حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردرآمدترین و بهترین مشاغل فریلنسری

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

فریلنسری یکی از واژه هایی است که در کسب و کارهای آنلاین این روزها زیاد می شنویم. به طور خلاصه فریلنسر به کسی گفته می شود که بدون وابستگی به سازمانی فعالیت های حرفه ای و تخصصی را انجام می دهد. در واقع انتخاب می کند با چه کسی، کجا و به چه نحوی همکاری داشته باشد. اما تا به حال فکر کرده اید، پردرآمدترین و بهترین مشاغل فریلنسر کدام هستند؟

با نفوذ تکنولوژی در زندگی روزمره ما، بسیاری از فرایند ها تغییر کرده است. تا مدتی پیش، صرفا با استخدام در یک شرکت یا اداره می شد پول درآورد. خب سر ساعت مشخص سر کار بودن، رفت و آمد و ترافیک، گیر و دارهای فرایندهای اداری و … باعث می شد متخصصان، نتوانند مطابق آنچه مد نظر دارند، برای زمان خود برنامه ریزی کنند؛ با کارفرمایی که دوست دارند کار کنند یا در محل مورد علاقه خود کار را انجام دهند.

با این اوصاف اینجا هم تکنولوژی وارد شد و سبک کاری را متحول کرد. حالا دیگر بسیاری از افراد به صورت آزاد، می توانند به فعالیت های مورد علاقه خود بپردازند. بله فریلنسری آغاز و البته سبکی جدیدی از اقتصاد به نام گیگ اکونومی (gig economy) ایجاد شد. یکی از پر طرفدارترین و البته پولسازترین مشاغل فریلنسری توسعه دهنده وب است. راست چین به عنوان بزرگ ترین مرجع وب فارسی، فرصتی را فراهم کرده تا Web developer ها با ساز و کار مشخصی به درآمدی بالا دست یابند.

بهترین مشاغل فریلنسری

پیش از هر چیزی، باید بدانید که سطح درآمد همه فریلنسرها یکسان نیست. بلکه دریافتی آن ها وابستگی مستقیم به سطح مهارت دارد. پس بسیار مهم است که اولا بدانید کدام یک از مشاغل فریلنسری درآمد بهتری داشته و چه مهارت هایی نیاز دارند. به این صورت می توانید مسیر درستی برای خود ترسیم کرده و با توسعه مهارت ها در آن پیش روی کنید.

در اینترنت لیست های زیادی از پردرآمد ترین مشاغل فریلنسری وجود دارد. اما اینجا می خواهیم سخن کوتاه کنیم و در مورد یکی از مطمئن ترین آن های صحبت کنیم. Web developer یا توسعه دهنده وب ، پای ثابت لیست تمام بهترین مشاغل فریلنسر ها است. به طوریکه مطابق گزارش های upwork (دومین سایت معتبر فریلنسری در دنیا) درآمد توسعه دهندگان وب از سال 2015 تا 2019، از رتبه هفت به 2 جهش یافته است. این یعنی افزایش درآمد بسیار خوب توسعه دهندگان وب.

امروزه با توجه به نفوذ اینترنت در زندگی روزمره ، وجود یک وب سایت برای کسب و کارها، از هر نوعی که باشد، ضروری است. وب سایت کمک می کند افراد شما را سریع تر پیدا کرده، پیش از ملاقات حضوری، نمونه کارها را ببینند، ارزیابی کنند و برای همکاری تصمیم گیرند.پس وب سایت کمک می کند، علاوه بر گسترده تر کردن دامنه کاربران، اعتماد را در کم ترین زمان جلب کرده و به آن ها را به مشتری تبدیل کند.

بنابراین توسعه دهنده وب همواره یکی از بهترین مشاغل فریلنسری محسوب می شود. اما نکته مهمی که مثل تمام مشاغل آزاد در آن مطرح است، ضرورت مهارت هاست. چرا که مهارت بالا یعنی درآمدی که فریلنسر بودن را معقول و لذت بخش می کند.

توسعه دهنده وب مستقل (freelance web developer)

خب حالا که به اینجا رسیدیم، باید بدانیم کسی که می خواهد به عنوان یک freelance web developer فعالیت کند، چه مهارت هایی باید داشته باشد، از کجا شروع کند و با چه چالش هایی روبرو خواهد بود. ضمن اینکه کسب درآمد در این حوزه چطور است.

مهارت های مورد نیاز برای freelance web developer

همانطور که اشاره شد، توسعه وب یکی از متداول ترین نیازها برای بسیاری از افراد و مشاغل است. بخصوص اینکه مهارت های بالایی هم داشته باشد. اکثر وب مستران امروزه به جای اینکه از زبان های برنامه نویسی برای ایجاد وب سایت استفاده کنند، سیستم های مدیریت محتوا مثل قالب جوملا، قالب وردپرس  و … را ترجیح می دهند. پس بیایید بر آن ها به صورت خلاصه، مروری داشته باشیم.

  • HTML: اولین مهارت مورد نیاز HTML است. چرا که ساختار اصلی صفحات وب را تشکیل می دهد.
  • CSS: اگرچه HTML ساختار را مشخص می کند، اما css نحوه نمایش و ظاهر گرافیکی را مدیریت می کند.
  • UI / UX : در مراحل بعد بسیار مناسب است که توسعه دهندگان وب، حس کاربری مناسبی در سایت یا قالبی که در دست طراحی دارند ایجاد کنند.. اینکه چه رنگ ها و  چه ساختاری نتیجه بهتری داشته باشند. همچنین چه سبکی را پیاده کنید تا کاربران بیشتر با سایت شما ارتباط برقرار کنند.  در واقع، باید از دریچه چشم مخاطب به محصول خود نگاه کنید.
  • ajax و javascript
  • زبان های برنامه نویسی: در حال حاضر زبان های برنامه نویسی مختلفی برای صفحات وب وجود دارد که از بین آن ها php حرف اول را می زند. ناگفته نماند که این زبان برنامه نویسی وردپرس نیز هست.
  • طراحی ریسپانسیو: گوشی های هوشمند این امکان را به افراد داده اند که در هر مکانی به وب سایت های مورد علاقه خود سر بزنند. به عنوان یک توسعه دهنده وب باید بتوانید قالب خود را برای نمایش در دستگاه های مختلف مهیا کنید. مثلا اگر نگاهی به قالب آوادا داشته باشید متوجه تغییر نمایش آن در دستگاه های گوناگون خواهید شد.
  • سئو: بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو از مهم ترین مهارت های توسعه دهندگان وب است. چرا که فاکتورهای زیادی بر رتبه سایت اثر می گذارند.
  • مدیریت سرور: بسیار خوب است که توسعه دهنده وب به عنوان یکی از بهترین مشاغل فریلنسر، در مورد نحوه کار سرورها و مدیریت آن ها بداند. به این صورت می تواند سایتی حرفه ای طراحی کند و در رفع خطاهای احتمالی کاربران کمک مؤثری کند.
  • مدیریت پروژه: این مورد نه فقط برای web developer ها ، بلکه برای تمامی افراد ضروری است. این مهارت به شما اطمینان می دهد که پروژه در مسیر درست پیش می رود.

چطور یک توسعه دهنده وب شویم؟

اولین قدم برای آنکه در یکی از پولسازترین مشاغل فریلنسری فعالیت داشته باشید، شروع به کار در یک سایت معتبر است. مهم ترین چالش در سایت های فریلنسری بازاریابی و گرفتن پروژه است. اما در راست چین شما به نحو دیگری فریلنسری خواهید داشت. به طوریکه صرفا با عملکردی حرفه ای می توانید بازاریابی موفقی داشته باشید.

راست چین پلتفرمی است که به افراد کمک می کند با کمترین هزینه یک سایت حرفه ای داشته باشند. شما به عنوان یک توسعه دهنده وب آزاد، می توانید به عرضه محصولات تحت وب مثل قالب وردپرس، افزونه وردپرس، اسکریپت ها و … به زبان فارسی بپردازید. در ابتدای فعالیت، پس از ثبت نام شما در سایت و درخواست ارتقای سطح کاربری، می توانید محصولات خود را ارسال کنید.

البته ذکر یک نکته مهم است. توقع کاربران فارسی زبان از قالب های وردپرس به جهت استانداردهای راست چین بالا رفته و ارائه یک محصول با کیفیت می تواند ضامن فروش شما باشد؛ همان نکته ای است که در مورد بازاریابی اشاره کردیم. اگر محصول با کیفیتی عرضه کنید مطمئن باشید که کاربران حمایت می کنند. این صرفا شعار نیست. بلکه تجربه ای است که یک #طراح_صدمیلیونی به آن اشاره کرده.

درآمد از بهترین مشاغل فریلنسر در راست چین

قیمت گذاری محصول شما بستگی کاملی به کیفیت دارد. طبق تجربه، مشتریان در درجه اول، به دنبال محصولی حرفه ای هستند و قیمت در رده بعدی قرار می گیرد. در واقع با یک بار تلاش، می توانید بارها محصول خود را به صورت امن به فروش برسانید. بر خلاف بسیاری از سایت های فریلنسری ایران، درآمد هر طراح در راست چین مشخص است.

کافی است بررسی کوتاهی روی تاریخ عضویت، محصولات و در نهایت درآمد کنونی طراح داشته باشید. چنانکه کاربری نیکان به سرپرستی علی امانی تا کنون درآمدی بیش از 250000000 تومان داشته.

اگر می خواهید در ابتدای 2020 یکی از مشاغل فریلنسری را انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم، روی توسعه دهنده وب سرمایه گذاری کنید. آینده پیش روی شماست. کافی است روی مهارت های خود سرمایه گذاری کنید و پس از تسلط نسبی، از فارسی سازی محصولات معروف در دنیا که معادل فارسی ندارند، شروع کنید. به مرور زمان و با تسلط بیشتر می توانید قالب ها و اسکریپت های ایرانی را بنویسید و درآمد بیشتری کسب کنید.

امیدواریم این مطلب، شروعی برای یک گام متفاوت در زندگی تان باشد. فریلنسری و توسعه وب راه مشاغل آینده هستند.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مرسی س ی ن ا 🙂

mahboob

سلام
ممنون از مطلب جالتون. تصور میکنم درامدها فریلسنر ها با توجه به زحمتی که می کشن کمه.
ولی از بین همه شغل های فریلسنری واقعا موافقم که طراحی وب و قالب وردپرس و فروش آنها نسبتا درامد بهتری دارد.

samin-73

سلام دو سال پیش من این مطلب رو خوندم و البته چند تا مطلب دیگه در مورد فریلنسری
طراحی وب رو نهایتا انتخاب کردم در کنار دانشگاه و درس هاش شروع به یادگیری کردم. البته از نوع وردپرسی . به دوستان توصیه میکنم واقعا!!!
یه درامد خیلی خوب برام داشت و اولین کارم رو رایگان برای دوستم طراحی کردم و بعدش دیگه از دوستاشون اوکی شد و تقریبا هر ماه یه پروژه دارم.
مرسی از شما

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)