حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا لمینت های حرارتی و سرد در کیفیت چاپ پلات تاثیر دارد؟

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

حتما شما نیز چاپ های بزرگ و عریض با کیفیت را دیده اید که از جذابیت و کیفیت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل این نوع چاپ امروزه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و امروزه در صنعت چاپ بسیار استفاده می شود. چاپ پلات لمینت، دارای کیفیت بسیار بالایی است و در برابر عوامل خارجی بسیار مقاوم است.

چاپ پلات لمینت چیست؟

چاپ پلات لمینت از دسته چاپ های عریض محسوب می شود. برای این نوع چاپ از دستگاه پلاتر استفاده می شود و پس از اینکه هدها با رنگ، نقش را بر روی کاغذ چاپ انتقال دادند، از دستگاه لمینیتور برای کشیدن یک لایه لمینت بر روی کاغذ استفاده می شود. استفاده از لمینت سبب افزایش این نوع چاپ در برابر شرایط محیطی و کاهش هر گونه صدمات احتمالی می شود. از سوی دیگر لمینت کردن باعث افزایش زیبایی کار نیز می شود و باید بدانید که لمینت کردن به دو روش سرد و گرم انجام می شود. این نوع چاپ در مقایسه با سایر انواع چاپ، دارای کیفیت و ظاهر بهتری است و همین عامل سبب شده است تا چاپ پلات لمینت نسبت به بنر، خیلی بهتر و جذاب تر باشد. از این نوع چاپ برای دید از نزدیک بیشتر استفاده می شود و اگر دید از دور مد نظرتان است، باید از چاپ بنر استفاده کنید. چاپ پلات لمینت، از نوع ساده و رنگی می باشد و شما می توانید با توجه به چاپ مورد نظرتان، بهترین نوع آن را انتخاب نمایید. برای سفارش چاپ پلات لمینت چاپ کوثر میتوانید به این کجموعه مراجعه کنید و یا به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید.

چاپ پلات لمینت حرارتی

در این نوع چاپ، از گرما برای چسباندن لمینت بر روی سطح استفاده می شود که به ان پرس کردن نیز گفته می شود. این نوع چاپ، در دو نوع براق و مات موجود می باشد که به وسیله آن می توان پشت و روی سطح چاپ را لمینت کرد. برای اینکه کیفیت سطح چاپ حفظ شود، بر روی سطح چاپ، نوعی چسب قرار داده می شود که زمانی که گرما به آن می خورد، این چسب فعال شده و لمینت سطح کار را می پوشاند. کیفیت این نوع چاپ بسیار بالاست و به همین دلیل از آن به وفور استفاده می شود.

چاپ پلات لمینت سرد

در این نوع چاپ، برای اینکه لمینت بر روی سطح چاپ کشیده شود، از گرما استفاده نمی شود و به نوعی مانند سلفون کشی است. یعنی پس از چاپ، لایه ای از لمینت نازک، بر روی سطح چاپ کشیده می شود. در این نوع چاپ، لمینت دارای سطحی چسبناک است که پس از فشار دادن این نوع چاپ بر روی سطح پلات چاپ، بر روی آن می چسبد. این روش با آن که کاربرد کمتری نسبت به لمینت گرم دارد، اما در مواردی که گرما سبب آسیب رساندن به سطح کار می شود، از این نوع چاپ لمینت استفاده می شود. همچنین برای مشاهده سایت های بین الملل printing plate laminate به لینک قبل مراجعه فرمایید.

تابلو بک لایت

تابلو بک لایت

مزایای استفاده از چاپ نوع پلات و لمینت

  • چاپ پلات لمینت، برای چاپ های تا عرض 105 متر می توانند استفاده شوند و این یکی از ویژگی های بسیار خوب این نوع چاپ است.
  • این نوع چاپ دارای کیفیت بسیار بالایی است و در برابر گرما، سرما، آب، رطوبت و دیگر عوامل محیطی، کاملا مقاوم است و به همین دلیل برای تبلیغ در محیط های بیرونی می توان از این چاپ استفاده کرد.
  • رزولوشن این نوع چاپ نسبت به دیگر انواع چاپ همچون بنر، بسیار بالاست و همین امر سبب کیفیت بسیار بالا و جذابیت این نوع چاپ می شود.
  • این نوع چاپ به دلیل رزولوشن بسیار بالایی که دارد، می تواند برای فضاهای داخلی و دید در نزدیک استفاده می شود.
  • استفاده از لمینت در این نوع چاپ، سبب افزایش طول عمر و زیبایی هر چه بیشتر کار می شود. بنابراین استفاده از این نوع چاپ انتخاب بسیار خوبی است.

هزینه لمینت و پلات

شاید بسیاری از افراد تصور کنند که این نوع چاپ، هزینه بالایی دارد. اما باید بدانید که چاپ پلات لمینت، هزینه بسیار پایینی دارد و به همین دلیل روشی بسیار مقرون به صرفه است  و برای تبلیغات می توان از این نوع چاپ استفاده کرد. کیفیت بالای این نوع چاپ در کنار قیمت بسیار مناسبش سبب شده است تا این روش به یکی از مناسب ترین و بهترین روش ها برای انواع چاپ محسوب می شود. البته باید به هنگام انتخاب مرکز چاپ باید خیلی دقت کنید که دستگاه پلاتر آن ها از نوع خوبی باشد زیرا اگر دستگاه پلاتر بی کیفیت باشد، کیفیت چاپ نیز پایین می آید و به همین دلیل، تمام هزینه های شما از برای چاپ به نوعی از بین می رود. بنابراین حتما از مراکز معتبر برای اینکار استفاده کنید تا رزولوشن چاپ بالاتر رود.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مرسی اطلاعات عمومی 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)