حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاثیر فناوری بر زندگی، کسب و کار، ورزش و طول عمر ما

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

با پیشرفت و پیگیری خبرهای تکنولوژی و عمیق تر شدن دانش ما نسبت به جهان پیرامون، می توانیم هوشمندانه تر زندگی کنیم و از لحظات عمری که اکنون می تواند طولانی تر باشد، لذت بیشتری ببریم. حتی در زمینه مدیریت و کسب و کار هم می توانیم با مدیریت موثرتر و حرفه‌ای‌تر، پیشرفت‌های  سریع‌تری را تجربه کنیم.

نتیجه تحقیق جدیدی که منتشر شده است نشان می‌دهد گوش دادن به موسیقی با ضرب‌آهنگ بالا یا ریتم سریع در حین ورزش ممکن است عملکرد بدنی را بهتر کند.

دانشمندان می‌گویند زمانی که زنان در حین ورزش به آهنگ‌های پاپ با ریتم ۱۷۰ ضرب در ثانیه گوش می‌کردند، تلاش بیشتری از خود به ویژه در طول تمرین‌های استقامتی مانند دو، رکاب زدن یا راه‌رفتن سریع نشان دادند.

در حالی که گوش دادن به موسیقی در طول فعالیت‌های با شدت بالا (که ضربان قلب را بالا می‌برند و سپس بین ست‌ها باید حداقل استراحت را داشت) مانند وزنه‌برداری و تمرینات وقفه‌ای کمتر باعث بهبود عملکرد بدنی شد، گرچه ظاهرا مزیت‌هایی دارد.

نتیجه یک تحقیق بالینی کوچک در کالیفرنیا برای اولین مرتبه نشان می‌دهد که امکان معکوس کردن ساعت اپی‌ژنتیک بدن که سن بیولوژیک یک فرد را اندازه می‌گیرد وجود دارد.

۹ داوطلب سالم به مدت یک سال یک کوتکل از سه داروی متداول، هورمون رشد و دو داروی دیابت را مصرف کردند و با آنالیز علایم روی ژنوم آن‌ها مشخص شد به طور متوسط ۲.۵ سال از سن بیولوژیک آن‌ها کم شده است.

سیستم ایمنی این افراد نیز علایم جوان شدن را نشان داد. این نتایج حتی برای برگزارکنندگان این آزمایش تعجب‌برانگیز بود ولی محققان هشدار می‌دهند این یافته‌ها هنوز کامل نیستند چون وسعت این آزمایش کم بوده و از گروه شاهد نیز استفاده نشده است.

اثر گذاری شرکت‌های فناوری مثل گوگل بر زندگی ما

در حال حاظر گوگل در پی یافتن راهکاری است تا تمامی نرم افزار های هوش مصنوعی مراقبت از سلامتی و افزایش کیفیت زندگی را در موبایل ها و گجت های پیشرفته خود ارائه کند. در روکیدا همواره با نقد و بررسی تخصصی گوشی های موبایل، سعی می کنیم علاوه بر بررسی دقیق نقاط ضعف و قوت هر گوشی، اطلاعات کاملی برای تصمیم گیری در خرید گوشی ها به شما ارائه کنیم.

در نقد و بررسی گوشی های موبایل و سایر گجت‌ها، تمامی بخش های سخت افزاری و نرم افزاری به صورت موشکافانه مورد نقد و بررسی قرار می گیرند. شما می توانید درباره طراحی و دیزاین بدنه و ظاهر گوشی های موبایل، استحکام، دوربین، قدرت پردازشی گجت و همچنین نقاط ضعف و قوت نرم افزارهای هر گجت اطلاعات کاملی را به دست آورید.

اثرگذاری هوش مصنوعی بر زندگی ما

با توسعه هر روزه ی ویکی پیدیا، برای افزایش آگاهی در مورد رویدادهای روزمره یا موضوعات مورد نظرمان، اغلب اوقات به ویکی پدیا مراحعه می کنیم.

شک نسبت به اعتبار مقالات ویکی‌پدیا به چندین دلیل منطقی است، یکی از مهم‌ترین آن‌ها وجود اطلاعات قدیمی است که فقط ادیتورهای انسانی باید آن‌ها را به‌روزرسانی کنند.

با آن که ربات‌هایی برای ویرایش مقالات ویکی‌پدیا وجود دارد ولی عملکرد آن‌ها معمولا محدود به قالب‌های از پیش تعیین شده به‌روزرسانی یا مبارزه با خرابکاری در ویکی‌پدیا است.

موسسه فناوری ماساچوست (MIT) ممکن است یک راه‌حل مفیدتر (و شاید بهتر بگوییم شیک‌تر) برای این قضیه داشته باشد. محققان این موسسه موفق به توسعه یک سیستم هوش مصنوعی شده‌اند که به صورت خودکار جملات قدیمی را در مقالات ویکی‌پدیا به‌روزرسانی کرده ولی در این حین لحن انسانی آن‌ها را حفظ می‌کند.

این سیستم یادگیری ماشینی به نحوی آموزش داده شده است تا تفاوت‌ها در یک جمله از مقاله ویکی‌پدیا و جمله‌ای که ادعا می‌شود حقایق جدید را در خود دارد تشخیص دهد. اگر هرگونه تناقضی در بین دو سیستم دیده شود، این سیستم از یک «پوشاننده خنثی» استفاده می‌کند تا کلمات متناقضی که باید پاک شده و کلماتی که حتما باید حفظ شوند را مشخص کند.

پس از آن یک فریم‌ورک انکودر- دیکودر (رمزنگار – رمزگشا) مشخص می‌کند جملات ویکی‌پدیا چطور با استفاده از نمایش هر دو جمله قبلی و جمله جدید ادعاشده بازنویسی شوند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ممنون 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)