حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

از بین بردن لکه چسب در خانه چگونه است؟

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

به نظر می‌رسد پاک کردن لکه چسب در خانه، یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن باشد که گاهی اوقات مجبور به وداع با لباس محبوب‌تان می‌شوید. با این حال برای از بین بردن لکه چسب، کافی است چند نکته ساده را رعایت کنید تا لباستان را نجات دهید و لکه را به سادگی پاک کنید.

در صورتی که در پاک کردن لکه چسب در خانه تردید دارید و ممکن است لباستان آسیب ببیند، توصیه می‌کنیم آن را به یک خشکشویی آنلاین بسپارید. این روزها خشکشویی اینترنتی کار شما را ساده کرده و لباستان را از درب منزل تحویل می‌گیرد، شما را در پاک کردن لکه لباس راهنمایی می‌کنند و در نهایت لباس تمیز را به شما بازمی‌گرداند.

نکاتی درباره پاک کردن لکه چسب:

هر چه زودتر برای پاک کردن لکه چسب اقدام کنید، لکه کمتر در بافت لباس ثابت باقی می‌ماند و بهتر و سریع‌تر پاک می‌شود.

لباس را هرگز پیش از پاک کردن لکه، نشویید. چرا که ممکن است دمای آب نامناسب باشد و لکه چسب به بافت لباس نفوذ کند و هرگز پاک نشود.

در صورتی که نحوه پاک کردن لکه چسب را از جنس به‌خصوصی از لباس نمی‌شناسید، آن را به یک خشکشویی اینترنتی یا آفلاین قابل اعتماد بسپارید تا لکه پاک شود و لباستان آسیب نبیند.

در صورتی که لباستان رنگی است، هرگز از ماده سفیدکننده برای پاک کردن لکه استفاده نکنید، چرا که ممکن است به رنگ لباس آسیب جدی وارد سازد.

چگونه لکه چسب را از روی لباس پاک کنیم؟

برای پاک کردن لکه چسب، ابتدا مقدار چسب اضافه و جذب نشده روی بافت لباس را پاک کنید. سپس لباس را به مدت 10 تا 15 دقیقه درون آب سرد قرار دهید. این روش کمک می‌کند تا بافت لباس و لکه چسب نرم شود لکه راحت‌تر پاک شود.

در صورتی که لکه چسب روی لباستان خشک شده است، مقداری ماده شوینده بدون سفیدکننده یا مایع ظرف شویی، روی لکه بریزید و سپس لکه را درون آب سرد قرار دهید. پس از آن کمی صبر کنید تا لکه چسب از بافت لباستان جدا شود.

به یاد داشته باشید که در این شرایط هیچ گاه از آب داغ یا ولرم استفاده نکنید. چرا که ممکن است آب داغ لکه چسب را ماندگار کند و پاک کردن لکه چسب از آن سخت شود.

از دیگر روش‌های پاک کردن لکه چسب می‌توان به سرکه یا بخار آب نیز اشاره کرد. سرکه می‌توان جایگزین مناسبی به جای مواد پاک کننده باشد. همچنین بخار آب به نرم شدن چسب خشک شده کمک بسزایی می‌کند.

اگر می‌خواهید لکه چسب نواری را پاک کنید، می‌توانید از روغن مایع استفاده کنید. روغن مایع جای لکه چسب نواری را به سرعت از بین می‌برد.

در صورتی که می‌خواهید از سرکه استفاده کنید، مقداری سرکه روی پنبه بریزید و روی لکه بمالید تا لکه چسب به آرامی کنده شود.

چگونه لکه چسب آکواریم را از روی لباس پاک کنیم؟

اگر لکه چسب محکم است یا می‌خواهید لکه چسب آکواریم را از روی لباستان پاک کنید، به یاد داشته باشید که لکه آکواریم کمی دیرتر پاک می‌شود، اما با کمی صبر و حوصله، همچون لکه‌های دیگر پاک می‌شود.

از این رو می‌توانید همانند لکه چسب معمولی، از سرکه استفاده کنید. سرکه یکی از بهترین روش‌های پاک کردن چسب آکواریم است.

چگونه لکه چسب قطره‌ای را پاک کنیم؟

ساده‌ترین روش پاک کردن لکه چسب قطره‌ای، با کمک بخار آب است. برای این کار می‌توانید از اتو بخار استفاده کنید. در این صورت یک پارچه روی محل لکه قرار دهید، سپس به محل لکه چسب قطره‌ای بخار اتو را نزدیک کنید تا لکه چسب ذوب شود و به پارچه زیرین لباس نفوذ کند.

همچنین می‌توانید از سرکه به جای هر گونه مواد شوینده نیز استفاده کنید. برای این کار روی یک پارچه تمیز مقداری سرکه بریزید و روی لکه چسب بکشید تا لکه پاک شود.

با این حال توصیه می‌کنیم اگر تصور می‌کنید که لکه چسب پاک نمی‌شود و در پاک کردن آن تردید دارید، به یک خشکشویی اینترنتی یا آفلاین مراجعه کنید. در صورت بروز خطا در پاک کردن لکه، ممکن است کارشناس خشکشویی نیز نتواند کاری برای لکه لباستان انجام دهد. از این رو توصیه می‌کنیم به لکه لباس دست نزنید و آن را به شخص ماهری بسپارید و سلامت لباستان را تضمین کنید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Aпɢεʟ

مایع لباسشویی جنرال اکتیو🤗⁦☺️⁩💦

Mahdi

تاژ

Milad7

ممنون س ی ن ا 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)