حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تعداد کاربران ویندوز ۱۰ به ۱ میلیارد نفر رسید

نوشته

4 سال قبل | 10 دیدگاه | Windows، مایکروسافت

ویندوز ۱۰ در ژوئیه ۲۰۱۵ برای اولین بار منتشر شد و توانست تا اکتبر همان سال ۱۱۰ میلیون کامپیوتر را به دست بیاورد. اکنون مایکروسافت به هدف یک میلیارد کامپیوتر مجهز به ویندوز ۱۰ دست یافته است. این در حالی است که دست یابی به یک میلیارد کامپیوتر چیزی حدود 20 ماه بیشتر از وعده داده شده طول کشید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره تعداد کاربران ویندوز ۱۰ صحبت کینم.

تعداد کاربران ویندوز ۱۰

کاهش مهاجرت به ویندوز ۱۰

کاهش مهاجرت به ویندوز ۱۰

هدف مایکروسافت در شرایطی محقق می‌شود که در اولین سالگرد انتشار ویندوز 10، این کمپانی اذعان کرد نسبت به دست یابی به یک میلیارد کامیپوتر مجهز به ویندوز 10 ظرف تنها سه سال خوش‌بین نیست و ممکن است بیش از سه سال طول بکشد. در آن زمان مایکروسافت بخش موبایل خود را مقصر اصلی معرفی کرد.

موفقیت اولیه ویندوز ۱۰ بیشتر ناشی از امکان ارتقای مجانی کاربران ویندوز 7 و 8 بود اما به مرور سرعت رشد محبوبیت ویندوز 10 کاهش پیدا کرد. با این حال در نهایت مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز 7 خاتمه داد که خود باعث شد به مرور کاربران جذب ویندوز 10 شوند. البته بهبودها و قابلیت‌های جدید ویندوز 10 در رشد محبوبیت آن نقش مؤثری داشته‌اند.

بر پایه آخرین آمار ارائه شده از سوی کمپانی NetApplications از بازار سیستم عامل، هنوز ویندوز 7 سیستم عامل بسیاری از کاربران است و مهاجرت کاربران از ویندوز 7 به ویندوز 10 متوقف شده است. آخرین آمار ارائه شده که مربوط به ماه فوریه است، نشان می‌دهد موج پیشین مهاجرت کاربران از ویندوز 7 به ویندوز 10 متوقف شده است. این در حالی است که در ماه ژانویه و با پایان پشتیبانی از ویندوز 7، شاهد مهاجرت قابل توجه کاربران به ویندوز 10 بودیم، به این ترتیب به نظر می‌رسد چندان از تعداد کاربران ویندوز 7 کاسته نشده است.

نمودار پایین تغییرات سهم ویندوز 7 و ویندوز 10 از بازار سیستم عامل‌های دسکتاپ را نشان می‌دهد که تقریباً به ثبات رسیده است. حالا ویندوز 10 مایکروسافت به تنهایی 57.39 درصد بازار و ویندوز 7 نیز 25.20 درصد بازار را در دست دارند. در ماه ژانویه سهم ویندوز 10 و ویندوز 7 به ترتیب 57.08 درصد و 25.56 درصد و در دسامبر سال گذشته به ترتیب 56.36 و 29.57 درصد بود.

هم زمان مایکروسافت اعلام کرده برنامه ویندوز اینسایدر بیش از 17.8 میلیون عضو دارد که به بررسی بیلدهای جدید ویندوز 10، رفع مشکلات و کمک به این کمپانی برای بهبود آن می‌پردازند. در هر صورت حالا ما با بیش از یک میلیارد کامپیوتر مجهز به ویندوز 10 زندگی می‌کنیم.

شما کاربر ویندوز ۱۰ هستید؟ نظر شما درباره سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

سیستم عامل سیستم های اکثر ارگان ها و سازمان های دولتی و نیمه دولتی ایران، ویندوز ۷ هست چون متأسفانه سخت افزارشون توانایی لود ویندوز ۱۰ رو نداره🙇‍♂️.
بهترین تجربه ی من از میز کار ویندوز ، ورژن دهشه ، الحق و الإنصاف سیستم عامل دسکتاپه فوق العاده ایه 👌👍.
فقط یکم نواقص داره که موقع آپدیت دهی هم رو مخه . این قسمت رو اگه مایکروسافت بتونه برطرف کنه دیگه به جرأت میشه گفت شایسته ی لقب گرفتن عنوان «کامل ترین سیستم عامل دسکتاپیه».

نیما عرفانی

جذابیت خاصی دارن🙂
http://www.slashleaks.com/l/meizu-pro-8-new-leak
یکی دیگه از نمونه های خلاقیت میزو
*****
مثل اینکه طراحی کادر دوربین موتورولا اج و اج پلاس متفاوته
http://www.slashleaks.com/l/motorola-edge-official-renders-108mp-confirmed
http://www.slashleaks.com/l/motorola-edge-hands-on-photos-more-specs

نیما عرفانی

اسامی سری پی ۴۰ هواوی از روی باکسشون مشخص شد
P40 Pro
P40 X
P40 Premium
http://uupload.ir/files/om05_img_20200318_004828.jpg
http://uupload.ir/files/jzu9_img_20200318_004824.jpg
http://uupload.ir/files/9k4z_img_20200318_004819.jpg

نیما عرفانی

همون طور که گفته بودم موتورولا اج و اج پلاس ، ماژول و کادر دوربین متفاوتی دارن و سنسور اصلی موتورولا اج ۶۴ مگاپیکسلی هست اما مشخص نیست ساخت سونیه یا سامسونگ و سنسور اصلی اج پلاس هم ۱۰۸ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ هست.
دوربین سلفی هردو گوشی هم ۲۵ مگاپیکسل بیان شده.
رزولوشن نمایشگر مدل اج FHD+ هست ولی از رزولوشن مدل اج پلاس اطلاعاتی درز پیدا نکرده اما شاید WQHD+ باشه . هردو گوشی دیسپلی واترفال با رفرش ریت متغیر ۶۰ و ۹۰ هرتز دارن .
ظرفیت باتری مدل اج ۴۵۰۰ میلی آمپر و مدل اج پلاس ۵۰۰۰ میلی آمپر ذکر شده .
چیپست مدل اج اسنپدراگون ۷۶۵ با مودم 5G x52 هست و مدل اج پلاس اسنپدراگون ۸۶۵ به همراه مودم 5G x55 .
گفته شده هردو گوشی از جک ۳.۵ میلی متری هدفون و اسلات کارت حافظه ی میکرو اس دی بهره میبرن و از شارژ وایرلس هم پشتیبانی میکنن.
https://www.phonearena.com/news/motorola-edge-design-specs-leak_id122984
https://www.phonearena.com/news/motorola-edge-plus-5g-press-images-leak_id123046

ARMTIN

آقای عطایی
مشخصات + رندر رسمی K30 pro در رنگ سفید توسط شیاومی منتشر شد ⁦❤️⁩
تو این عکس خبری از حسگر اثر انگشت
در کنار فریم وجود نداره فقط کلید پاور و ولوم قرار داره …💯
که به احتمال ۹۹ درصد از حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش بهره میبره

https://m.ithome.com/html/478333.htm

Armin.Technology

بهترین سیستم عامل دسکتاپ.👏👏

Amir galaxy

من عضو بشم میشه ۱ میلیارد و ۱ ؟!!!😁🤙

Milad7

ولی Xp یه چیز دیگه بود لعنتیه نوستالژیک

ویندوز 10 یه مزیتی که داره اینه که وقتی لایسنس براش بخری خیالت راحته این تا آخرین نسخه ویندوز برات کار میکنه و نسخه جدید تر ویندوز رو نیاز نیست دوباره پول بدی بخری مثل ویندوز 7 که بعدش 8 اومد باید می خریدی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)