رسد که در فصل پاییز شاهد عرضه این برورزسانی باشیم.

مایکروسافت پیشتر نیز برخی از ویژگی‌های موجود در نسخه‌های قدیمی‌ویندوز را حذف کرد که البته این موضوع با انتقادهایی نیز از سوی کاربران همراه شد. این شرکت قصد داشت تا اپلیکیشن Paint را حذف و برنامه جدید Paint 3D را جایگزین آن کند که در نهایت از تصمیم خود برگشت. این رویه در خصوص اپلیکیشن Snipping Tool نیز مشاهده شد.

نظر شما چیست؟ شاهد حذف کنترل پنل در آپدیت بعدی ویندوز خواهیم بود؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

جناب عطایی نسخه 2004 میدونید کی میاد؟

Milad7

چیکارش داری باو 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)