حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه لوازم عکاسی و فیلمبرداری کاربردی بخریم؟ 5 روش و محصول برنده!

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

ابزار مناسب و کاربردی، لازمه‌ی هر حرفه و هنری است. پس از ورود به دنیای عکاسی و آشنایی با جذابیت‌های آن، بسیاری از ما به این نتیجه می‌رسیم که دوست داریم عمق بیشتری از این هنر لذت‌بخش را تجربه کنیم. همچنین اگر نیم‌نگاهی هم به کسب درآمد از هنر عکاسی داشته باشیم، اولین گزینه‌ها برای خریداری، پس از دوربین و لنز ” لوازم عکاسی ” هستند.

 

قطعا خریداری تجهیزات عکاسی پیچیدگی و چالش‌های دوربین و لنز را ندارد؛ اما اثرگذاری آن‌ها درنتیجه و کیفیت نهایی عکس چیزی کمتر نیست.

ما در این راهنما قصد داریم از چند زاویه‌ی مختلف و به ترتیب اولویت، روشی برنده و کاربردی را برای خریداری لوازم عکاسی و فیلمبرداری به شما معرفی کنیم.

در این روش از امنیت تجهیزات شما تا ارتقاء رنگ و نور تصویر نهایی و درواقع هر آنچه اهمیت دارد، موردتوجه قرار گرفته است.

خرید دوربین و لنز، پایان گشت‌وگذار شما در بازار عکاسی و فیلمبرداری نیست، بلکه آغاز سفرتان در جمع‌آوری تجهیزاتی است که به کمک آن‌ها خلاقیت‌های خود را گسترش داده و همچنین بتوانید از آن‌ها کسب درآمد کنید.

انتخاب اول : اول ایمنی بعد کار! کیف دوربین فقط یک وسیلهی لوکس و جذاب نیست

پیش از آن‌که به سراغ سایر لوازم عکاسی برویم باید از بزرگ‌ترین دارایی‌مان یعنی لنز و دوربین به‌خوبی محافظت کنیم.

به‌عنوان یک عکاس که بارها جریمه‌ی این بی‌توجهی را پرداخت کرده‌ام، به شما می‌گویم « هیچ‌چیز دردناک‌تر از آسیب دیدن یک دوربین چند 10 میلیونی با یک ضربه‌ی غیرقابل‌پیش‌بینی نیست. »

یک کیف دوربین خوب یک وظیفه دارد و آن محافظت 100 درصد از دوربین و لنز شما است.

من هم متاسفانه این اشتباه را داشته‌ام که یک کوله‌ی جذاب را به یک کیف عکاسی ظاهرا زمخت ترجیح داده‌ام!

اما به‌عنوان یک عکاس حرفه‌ای، شما باید دوستدار و مسئول دوربین و لنزتان باشید. کیف‌های عکاسی استاندارد با لایه‌های محافظ و تقسیم‌بندی‌های درست، محلی ایده آل برای نگهداری دوربین، لنز و سایر تجهیزات جانبی همچون فلاش، مموری کارت و فیلترها هستند.

انتخاب دوم : سه پایه یعنی ” گسترش دامنهی عکاسی و تصویر نهایی باکیفیت و پایدار “

در حال حاضر تنوع زیادی از سه پایه‌ها در بازار وجود دارند که هرکدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، پیش‌نیاز ژانرهای مختلف عکاسی هستند.

اگر قصد شما حضور جدی در دنیای عکاسی است باید بدانید تقریبا برای بسیاری از ژانرهای عکاسی، وجود سه پایه‌ی مناسب ضروری است.

بدون سه پایه به فکر حضور در ژانرهای عکاسی شب، عکاسی لند اسکیپ و حتی پرتره نباشید!

انتخاب سوم : ” فیلترها ” رنگ و لعاب عکس و محافظ لنز هستند

بیایید این بار هم اول به سراغ ایمنی و محافظت از تجهیزاتتان برویم. به شما توصیه می‌کنم بلافاصله پس از خرید دوربین و لنز، یک فیلتر محافظ بخرید. فیلترهای محافظ لنز، نگهبانانی کم‌توقع و ارزان از دارایی‌های چند میلیون تومانی هستند!

پس از خریدن یک فیلتر محافظ، حالا نوبت به انتخاب از میان انواع فیلترهای کاربردی و موثر در کیفیت عکس نهایی می‌رسد.

فیلترها انواع مختلفی دارند که هرکدام برای یک سبک عکاسی مناسب بوده و همچنین آن‌ها می‌توانند فضایی را به عکس‌های شما بیفزایند که بدون آن‌ها هرگز دست‌یافتنی نبوده است.

همچون همیشه به شما توصیه می‌کنم اگر تجربه‌ی کافی در تهیه‌ی تجهیزات موردنیازتان ندارید، به یک مجموعه‌ی معتبر با کارشناسانی که خود عکاس هستند اعتماد کنید.

شما می‌توانید لوازم عکاسی و فیلمبرداری موردنیازتان را به‌راحتی و از میان صدها مدل متنوع در ده‌ها برند معتبر بیابید. ضمنا اگر برای خرید دوربین عکاسی یا تجهیزات عکاسی سوالی دارید، کارشناسان دیدنگار در لحظه به شما مشاوره‌ای تخصصی خواهند داد.

انتخاب چهارم : فلاش های عکاسی تصویر خوب یعنی نور مناسب!

پس‌ازآن که تجربه‌ی کافی با دوربین و لنزتان به دست بیاورید، با لحظاتی در عکاسی مواجه می‌شوید که برای ثبت تصویر ایده آل شما، نور محیط و یا فلاش دوربین کافی نیست.

در این مواقع و برای رسیدن به یک عکس ماندگار، شما نیاز دارید تا از یک منبع نور خارجی و با کارایی بالا استفاده کنید. منبع نور خوب در دنیای لوازم و تجهیزات عکاسی بسیار اهمیت دارد.

عکاسان حرفه‌ای پس از انتخاب دوربین مناسب، بیشترین بودجه‌ی خود را برای خرید تجهیزات عکاسی ، صرف تامین منابع نوری می‌کنند که بتواند خلاقیت آن‌ها را در تصویرسازی ارتقاء دهد.

با توجه به تعدد منابع نور و همچنین کاربرد متنوع آن‌ها به شما توصیه می‌کنم برای خرید تجهیزات نورپردازی هم به سراغ عکاسان حرفه‌ای یا شرکت‌های تخصصی بروید.

در دیدنگار ما می‌توانیم با توجه به بودجه و سبک عکاسی، بهترین تجهیزات را با تضمین کیفیت و اصالت کالا به شما معرفی کنیم.

انتخاب پنجم : شکل دهندههای نور حداکثر کارایی با هزینهای مناسب

شکل دهنده‌های نور در این فهرست 5 تایی من، آخرین جایگاه را دارند؛ اما این بدان معنا نیست که در میان لوازم عکاسی و تجهیزات عکاسی ، کم‌اهمیت هستند!

حتما شما هم تصاویری از پشت‌صحنه‌ی ثبت عکس‌های تبلیغاتی یا مادلینگ دیده‌اید. در این عکس‌ها شکل دهنده‌های نور همچون انواع رفلکتورها، سافت باکس و چتر آتلیه بازیگران اصلی هستند.

شکل دهنده‌های نور به شما کمک می‌کنند تا از حداقل نور محیطی یا منابع محدود نور، حداکثر بهره را ببرید.

قطعا می‌توانم به شما بگویم در میان بسیاری از لوازم عکاسی ، شکل دهنده‌های نور بسیار کاربردی و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه هستند.

شما می‌توانید با خریداری یک منبع نور مناسب و چند شکل دهنده‌ی سازگار با آن، در بسیاری از ژانرهای عکاسی حضوری حرفه‌ای داشته باشید. البته باید به‌درستی و دقیق فضای عکاسی و هدفتان از خرید تجهیزات عکاسی را بدانید.

در فروشگاه تخصصی دوربین دیدنگار ما می‌توانیم بهترین پکیج‌های حرفه‌ای لوازم عکاسی را با قیمتی مناسب به شما معرفی کنیم.

در این مقاله‌ی کوتاه تلاش من بر این بود که به ساده‌ترین شکل ممکن، تجربه‌ی خودم را در خرید کاربردی‌ترین لوازم عکاسی به شما ارائه دهم. مسلماً هرکدام از تجهیزات معرفی‌شده، دنیایی منحصربه‌فرد و گسترده از تنوع و کاربرد دارند.

برای آن‌که هرکدام از این گروه تجهیزات عکاسی ، مدل‌ها و برندهای آن‌ها را بیشتر بشناسید به شما توصیه می‌کنم سری به مجله تخصصی عکاسی ما بزنید. در این مجله برای هر محصول چندین راهنمای خرید وجود دارد تا بتوانید با حداکثر آگاهی، بهترین انتخاب را داشته باشید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Aпɢεʟ

متاسفانه توی ایران فقط یه دوربین دیجیتال بدون آینه نیکون مدل Z7 رو باید ۵۳ میلیون خرید 🤣

Milad7

مرسی 🙂

Amir galaxy

گروووون😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)