حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت سونی برای ارتقا کیفیت دوربین اکسپریا ۱ مارک ۲

نوشته

4 سال قبل | 19 دیدگاه | آپدیت، سونی

سه هفته پیش بود که سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ (Xperia 1 II) با اسنپدراگون ۸۶۵ و پشتیبانی از 5G رسما معرفی شد. امروز هم خبر می رسد آپدیت سونی برای ارتقا کیفیت دوربین اکسپریا ۱ مارک ۲ ارایه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ارتقا کیفیت دوربین اکسپریا ۱ مارک ۲

ارتقا کیفیت دوربین اکسپریا ۱ مارک ۲

ارتقا کیفیت دوربین اکسپریا ۱ مارک ۲

دوربین اکپسریا ۱ مارک ۲ با طراحی متفاوت در لبه دستگاه قرار گرفته است. این ترکیب دوربین سه گانه اصلی (به علاوه یک دوربین ToF) همان رزلوشن ۱۲ مگاپیکسلی برای هر سه دوربین را ارایه می کند اما حسگر تصویرهای بزرگ‌تر و لنزهای بهتری را به شما خواهد داد. دوربین سلفی همچنان همان ۸ مگاپیکسلی قبلی است و در حاشیه سراسری بالای نمایشگر قرار دارد.

ماژول بالایی در قسمت عقب زاویه دید فوق عریض با فاصله کانونی معادل 16 میلی متر و دیافراگم f/2.2 و سنسور 1/2.6 اینچی با Dual-PD AF را داراست. سپس دوربین تله فوتو با فاصله کانونی معادل 70 میلی متر ، لنزهای تثبیت شده با F/2.4 و حسگر تصویر 1/3 اینچی با فوکوس خودکار تشخیص فاز در وسط قرار دارد.

دوربین اصلی سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ از سنسور Exmor بسیار بزرگ 1/1.7 اینچ با سنسور فوکوس دوال پیکسل و OIS برخوردار بوده و همچنین دارای دیافراگم f/1.7 است. سنسور بین دوربین های اصلی و تله فوتو سنسور سه بعدی iTOF است ، که باید به سرعت فوکوس کمک کند.

امروز گزارش شده است که سونی بی‌وقفه در حال کار روی ارائه‌ی قابلیت‌های جدیدی در اپلیکیشن دوربین سونی اکسپریا ۱ مارک II از طریق یک به‌روزرسانی پس از عرضه‌ی این محصول در بازار است.

این به‌روزرسانی فوکوس خودکار چشمی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که اطمینان پیدا می‌کند در دوربین فوق عریض 16 میلی‌متری گوشی،  فوکوس همیشه به دقت روی چشم کاربران قرار داشته باشد. علاوه بر این، اولین به‌روزرسانی این گوشی فیلمبرداری اسلوموشن با وضوح 1080p در نرخ 120 فریم بر ثانیه‌ای و فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه‌ای را نیز به ارمغان خواهد آورد. اما مهم‌ترین ویژگی، می‌تواند اضافه شدن حالت عکاسی در شب به دوربین اصلی 24 میلی‌متری گوشی باشد.

این قابلیت‌های جدید در ماه آوریل و پس از آنکه گوشی اکسپریا ۱ مارک ۲ برای اولین بار روانه‌ی بازار می‌شود، توسط یک به‌روزرسانی نرم افزاری به گوشی پرچمدار سونی اضافه خواهند شد.

نظر شما چیست؟ درباره دوربین اکسپریا ۱ مارک ۲ چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خبر مسرت بخشی بود

MOAZEZ

بدجور چشممو گرفته ولی نبودن سونی در خاورمیانه چشممو میترسونه. اگه خدای نکرده خراب بشه هیچ خدماتی براش تو دسترس نیست.خداکنه سونی برگرده به خاورمیانه. اگه چاره ای نداشته باشم امسال p40 pro یا mi10 pro میخرم

saeed_l

معزز یعنی اسنپدراگون 865 به کایرین 990 ترجیح میدی ؟؟ 🤔
بنظرم پرچمدار شیاومی یا ردمی بگیر
منکه پولم به mi 10 pro نمیرسه میخوام یه نسخه گلوبال K30 pro بگیریم
مشخص شده به 2 حسگر ۶۴mp سونی لرزشگیر اپتیکال و زوم اپتکی x3 مجهز شده

MOAZEZ

کرین حرف نداره بابا تو اسپید تست ها همیشه حرفهای خیلی زیادی برای گفتن دارن

m.b

https://m.gsmarena.com/gaming_phones_throttling_performance-review-1957p3.php

🤦‍♂️
Gpu رو هم یه نگاه بنداز… تازه اون موقع هسته های 76 نو بودن… نه الان که 77 میاد تا نیمه دوم که گوشی میخواید بخرید…

Armin.Technology

خدایا رحمتت را بر این کاربر عطا فرما🤦🙄.

نیما عرفانی

درسته معزز جان
همیشه گفتم بازم میگم، همه چیز بنچمارک نیست و گوشی های گیمینگ کلاً بحثشون جداست. من تغییرات عملکرد واقعی سخت افزار و نحوه ی سینکش با رابط کاربری رو طی گذشت مدت زمان در نظر میگیرم و این فاکتورها برام اهمیت داره. پارسال زمانی که با معرفی سری پی 30 رابط EMUI 9.1 عرضه شد، فایل های سیستمی هم تغییر کرد و تحولی در افزایش سرعت خوندن و نوشتن حافظه ی گوشی به ارمغان اورد. خودم از عملکرد کایرین 980 ر.ضایت دارم و با اینکه دو سومه 2/3 حافظه ی گوشی اشغال شده و 11 ماه از زمان خرید گوشی میگذره، بدون فعال کردن حالت پرفورمنس تمام نیازاتم رو به بهترین شکل فراهم میکنه و فقط اندازه ی اپسیلونی در برخی عملکردها شاهد لگ هستم که اونم به چیپست مربوط نمیشه و لگ های کوچیکه رابط کاربریه که اصلی ترین دلیلش پر شدن دو سومه حافظه ی گوشی هست ولی ویروس نیست چون از همون روز اول پک اورجینال آنتی ویروس ESET MOBILE SECURITY رو ریختم و هر روز هم داره آپدیت میشه پس نگرانی از این بابت ندارم. اما به جرأت میگم سینک پردازنده با نرم افزار و رابط کاربری اینقدر دقیق انجام شده که با دخالت هوش مصنوعی، هرچی بیشتر از گوشی استفاده میکنم، نحوه ی استفاده ی منو با قابلیت لرنینگ ماشین پیش بینی میکنه و همین باعث شده در بسیاری از برنامه ها و گشت و گذار در رابط کاربری سرعت گوشی در ناوبری و اسکرولینگ به مراتب نسبت به ماه های گذشته بالاتر بره.
اینو گفتم که بدونید دیگه کایرین 990 و 990 5جی که چند پله از کایرین ٩80 بالاتره و کسی که از پرچمدار هواوی در طولانی مدت استفاده کرده باشه میدونه من چی میگم.

UnderTaker

MOAZEZ

درود برادر. هر گوشی‌ای میگیری، انتخابت در وهله‌ی اول اسنپ باشه.
فعلا تو اندروید‌ی‌ها رودست نداره.
مخصوصا اسنپ865 که بی‌نهایت قدرتمنده و درایور GPUش مثل نسخه PC آپدیت میشه.

Armin.Technology

عالی🙂👍

Milad7

آفرین سونی 🙂

Milad7

فقط امیدوارم زبان طراحی را عوض بکنه

Amir galaxy

کسی داره که برای آپدیت بگیم مبارک دارندگانش؟!

Armin.Technology

فک نکنم اتفاقا میخواستم بگم گفتم احتمالا کسی نداره ول کن😅😂.

Amir galaxy

😅

نیما عرفانی

من به یه موضوعی الان دقت کردم
درسته که سنسور اولتراواید میت 30 پرو و فایند ایکس 2 پرو دارای فوکوس خودکار هستن اما سنسور اولتراواید این گوشی فوکوس پرسرعت دوال پیکسل داره و با ارائه ی این آپدیت بازم یکی دوسطح میره بالاتر و فوکوس روی چشم رو به مانند سنسور اصلیش فراهم میکنه 👌👍.

Mahdi

چه فایده تو دکسو نمرش کم میشه

نیما عرفانی

اون بحثش جداست با این حال چیزی از ارزش های سونی ، زایس و گروه آلفا کم نمیشه ⁦🙇‍♂️⁩.

Mr_asterky

اگه اشتباه نکنم روی سری xz اسلوموشن 960 فریم تو 1080 داشت که تازه الان با آپدیت شده 120 فریم

Mortazavi

همه چیزش عالیه جز رزولوشن دوربین

آخه ۱۲ خنده داره

هفته پیش دنبال یه عکس می گشتم که به عکسایی که برای مسابقه نوروز دوسال پیش ترنجی گرفته بودم برخوردم

عکسا توسط اکسپریاx با دوربین ۲۳گرفته شده بود و کیفیتش فوق‌العاده بود

من عاشق سونی بودم بخاطر رزولوشن خفنش زی۱ تو سال ۲۰۱۳ با رزولوشن ۲۰.۷ اومد زمانی که اکثرا ۸مگا پیکسل بودن اما حالا زده تو کار پیکسل بزرگ ، خوب برادر من کواد پیکسل رو که خودت اختراع کردی و می‌تونستی حداقل ۴۸ بزاری که بشه همون ۱۲ با همین ساز پیکسل الانت

امیدوارم این بار روی کشیدگی عکسها و اعجوجات داینامیک رنج سنسور کار واقعی و دلسوزانه کرده باشند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)