حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست های کوالکام برای هندزفری‌های بی‌سیم با قابلیت حذف نویز ارایه می شوند

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | پردازشگرها

اضافه شدن برخی قابلیت‌ها چند پیش‌نیاز دارد. برای مثال قابلیت حذف نویز علاوه بر نیازمند بودن به میکروفون های اضافه اما نیاز به قدرت پردازش مناسب هم دارد. امروز گفته می شود که چیپست های کوالکام برای هندزفری‌های بی‌سیم با قابلیت حذف نویز ارایه می شوند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

چیپست های کوالکام برای هندزفری‌های بی‌سیم

چیپست های کوالکام برای هندزفری‌های بی‌سیم

چیپست های کوالکام برای هندزفری‌های بی‌سیم

کوالکام امروز از چندین چیپست جدید برای ایربادهای بی‌سیم واقعی رونمایی کرد. این تراشه‌ها شامل سری ممتاز QCC514x و خانواده ارزان‌قیمت‌تر QCC304x هستند. این چیپست‌ها با هدف ارائه امکانات برتر در بازه‌های قیمتی متنوع‌تر روانه بازار خواهند شد.

اولین و شاخص‌ترین قابلیت این تراشه‌ها، ویژگی حذف نویز فعال (ANC) است که با کاهش یا حتی حذف صداهای خارجی مزاحم حین استفاده از ایربادها و هدفون‌ها همراه خواهد بود.

در حال حاضر تعداد انگشت‌شماری از هندزفری‌های بی‌سیم از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند؛ اما اکثر آن ها بفاقد چنین مشخصه‌ای هستند. بعلاوه ایرفون‌های مجهز به قابلیت حذف نویز فعال نظیر ایرپاد پرو اپل با قیمت‌گذاری بسیار گران روانه بازار می‌شوند؛ به همین دلیل تولیدکننده‌های مختلف باید به‌دنبال پیاده‌سازی ایده‌های اختصاصی خود باشند.

چیپست های جدید کوالکام به‌صورت یکپارچه از مشخصه حذف نویز فعال پشتیبانی می‌کنند. همچنین مشخصه نشت خفیف صداها (Leak-through) به کاربران امکان می‌دهد تا در مواقع لزوم قادر به شنیدن برخی اصوات محیط پیرامون خود باشند؛ موضوعی که احتمالا دسترسی به چنین امکاناتی در ایربادهای ارزان‌تر را تسهیل می‌کند.

یکی دیگر از پیشرفت‌های بزرگ این ۲ چیپست قابلیتی است که کوالکام آن‌را TrueWireless Mirroring نامگذاری نموده است. بدین‌ترتیب در ایربادهای بی‌سیم واقعی با اتصال یکی از ایربادها به گوشی، ایرباد دیگر نیز به آن متصل خواهد شد. با این‌حال چنین قابلیتی احتمالا برقراری ارتباط بلوتوث قابل اطمینان را دشوار می‌کند.

با وجود این توانایی فاصله گوشی از ایرباد اصلی در مقایسه با فاصله آن با ایرباد ثانویه بیش‌تر باشد؛ در این‌صورت تنها یکی از ایربادها به گوشی متصل شده و این ارتباط به ایرباد دیگر و گوشی یا هر منبع صوتی دیگر منعکس می‌شود. بدین‌ترتیب به منظور برقراری پایدارترین ارتباط، اتصال میان ایربادها و منبع صوتی به‌صورت یکپارچه قابل جا‌به‌جایی است.

همچنین کاربران در صورت تمایل می‌توانند از تنها یک ایرباد به شکلی آسان‌تر استفاده نمایند؛ چرا که ارتباط میان هر 2 گوشی همواره برقرار خواهد شد.

نهایتا هر ۲ چیپست جدید از دستیارهای صوتی تعریف شده به‌صورت یکپارچه پشتیبانی می‌کنند. لذا کاربران بدون اعمال تنظیمات سفارشی می‌توانند از تمامی دستیارهای صوتی مورد نظر خود بهره‌برداری نمایند. در تراشه پیشرفته‌تر QCC5141، دستیار صوتی از مشخصه فعال‌سازی صوتی پشتیبانی می‌کند. این مشخصه پیش‌تر در انحصار دستگاه‌های مجهز به تراشه H1 اپل نظیر دومین نسل ایرپاد و ایرپاد پرو بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که هندزفری‌های بی‌سیم ما عملکرد جذاب‌تری داشته باشند؟ بله قطعا!

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

به بهانه چیپست های کوالکام شاهد قیمت گذاری های نجومی از سازندگان هندزفری خواهیم بود

Milad7

کم کم هدفون ها را هم به قیمت گوشی ها میرسونند 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)