حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت اندروید ۱۰ اکسپریا ایکس زد ۳ و ایکس زد ۲ باگ های قابل توجه دارد

نوشته

4 سال قبل | 12 دیدگاه | آپدیت اندروید ۱۰، سونی

پرچمداران جدید سونی از جمله اکسپریا ۱ دریافت آپدیت اندروید ۱۰ را از ماه پایانی سال ۲۰۱۹ شروع کرده‌ و پرچمدراهای قدیمی مثل اکسپریا XZ3، اکسپریا XZ2، اکسپریا XZ2 پریمیوم و اکسپریا XZ2 کامپکت هم آپدیت اندروید ۱۰ را هفته اول سال ۲۰۲۰ دریافت کردند. امروز اما خبر می رسد که آپدیت اندروید ۱۰ اکسپریا ایکس زد ۳ و ایکس زد ۲ باگ های قابل توجه دارد. برخی از کاربران اکسپریا XZ3 و XZ2، پست‌هایی را در ردیت منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد آپدیت جدید، مشکلاتی را برای گوشی آن‌ها به وجود آورده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آپدیت اندروید ۱۰ اکسپریا ایکس زد ۳ و ایکس زد ۲

آپدیت اندروید ۱۰ اکسپریا ایکس زد ۳

آپدیت اندروید ۱۰ اکسپریا ایکس زد ۳

یکی از مشکلات اصلی آپدیت اندروید ۱۰ اکسپریا ایکس زد ۳ کند شدن پروسه باز کردن قفل دستگاه با استفاده از اثرانگشت بوده است. یکی از دارندگان اکسپریا XZ3 همچنین گفته است که ساعت آلارم گوشی به‌طور خودکار هر یک دقیقه زنگ می‌زند.

برخی دیگر شکایت کرده‌اند که مدل‌های اکسپریا آن‌ها، فریز و ریبوت می‌شود. تعدادی از کاربران هم به خالی شدن سریع باتری یا روشن شدن ناگهانی صفحه گوشی اشاره کرده‌اند. برخی‌ها هم گفته‌اند که اپلیکیشن پیش‌فرض اس‌ام‌اس‌شان بدون اطلاع آن‌ها تغییر پیدا کرده است. تعدادی از دستگاه ها هم ظاهرا بعد از آپدیت اندروید ۱۰ نمی‌توانند بیش از یک اپلیکیشن را همزمان باز کنند. متاسفانه ری‌استارت یا ریبوت کردن گوشی باعث رفع این مشکلات نشده است.

ارایه دوباره آپدیت اندروید ۱۰ برای رفع مشکل

سونی ظاهرا می‌خواهد آپدیت اندروید۱۰ را مجددا برای مدل‌های خاص اکسپریا ارایه کند. همانطور که می‌دانید گوشی‌های اکسپریا XZ3 و اکسپریا XZ2 در سال 2018 معرفی شده‌اند و هر دوی آن‌ها مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ هستند. با این‌حال، حتی مدل‌های مجهز به اسنپ‌دراگون 855، مثل گوشی‌های 2019 اکسپریا 1 و اکسپریا 5 هم دچار این مشکلات شده‌اند. ظاهرا برخی از کاربران با اجرای ترمیم نرم‌افزار با استفاده از اپلیکیشن Xperia Companion، موفق به رفع کوتاه‌مدت باگ‌ها شده‌اند؛ اما ظاهرا بعد از چند روز، همه مشکلات دوباره برگشته‌اند.

به نظر می‌رسد که سونی عرضه آپدیت اندروید ۱۰ بر روی گوشی‌های خود را فعلا متوقف کرده است و یکی از کاربران ردیت هم گفته است که این به‌روزرسانی مجددا ارایه خواهد شد. کاربر دیگری به این اشاره کرده که فقط نصف مشتریان اروپایی سونی که واجد شرایط دریافت آپدیت بر روی دستگاه‌شان بوده‌اند، آن را دریافت کرده‌اند.

یکی از کاربران ردیت به نام CasualBasicDude هم نوشته است:

این‌گونه مشکلات، اغلب با آپدیت‌های تلویزیون اندرویدی سونی به وجود می‌آمدند، اما بعد از ارایه ورژن نهایی، تقریبا هیچ مشکلی وجود نداشته است. مشکلات ایجادشده در گوشی‌های سونی، احتمالا مواردی هستند که در زمان تست قابل‌مشاهده نبوده‌اند.

درباره عملکرد سونی در سال‌های اخیر باید بگوییم که چندین موضوع باعث شده تا این شرکت ژاپنی نتواند در صنعت اسمارت‌فون آن‌گونه که باید، موفق باشد. یکی، نام‌گذاری‌های نامناسب شرکت بر روی گوشی‌هایش است که اغلب گیج‌کننده‌اند و این مساله حتی در حال بدتر شدن هم است.

برای مثال، نام گوشی پرچمدار بعدی شرکت ممکن است اکسپریا ۳ باشد، در حالیکه اکسپریا ۱ و اکسپریا ۵ پیشاپیش عرضه شده‌اند. نام احتمالی دیگر این دستگاه شاید اکسپریا 1.1 5G باشد. Kaz Hirai، رییس قبلی سونی، در ژانویه 2018 گفته بود که این شرکت همچنان به ساخت گوشی‌ها ادامه خواهد داد، اما نه برای رقابت با اپل یا سامسونگ. او بیان کرده بود که سونی نیاز به ماندن در کسب‌وکار اسمارت‌فون‌ها دارد تا بتواند اتفاقات این حوزه را تا زمان تغییر پارادایم بعدی رصد کند.

حتی با روی کار آمدن رییس جدید شرکت نیز چیزی تغییر نکرده است. سونی در طول سه ماهه سوم سال 2019، فقط ۶۰۰ هزار موبایل هوشمند فروخت؛ این در حالی است که هواوی در همان بازه زمانی توانسته بود هر روز همین تعداد گوشی بفروشد.

نظر شما چیست؟ اکسپریا ایکس زد ۲ یا ایکس زد ۳ دارید؟ آپدیت اندروید ۱۰ را دریافت کردید؟ برای شما مشکلی ایجاد شده است؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

خب خدا رو شکر مثل ios باعث نمیشه میکروفن یا جایی بسوزه و…
سونی هم دوتا آپدیت میفرسته درستش میکنه .

FckUATTEE

#اصالت
#این

Aпɢεʟ

باگ🙃⁦☺️⁩

afsoon

اصالت😂😂😂

Dr.Nazer

خبرت مسرت بخشی بود مرسی

Dr.Nazer

خبرِ

Dr.Nazer

خبرِ**

Mahdi

واقعا طراحی xz3 افتضاح بود با و جود این که سونی رو خیلی قبول دارم

Amir galaxy

ممنون از پوشش دهی خوب اخبار…
#خبر_مسرت_بخش

Mahdi

ای کلک😂😂😂

AAAA_.reza._AAAA

عامر اینو ببینه دق میکنه😂

Milad7

گند زده که 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)