حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تفاوت گلکسی اس ۲۰ 5G با گلکسی اس ۲۰ پلاس 5G چیست؟

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | سامسونگ

خانواده گلکسی اس ۲۰ همگی از شبکه 5G پشتیبانی می کنند و هنوز کاملا مشخص نیست که آیا سامسونگ نسخه 4G را برای برخی بازارها عرضه می کند یا خیر. در این بین باید توجه داشت که همه اعضا خانواده گلکسی اس ۲۰ از فناوری یکسان شبکه 5G بهره نمی برند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم تفاوت گلکسی اس ۲۰ 5G با گلکسی اس ۲۰ پلاس 5G چیست؟

تفاوت گلکسی اس ۲۰ 5G با گلکسی اس ۲۰ پلاس 5G

در صورتی که مدل ارزان قیمت این سری، یعنی گلکسی اس ۲۰ را خریداری کنید؛، نمی‌توانید از حداکثر سرعت شبکه‌های 5G بهره مند شوید. حتی بحث پوشش و سازگاری هم به میان می آید.

گلکسی اس ۲۰ بر خلاف گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ اولترا تنها از باندهای زیر 6 گیگاهرتز 5G پشتیبانی می‌کند. اما در طرف مقابل برادران گرانقیمت در از هر دو باندهای زیر 6 گیگاهرتز و با طول موج میلی متری (mmWave) پشتیبانی می‌کنند. البته گفته می‌شود اپراتور Verizon به طور انحصاری یک نسخه ویژه از گلکسی اس ۲۰ را عرضه می‌کند که از باندهای با طول موج میلی متری نیز پشتیبانی می‌کند.

به صورت خلاصه این ها یعنی امواج 5G به دو طیف زیر 6 گیگاهرتز (موسوم به Sub-6) و با طول موج میلی متری (mmWave) تقسیم می‌شوند. طبیعتاً طول موج کوتاه‌تر به معنای فرکانس بالاتر (سریع تر) است که به بیش از 24 گیگاهرتز می‌رسد. اما تفاوت اصلی میان این دو، سرعت و محدوده پوشش آنها است.

در حالی که Sub-6 5G قادر به پوشش فواصل طولانی تری است، سرعت پایین‌تری دارد و تنها چیزی حدود 20 درصد سریع‌تر از شبکه های نسل چهارمی 4G LTE است. بنابراین مطمئناً Sub-6 5G چیزی نیست که بخواهید به خاطر آن یک گوشی گران قیمت 5G خریداری کنید.

در طرف مقابل باندهای با طول موج میلی متری یا همان mmWave را داریم که سرعت بسیار بیشتری دارند و اینجاست که فناوری 5G برتری‌های خود را نشان می‌دهد. با استفاده از باندهای با طول میلی متری است که می‌توانید یک فیلم سینمایی را ظرف تنها چند ثانیه دانلود کنید. با این حال باندهای میلی متری یک عیب بزرگ دارند و آن توانایی بسیار ضعیف‌تر در عبور از موانع و رسیدن به فاصله‌های طولانی است. به همین دلیل شبکه‌های 5G از هر دو باندهای Sub-6 و میلی متری به طور هم زمان استفاده می کنند تا بسته به شرایط، بهترین پوشش یا سرعت به کاربر ارائه شود.

به دلیل همین ویژگی شبکه 5G است که باعث می‌شود اپراتورها بخواهند در جای‌جای شهرها آنتن نصب کنند.

با اینکه در حال حاضر 5G به طور گسترده در دسترس نیست، اما هنوز نمی توان تفاوت های گوشی های سری گلکسی اس 20 سامسونگ را در پشتیبانی از شبکه های 5G نادیده گرفت. به ویژه اگر کاربر گوشی خود را برای مدت طولانی نگه دارد، این مسئله به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست.

نظر شما چیست؟ کدام نسخه گلکسی اس ۲۰ برای شما جذاب تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SlimShady

اقا اینکه اپدیت اس 10 هنوز برا من نیومده یکم عجیب نیس؟

Dr.Nazer

شماره مدل گوشیت چیه؟

SlimShady

Sm-g975f

Mahdi

واقعا این دیگه ایراده ۱۰۰۰ دلار بدی پرچمدار۲۰۲۰ بگیری ولی فقط زیر۶گیگاهرتز پشتیبانی کنه ، ولی ظاهرش خیلی از دوتای دیگه بهتره و همچنین رنگاش

Milad7

چیزی که من دیدم زوم اس 20 پلاس زیاد جالب نبود.باید منتظر تست ها باشیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)