حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل توضیح می دهد که چرا پرچمدارهای هواوی پی ۴۰ را تحریم کرده است

نوشته

4 سال قبل | 17 دیدگاه | هواوی

متاسفانه به دلایل سیاسی عجیب این امریکاست که به وضوح از پیشرفت شرکت چینی هواوی جلوگیری می کند. گوگل در بین این بازی مجبور است از قوانین کشور خودش تبعیت کند و نتیجه این موضوع تاثیر بزرگی روی دستگاه های هواوی است. هر چند نتیجه عوض نمی شود اما گوگل توضیح می دهد که چرا پرچمدارهای هواوی پی ۴۰ را تحریم کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

هواوی پی ۴۰ بدون گوگل پلی سرویس

هواوی پی ۴۰ پرو

هواوی پی ۴۰ پرو

انتظار می‌رود که هواوی فروردین ۹۹ دو گوشی پرچم‌دار به نام‌های پی ۴۰ و پی ۴۰ پرو را روانه بازارها کند. این دو دستگاه حدس و گمان‌ها و سردرگمی‌هایی را نیز با خود به همراه آورده‌اند، به‌گونه‌ای که مشتریان و طرفداران آن‌ها دقیقا نمی‌دانند که موضع شرکت گوگل در قبال این گوشی‌های هوشمند چه خواهد بود. آیا اپلیکیشن‌های شرکت گوگل بر روی این دستگاه‌ها کار خواهند کرد؟ آیا کاربران این دستگاه‌ها می‌توانند اپلیکیشن‌هایی مانند جیمیل، یوتیوب و مپس را به‌صورت جانبی بر روی این گوشی‌ها نصب کنند؟

با توجه به پست وبلاگی رسمی شرکت گوگل، جواب این پرسش منفی است. به دلیل تحریم‌های دولت آمریکا علیه شرکت هواوی، کاربران گوشی‌های این شرکت چینی از نصب جانبی اپلیکیشن‌های گوگل دلسرد شده و چندان علاقه‌ای به این کار ندارند. نصب جانبی یعنی دانلود و یا انتقال اپلیکیشن‌های گوگل از دستگاهی دیگر به گوشی‌های شرکت هواوی (البته این رویه در رابطه با گوشی‌های دیگر نیز امکان‌پذیر است).

این پست وبلاگی که توسط مدیر حقوقی بخش اندروید یعنی تریستان استروسکی (Tristan Ostrowski) نوشته شده، نحوه اضافه شدن شرکت هواوی به لیست سیاه دولت ایالات‌متحده در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ را توضیح می‌دهد. به همین دلیل شرکت گوگل نمی‌تواند در زمینه هیچ‌کدام از گوشی‌های شرکت هواوی که پس از این تاریخ به بازار عرضه شده‌اند، با این شرکت چینی همکاری کند. این رویه باعث شد تا گوشی‌های سال گذشته هواوی همانند میت ۳۰ پرو مورد تحریم گوگل قرار گیرند و همچنین گوشی‌های آینده یعنی خانواده هواوی پی ۴۰ نیز به وضعیت مشابهی دچار شوند.

هواوی پی ۴۰ پرو

هواوی پی ۴۰ پرو

استروسکی نوشت:

“به دلیل تحریم‌های دولت ایالات‌متحده، گوشی‌های جدید شرکت هواوی که از تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۹۸ به بعد روانه بازار می‌شوند، قادر نخواهند بود که از فرآیندهای امنیتی گوگل عبور کنند. در نتیجه، این گوشی‌های گواهی نشده و این یعنی اینکه نمی‌توانند از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل استفاده کنند.”

گوشی هوشمند هواوی میت ۳۰ پرو سال گذشته بدون پشتیبانی گوگل روانه بازارها شد و این به معنای عدم حضور فروشگاه گوگل پلی استور و سایر اپلیکیشن‌های کلیدی این شرکت مانند مپس، جیمیل و یوتیوب در این گوشی‌ها است. جایگزین هواوی برای فروشگاه گوگل پلی استور، فروشگاه خود این شرکت به نام AppGallery است. AppGallery فاقد برنامه‌هایی است که مشتریان کشورهای غربی خواستار آن‌ها هستند. اپلیکیشن‌هایی مانند فیسبوک، اینستاگرام، Reddit و برخی از اپلیکیشن‌های پادکستینگ، بانکداری و یا استریمینگ نیز در این فروشگاه وجود ندارند.

در واکنش به این مسئله، بسیاری از کاربران به دلیل سخت‌افزار عالی این گوشی‌ها به دنبال خرید آن‌ها رفته و سعی می‌کردند تا به روش نصب جانبی، دیگر اپلیکیشن‌های گوگل را بر روی این گوشی‌ها نصب کنند. استروسکی با این اعلامیه چنین کاربرانی را از انجام این کار دلسرد کرد.

“اپلیکیشن‌هایی که به روش نصب جانبی بر روی گوشی‌ها نصب می‌شوند، قابل‌اعتماد نیستند، زیرا ما اجازه نمی‌دهیم که سرویس‌های ما بر روی دستگاه‌های گواهی‌نشده که ناامن نیز هستند، اجرا شوند. نصب جانبی اپلیکیشن‌ها باعث می‌شود تا اپلیکیشن‌های دستکاری‌شده و ناامن بر روی گوشی‌ها قابل نصب بوده و در نتیجه امنیت کاربران به خطر بیفتد.”

پست وبلاگی گوگل همچنین اذعان می‌دارد که گوشی‌هایی که پیش از ۲۶ اردیبهشت روانه بازار شده‌اند، همچنان می‌توانند به‌روزرسانی‌های امنیتی گوگل را دریافت کنند. این خبر خوبی برای دارندگان گوشی‌های هواوی پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو است. این‌ دو دستگاه، گوشی‌هایی عالی بوده که در اسفندماه (مارس) سال گذشته روانه بازارها شده‌اند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هواوی می تواند سال ۲۰۲۰ را نیز با استقامت پشت سر بگذارد؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ARMTIN

اقای عطایی
پرچمدار جدید سونی با قیمت نجومی عرضه میشه
https://m.gsmarena.com/sony_xperia_1_ii_xperia_10_ii_and_l4_are_coming_out_in_the_spring_here_are_the_prices-news-41681.php

☆NINJA CAT☆

😐

mostafa3

گوگل ما خودمون میدونیم چه خبره تو دیگه هیچی نگو

V800B

الان ی مشکلی ایجاد شده
از روزی ک مشخص شده گوگل خدمات نمیده
دیگه این هواوی ک باید ثابت کنه ک دولت آمریکا اشتباه میکنه
حالا نتونسته از دو حالت خارج نیست
یا واقعا مشکل داره و نمیتونه مشکل حل کنه ک ب عبارتی دولت چین این اجازه ب هواوی نمیده و یا هواوی دست دولت چینه
یا مشکل داره و فعلا باید مشکلات حل کنه و داره انجام میده ک این فرضیح احتمالا خیلی کمه

دولت چین برا ماها دیگه ثابت شدس
سیاست کثیفی دارن
مثل روسیه
مثل ترکیه
با این ک از خود مجموعه موبایل و…هواوی بدم نمیاد ولی ب شدت از این تحریم های امریکا خوشحالم
چون میدونم رو خب نقطه ای دست گذاشته
نقطه ای ک منابع مالی شدید برای رشد تکنولوژی ولی با سیاست ها دور از چارچوپ تعریف خود تکنولوژی

MohammadFarhaadi

البته سیاست دولت ترامپ از چین هم کثیف تره.وقتی شنود آلمان و کشورهای اروپایی توسط آمریکا لو رفت و این کشورها خیلی دسترسیهای شرکتای آمریکایی رو محدود کردن باز آمریکا با پررویی بقیه متهم به جاسوسی میکرد!

Mahdi

مجبوره گوگل

smartiz

حیف این گوشی شاهکار ه

Milad7

پوووف کلا ول کن هواوی نیستن…

ممد بمولا

گوگل دروغ نگو…فشار آمریکا باعث شده که سرویس هاتو ارائه ندی

Jahandar

جالب اینکه هوآوی به کاربرهای ایرانی اجازۀ دانلود نرم افزار از اپ گالری رو نمیده .

حداقل آمریکا معلومه که چه مرگشه و علت دشمنیش با هوآوی چیه (ترس از رشد این شرکت) اما معلوم نیست هوآوی چه مرگشه که ما رو تحریم کرده و بهمون سرویس نمیده ؟!!!!

The Destroyer

امریکا از هواوی نمی‌ترسه… اگه می‌خواست از یه شرکت چینی بترسه از خیلیای دیگه میشد ترسید‌ (مثل شیائومی، تنسنت و علی‌بابا) که به زودی در زمینه‌های مختلف پیشرو میشن… این بحث تحریم‌های هواوی از زمان اوباما کلیدش خورد و الان ترامپ اجراییش کرده… هواوی هم هیچ مدرکی ارائه نمیده مبنی بر این که جاسوسی نکرده… پس هواوی هم خطاکار هست…
یکی از اتهاماتش هم کمک به سرکوب اعتر.اضات ۸۸ هست (البته مشخص نیست که این خبر تا چه حد درست باشه اما به هر حال هواوی هنوز چیزی در موردش نگفته و سعی نکرده این اتهام رو رد کنه)…
در ضمن فک می‌کنم اون چیزی که شما میگی در مورد سرویس ندادن هواوی به کارمندان ایرانی فقط ظاهرسازی هست… اتفاقا هواوی در حال حاضر بیشترین میزان فعالیت در بازار ایران رو داره… خود ترنجی نمونه بارزش هست که الان هر روز یه متن جانبی در مورد گوشی‌های هواوی می‌نویسه… این رو هم یادمون نره که هواوی در راه‌اندازی سیستم 4G ایران تاثیر مستقیم داشته… اگه میخواست از ایران بره و یا مشتریاش رو در ایران به هر دلیلی از دست بده مثل سامسونگ و الجی پا میشد از ایران می‌رفت و یا در بهترین حالت با یه اسم دیگه فعالیت می‌کرد…

Chalton

راضیم ازت گوگل دوست داشتنی 👏♥️
طرح پشتش اینجوری باشه دیگه مرز کپی از اس 20 اولترا رو رد میکنه.

AAAA_.reza._AAAA

عه چالتونه

چالتون ، چالتوووون ، چالتون جون؟

سپیده دم

لطفا ساکت باش گوگل هیچ توضیح و بهانه ایی نباید بیاری (تحریم هواوی به ضرر ما مصرف کننده ها تموم شد هممون)

ali karimi

سلام اره واقعا به ضرر ما مصرف کنتده ها میشه بخصوص اینکه هواوی شرکتیه که گوشیهایی میسازه که جنسشون به نسبت خوبه با فناوریهای خوب و اینکه از همه مهمتر قیمتهاش بهتره آبته بیشار نسبت به سامسونگ میگم مثلا سامسونگ و هواوی گوشی میزنن و مشخصات دوگوشی بیشترش مثل همه ولی قیمتهاشم باید تا حدود بیشتر باهم برابر باشه ولی میبنیم که قیمت سامسونگ بیشتره منظور کلی اینه که همین هواوی باعث شده که خیلی از مردم که که از لحاظ مالی ضعیف هستن دارای گوشی بشن،

Dr.Nazer

هواوی و گوگل و بقیه‌ی شرکت‌های آمریکایی اگه به همین صورت پیش برن هواوی کم‌کم به سمت نابودی میره…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)