حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال تغییر نام کورتانا به مایکروسافت ۳۶۵ اسیستنت

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | مایکروسافت

فارغ از این که کورتانا نام زیبایی برای یک دستیار دیجیتال است یا نه، این نام حالا برند شده و تقریبا همه آن را میشناسند. خصوصا اینکه این نام برگرفته از شخصیت کورتانا در سری بازی‌های هیلو می‌باشد که اتفاقا این شخصیت دارای هوش مصنوعی بود. امشب اما خبر از احتمال تغییر نام کورتانا به مایکروسافت ۳۶۵ اسیستنت می رسد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تغییر نام کورتانا به مایکروسافت ۳۶۵ اسیستنت

مایکروسافت

مایکروسافت

نام جدیدی که برای کورتانا شایعه شده، آن حسی که هنگام ارتباط با کورتانا ایجاد می‌کرد دیگر نمی‌تواند برای کاربران به ارمغان بیاورد. در واقع آن ارتباط دوستانه‌ای که میشد با کورتانا و اسم این دستیار هوشمند برقرار کرد با اسم جدید ممکن نیست. به نظر می‌رسد هدف مایکروسافت از انتخاب اسم جدید، تمرکز بر روی تجارتی جدید بوده است. طبق گزارشی که Brad Sams، متخصص اطلاعات راجع به مایکروسافت منتشر کرده، دستیار صوتی کورتانا به Microsoft 365 Assistant تغییر نام خواهد داد.

همان طور که گفته شد این اسم واقعا عجیب و غریب است. مطمئنا یکی از ویژگی‌های مهم برای یک دستیار دیجیتال، نام مختصر و ساده است در حالی که  Microsoft 365 Assistant خود یک جمله پیچیده محسوب می‌شود که به واقع به شخص من، احساس خوبی در زمان به کار بردن این نام دست نمی‌دهد. به گزارش عده‌ای، مایکروسافت در حال حاضر در داخل کمپانی دیگر کورتانا را به نام Microsoft 365 Assistant یاد می‌کنند و به نظر می‌رسد مسئله تغییر نام کورتانا کاملا جدیست و این اتفاق در آینده نه چندان دور رسمی خواهد شد.

مایکروسافت اخیرا زیاد در مورد کورتانا تغییرات ایجاد کرده است. به طور مثال عملکرد کورتانا را از عملکرد جستجوی سیستم عامل جدا کرد، کورتانا تبدیل به یک اپلیکیشن مستقل کرد و سپس در آخرین تغییرات، یک سری از قابلیت‌های این دستیار دیجیتال را به طور کلی حذف کرد تا به اصطلاح کورتانا را تبدیل به یک ابزار پربار کند.

گویا مایکروسافت بر خلاف چیزی که انتظار می‌رفت، قصد دارد کورتانا را از رقابت مستقیم با دستیارهای دیجیتال مطرح بازار مانند گوگل اسیستنت، سیری و الکسا خارج کند و ابزار کامل‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد. که امیدواریم این اتفاق نتیجه منفی نداشته باشد.

تغییر کاربری نسبی کورتانا احتمالا در نسخه بعدی ویندوز 10 یعنی 20H1 عملی خواهد شد و این بروزرسانی در ماه آوریل یا می در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. شاید تغییر نام کورتانا نیز در همین آپدیت عملی شود.

نظر شما درباره تغییر نام کورتانا به مایکروسافت ۳۶۵ اسیستنت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

این کامنتم هیچ ارتباطی با پسوند اسیستنت نام جدید کورتانا نداره و ترجیح میدم نظرم کلی باشه نه جزئی.
من حدس میزنم مایکروسافت برنامه‌ی بلند مدتی برای همکاری با گوگل داره و حدس میزنم این ارتباط دوطرفست و مایکروسافت در ازای کمک به گوگل برای توسعه‌ی بهتر و سریع تر سیستم عامل کروم دسکتاپش ، گوگل هم میخواد به مایکروسافت در جهت رسیدن به اکوسیستم مشترک و یکپارچه سازی سیستم عامل ویندوز روی پلتفرم های مختلف کمک کنه و نمونه ی بارزش رو میشه به Surface Neo , Surface Duo اشاره کرد.

Dr. DIM

درست بنظر میاد چون مثلاً از اون طرف هم گوگل اسیستنت الان روی اکس باکس اومده. گوگل اجازه داده روی سرفیس نئو سرویس های مایکروسافت تو دید کاربر باشم اگه این چند روز رابط کاربری رو دیده باشین اما این در حالیه که یکی از قوانین گوگل اینه که حتما سرویس های گوگل تو صفحه اول اندروید قرار داده بشن.

نیما عرفانی

صحیح

Milad7

برای من کاربردی نداره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)