حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شما یک برنامه نویس اندروید موفق خواهید بود اگر…

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

سیستم عامل اندروید یکی از منعطف‌ترین و سازگارترین سیستم‌عامل‌های دنیا برای طراحی اپلیکیشن‌های موبایل می‌باشد. از آنجایی که اندروید منبع باز می‌باشد به طور مطلق به پرکاربردترین و محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی در بین برنامه‌نویسان تبدیل شده است.

شرکت گوگل سال ۲۰۱۹ در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود تایید کرد که در حال حاضر بیش از ۲.۵ میلیارد دستگاه اندروید در سراسر جهان فعال می‌باشد. این آمار توسط Stephanie Cuthbertson مدیر اندروید در گوگل اعلام شد. ساخت اپلیکیشن‌های موبایلی متناسب با نیازهای متفاوت این تعداد از کاربران، حضور میلیون‌ها برنامه نویس اندروید حرفه‌ای در این زمینه را می‌طلبد. از این رو به جرات می‌توان گفت که آینده در دستان برنامه‌نویسان خلاق اندروید می‌باشد.

اپلیکیشن‌های مالی، خرید آنلاین، سفر، عکاسی، کسب و کار و …، سال ۲۰۱۹ از جمله برنامه‌های اندرویدی پرطرفدار در میان کاربران شناخته شده‌اند. برای هر کدام از این اپلیکیشن‌ها، چندین برنامه‌ی مختلف توسط برنامه‌نویسان اندروید کدنویسی شده است. اما در این میان تعداد دانلود بیشتر از آن اپلیکیشن‌هایی خواهد بود که از کیفیت بالاتری نسبت به رقبا برخوردار است. چنین برنامه‌هایی قطعا هنر دست یک یا چند برنامه نویس اندروید توانمند می‌باشد. کاربران از اپ‌هایی که هنگام ساخت و توسعه توجه ویژه‌ای به آنها می‌شود لذت خواهند برد.

یک برنامه نویس اندروید واقعی عاشق کارش است و برای آن وقت می‌گذارد. کلام مشهور سعدی (هرچه از جان برون آید نشیند لاجرم بر دل) نیز به همین واقعیت اشاره دارد. برنامه‌نویسان موفق برای ساخت و توسعه‌ی اپلیکیشن‌های جدید، به قول معرف از جان مایه می‌گذارند. هر برنامه‌ای که یک طراحی حرفه‌ای و اصولی پشت آن باشد، یقیناَ بازخوردهای مثبتی را به همراه خواهد داشت. هر کدام از این نظرات مثبت یعنی جذب یک مشتری بالقوه برای برنامه‌نویسان اندروید. بنابراین، بالا رفتن از نردبان ترقی با سرعت خیره‌کننده برای چنین برنامه‌نویسانی امر بعیدی نخواهد بود.

ذهن یک برنامه نویس اندروید متبحر سرشار از ایده‌های بکر می‌باشد!

خلق یک ایده‌ی ناب برای برنامه نویس اندروید در لحظه اتفاق نخواهد افتاد. به یاد داشته باشید که ایده‌های عالی و جالب نیازمند زمان و تلاش بسیار می‌باشند. همچنین باید حواستان باشد که ایده‌پردازی به کپی کاری تبدیل نشود. متاسفانه برنامه‌نویسان بسیاری هستند که با استفاده از سورس کدهایی که از اینترنت به دست آورده‌اند چندین اپ همانند را انتشار داده‌اند. جهت اثبات این موضوع کافیست نگاهی به مارکتهای اندرویدی گوگل پلی و کافه بازار داشته باشید. آنگاه خواهید دید که اپلیکیشن‌های متشابهی با موضوعات مختلف موجود می‌باشند. پس همواره به دنبال ساخت برنامه‌های جذابی باشید که در برابر کاربران حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد.

ایده‌پردازی برای یک برنامه نویس اندروید به عنوان یک اصل مهم و اساسی می‌باشد. هرگز نباید خودتان را دست کم بگیرید. شما هم می‌توانید ذهنی پر از ایده‌های ناب داشته باشید. برای اینکار به جزئیات اطرافتان بیش از پیش دقت نمایید. خوب دیدن نتایج بسیار جالبی را برای شما رقم خواهد زد. آنالیز کردن رفتارهای افراد مختلف در جامعه و آشنایی با نیازهای آنها جهت یافتن یک ایده‌ی تازه بسیار کمک کننده خواهد بود. برای مثال شخصی که نخستین بار به طراحی و ساخت یک سامانه‌ی هوشمند برای حمل و نقل عمومی اقدام نمود، قطعا با مشکلات و چالش‌های موجود در این زمینه آشنایی داشته است.

تمام ایده‌هایی که می‌توانند منجر به ساخت یک اپلیکیشن خوب و حرفه‌ای شوند، زندگی یک برنامه نویس اندروید را از این رو به آن رو خواهند کرد. مطمئن باشید استفاده از ایده‌های نوآورانه برای پیاده‌سازی برنامه‌های جدید، استقبال بی‌نظیر کاربران را برای شما به ارمغان خواهد آورد. یک اپلیکیشن خوب از همان روزهای اول میلیون‌ها کاربر را جذب خودش خواهد کرد. در چنین شرایطی دست‌یابی به درآمد بالا برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان دور از انتظار نخواهد بود.

به دنبال یک تیم قوی و حرفه‌ای برای برنامه‌نویسی باشید.

اگر یک برنامه نویس اندروید ترجیح می‌دهد به تنهایی برای ساخت برنامه‌هایش کار کند، شاید پروژه‌ی بزرگی را انتخاب نکرده است. تک‌روی در برنامه‌نویسی آموزه‌های چندانی را برای شما به دنبال نخواهد داشت. شما هرگز به تنهایی قادر به ایجاد یک پروژه‌ی عظیم برنامه‌نویسی نخواهید بود. برای یکبار هم که شده همکاری با یک تیم حرفه‌ای برنامه‌نویسی را تجربه کنید. فعالیت در یک تیم برنامه‌نویسی با انگیزه، احساس رضایت بیشتری را به شما هدیه خواهد کرد. کار با این افراد نقاط قوت شما را تقویت و نقاط ضعف شما را رفع خواهد کرد.

همیشه به دنبال افرادی برای همکاری در یک تیم باشید که به اصطلاح یک سر و گردن از شما بالاتر باشند. کسب آگاهی‌های ارزشمند برای هر شخصی تنها با یادگیری مداوم و تبادل اطلاعات میسر خواهد بود. استفاده از تجارب هم تیمی‌هایتان به شما برای غلبه بر مشکلات مختلف در کدنویسی حتماَ کمک خواهد کرد. مهم نیست که از نظر خودتان چقدر ماهر هستید. یک برنامه ‌نویس اندروید هرچقدر هم که متخصص باشد، هنوز هم راهی برای پیشرفت او وجود خواهد داشت.

رعایت تمام موارد گفته شده به مرور زمان، از شما یک برنامه‌نویس عالی خواهد ساخت. در این صورت بدون شک آینده و امنیت شغلی شما تضمین خواهد بود. علاوه بر اینها با تقاضای همکاری از سوی شرکتهای عالی رتبه که به دنبال استخدام برنامه نویس اندروید هستند نیز روبرو خواهید شد.

 

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr.Nazer

شما یک برنامه‌نویس موفق خواهید شد، اگر..‌.

قرارداد زیاد ببندید!

Mahdi

برنامه نویی موفق یعنی زیاد هم بلد نباشی ولی درآمد خوبی کسب کنی و این یعنی بری تو بازار برنامه های رایگان تو اینترنت رو پولی بزاری مثلا بعضی برنامه هایی که ارزش دانلود ندارن رو کمی دستکاری میکنن و قیمت زیادی واسش میزارن

Milad7

مرسی 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)