حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تصویر جدید شاسی بلند ایران خودرو K125 منتشر شد

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

دو روز پیش بود که در ترنجی برای شما نوشتیم کراس اوور ایران خودرو با کد پروژه K125 بر مبنای پژو ۲۰۰۸ خواهد بود و چند تصویر از طرح های اولیه آن دیدیم. امشب اما تصویر جدید شاسی بلند ایران خودرو K125 منتشر شد. در حقیقت به نظر می رسد که نمونه اولیه این محصول باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

شاسی بلند ایران خودرو K125

گروه صنعتی ایران خودرو به تازگی جزئیاتی از پروژه K125 را اعلام کرده است. این پروژه مربوط به کراس اوور ملی ایران خودرو است که بر مبنای پلتفرم PF1 توسعه پیدا کرده است.

پروژه ایران خودرو K125 اولین کراس اووری است که با نشان اختصاصی IKCO تولید می شود و طراحی آن توسط مهندسان این شرکت انجام شده است. بر اساس قرارداد برجامی ایران خودرو با گروه PSA، امکان استفاده قانونی از امتیاز پلتفرم PF1 برای طرف ایرانی فراهم شد. برای همین مهندسان ایران خودرو با تغییر پلتفرم PF1، سازه اختصاصی و جدیدی را برای خود فراهم نموده اند و در حال حاضر دو محصول K132 و K125 را بر روی آن توسعه داده اند. با توجه به اصول پلتفرم PF1 گروه PSA، ایران خودرو K125 اصول پایه پژو ۲۰۰۸ نسل اول را دارد و از سویی سدان K132، بر مبنای پژو ۳۰۱ توسعه پیدا کرده است.

ایران خودرو K132 را ببینید، خودرو ملی جدید در رده سدان C بر پایه پلتفرم پژو ۳۰۱

مدیران ارشد ایران خودرو در آخرین صحبت های خود اعلام کرده اند که سدان K132 در بهمن ۹۹ به بازار می آید و K125 چند ماه پس از آن عرضه می شود. اما آنچه که مشخص است، مشخصات فنی کراس اوور K125 ایران خودرو قطعی شده و این شرکت برنامه دارد تا قویترین پیشرانه خود را بر روی این کراس اوور جمع و جور تک دیفرانسیل نصب کند.

فراخوان ایران خودرو برای نام گذاری دو محصول جدید : یک کراس اوور و یک سدان

به گفته مدیران ایران خودرو، K125 با پیشرانه «TC7 پلاس» و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به بازار می آید. پیشرانه TC7 پلاس چند هفته قبل در نمایشگاه پیشرانه های درون سوز ساپکو توسط شرکت «ایپکو» معرفی شد. این پیشرانه ۱۶۴۶ سی سی حجم دارد و نمونه ارتقای یافته TC7 یا همان EF7 پلاس است.

تغییر کلی در سامانه توربو، تجهیز پیشرانه به زمان بندی هوشمند سوپاپ های دوگانه، تقویت ضرایب امنیت و… باعث شده تا این پیشرانه حداکثر توان استاندارد ۱۷۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر تولید کند. البته که ایران خودرو برنامه دارد تا نمونه بنزینی TC7 پلاس را با قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر بر روی خودروهایی چون «دنا پلاس توربو اسپرت»، «ایران خودرو K132»، «سورن پلاس توربو» و کراس اوور K125 نصب نماید.

مصرف سوخت ترکیبی ۶٫۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، نسبت تراکم ۹٫۱ و بهره برداری از حداکثر گشتاور در دور ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ آر.پیدنا.ام از ویژگی های این یشرانه است. به گفته مدیران ایران خودرو، K125 با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک توان پیشرانه TC7 پلاس را به چرخ های جلوی این خودرو می رساند. جعبه دنده این خودرو مشابه به جعبه دنده اتوماتیک دنا پلاس است و از نوع شش سرعته AT به حساب می آید.

این جعبه دنده با مهندسی گروه HPT کره طراحی شده و در حال حاضر توسط DAE چین مونتاژ می شود. کمپانی DAE یکی از اصلی ترین خطوط تولید جعبه دنده HPT (هیوندای پاورتک) را دارد و شراکت های فنی و مالی را هم با میتسوبیشی نیز داشته است. به گفته مهندسان ایران خودرو، در جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دنا پلاس، K125 و K132 از سامانه خنک کاری مشابه به جعبه دنده های ۸ سرعته استفاده شده تا با توجه به شرایط آب و هوایی ایران، امکان استفاده از نسخه اتوماتیک این خودروها در اکثر مناطق فراهم باشد. همچنین سامانه مبدل گشتاوری، تیپ ترونیک، حالت برفی و اسپرت نیز در جعبه دنده DAEو جود دارد.

مشخصات قطعی شاسی بلند ایران خودرو K125

  1. ۱- پیشرانه TC7 پلاس
  2. ۲- ۱۶۴۶ سی سی ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ
  3. ۳- ۱۶۱ تا ۱۷۰ اسب بخار
  4. ۴- ۲۳۵ تا ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور
  5. ۵- دیفرانسیل جلو
  6. ۶- فرمان کمکی برقی
  7. ۷- جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE
  8. ۸- حالت اسپرت، برفی و عادی
  9. ۹- تیپ ترونیک

نظر شما درباره کراس اوور ایران خودرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yusef

اگر عملی بشه به دلیل اینکه ساپورت قطعه میشه و توی ایران این گزینه مهمیه، فروش خوبی می کنه البته قاعدتا ضعف های زیادی خواهد داشت

afsoon

شاسی بلند نه کراس اور .طراحیش واقعا یه جوریه نظر من اینه که زشت هست .نمی‌دونم با این وضعیت خودرو اینو چند میخاد بده .در هر صورت بهتره خط تولید رو به روال سابق برگردونه تا قیمت ها پایین بیاد .شترگلو پلنگ هم نخواستیم

Ali_t

برداشته پژو ۲۰۰۸ رو یکم تغییرات داده اسمشو عوض کرده 🤣

Finch

شخصا جنازه هایما اس7 و جک اس5 رو دوش این نمیندازم

Monarch

به کرونا پلاس توربو خوش آمد میگوییم :/

V800B

چ عجب ی ماشین دیدیم با اسب بخار بالا توسط این شرکت

I love htc

ارابه مرگ پریمیوم

پ. ن:دادا همون سمند و بهمون بده (عین آدم بده)

Finch

۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ اسب هم باشه وقتی گیربکس درست حسابی نداشته باشه مفت نمیارزه
یه مثال میزنم
زانتیای ۱۳۵ اسبی رو طرف ۱۳.۱۴ تا انسان از کشور همسایه شرقی میکنن داخلش و ۲۲۰ تا میره ماشین
بعد ام وی ام ۵۳۰ هم با ۱۳۹ اسب بخار تک سرنشین طرف ۲۱۰ تا میره ذوق میکنه

Milad7

چقدر زشته این 😐

Milad7

یه کپی ناشیانه از پژو….. پیشرانه اش هم مالی نیست 🙂

Yusef

به یه چیز جالب پی بردم. توی یه سایت دیگه چندتا از این نظراتی که اینجا دادیم عینا کپی شده و به اسم کاربری دیگه ثبت شده از جمله کامنت خودم . یعنی نظرات اون سایته فیکه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)