حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لذت جنوب شرق آسیا در نوروز 99

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در میان مسیرهایی که برای نوروز 99 در دسترس ایرانیان است، کشورهای جنوب شرق آسیا، یک مسیر ایده‌آل محسوب می‌شود. در درجه‌ی اول آن که، سفر به بسیاری از این کشورها، چندان سخت نیست و برای اکثر خانواده‌ها امکان‌پذیر است و در درجه‌ی بعد آن که، آب و هوای ویژه‌ی این منطقه، امکان استفاده از تفریحات، به‌خصوص ساحلی و آبی را، در این مقطع زمانی، فراهم می‌کند. آژانس آویسا به عنوان یکی از مجریان مستقیم مسیرهای جنوب شرق آسیا، در ادامه شما را با تورهای نوروزی ۲ مسیر محبوب و مهم این منطقه، آشنا خواهد کرد تا در اولین فرصت، انتخاب دقیقی برای عید پیش رو، داشته باشید.

 

  • تور نوروزی مالزی؛ مدرنیته، خرید و سواحل طلایی

 

تور مالزی نوروز 99، حتماً مانند همیشه، یکی از ۳ مسیر برتر و پرفروش در منطقه‌ی شرق آسیا، خواهد بود. از آن‌جا که حضور ایرانیان در این کشور نیاز به اخذ ویزا ندارد و همچنین تفریحات و جاذبه‌های این کشور، برای بسیاری خانواده‌ها جذاب است، هر ساله ایرانیان زیادی، برای نوروز خود، مالزی را بر می‌گزینند.

اکثر مسافران با شنیدن نام مالزی، به یاد شهر کوالالامپور، به عنوان پایتخت آن و یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی مالزی می‌افتند، عمده‌ی سفرها هم به این شهر انجام می‌شود. در تورهای این شهر که ۷ شب به طول می‌انجامد، مسافران علاوه بر بازدید از جاذبه‌های داخل شهر کوالالامپور، امکان حضور در مراکز خرید بی‌نظیر و لوکس این شهر را خواهند یافت. در کنار این، در روزهای دیگر، برخی از جاذبه‌های مالزی که در حواشی شهر کوالالامپور قرار دارند، می‌تواند مکان‌هایی باشد که مسافران به آن سر می‌زنند. پارک آبی این شهر، که از مشهورترین‌ها در منطقه‌ی جنوب شرق آسیا نیز هست، می‌تواند یک روز مسافران را به خود اختصاص دهد. نهایتاً آن که، روزهای باقیمانده به جاذبه‌هایی که کمی دورتر از شهر کوالالامپور قرار دارد، خواهد گذشت.

 

اما ما در آژانس آویسا به عنوان مجری تخصصی تورهای جنوب شرق آسیا، پیشنهاد می‌کنیم به جای آن که ۷ شب را در کوالالامپور بگذرانید و مجبور باشید ۳ یا ۴ روز خود را در شهرهای اطراف آن، برای بازدید از دیگر شهرها بگذرانید، یک تور ترکیبی مالزی که از کوالالامپور و یکی  از جزیره‌های آن تشکیل شده است، انتخاب کنید. دو جزیره‌ی پنانگ و لنکاوی که هر دو سواحلی زیبا، آرام، خانوادگی و دنج را دارند، دارای تفاوت‌های کوچکی هستند. برای رسیدن به پنانگ با اتوبوس یک مسیر ۵ ساعته را خواهید پیمود و برای رسیدن به لنکاوی از هواپیما استفاده خواهید کرد. بخش شهری پنانگ وسیع‌تر و پر جنب و جوش‌تر است حال آن که لنکاوی بیشتر برای استراحت و توریسم آماده‌سازی شده است. همین دو عامل سبب می‌شود تا قیمت تور لنکاوی از پنانگ گران‌تر باشد. اما باید بگوییم که اگر به دنبال سفری لوکس‌تر و آرام‌تر هستید، لنکاوی گزینه‌ی بهتری در میان بسته‌های تور مالزی است.

 

  • تور نوروزی بالی؛ فرهنگ، طبیعت و سواحل لوکس

 

از مسیرهای لوکس جنوب شرق آسیا که در سال‌های اخیر، بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است. بالی بخشی از کشور اندونزی‌ست که در یک جزیره‌ی مستقل و بر خلاف دیگر مناطق اندونزی، با اکثریتی غیر مسلمان است. جلوه‌های طبیعی این جزیره، به‌قدری فریبنده و زیباست که هوش از سر هر انسانی می‌رباید. از ویژگی‌های این منطقه، تجمیع انواع زیبایی‌ها و جاذبه‌ها در کنار یکدیگر است. درست که عمده‌ی بخش‌های گردشگری این منطقه، سواحل لوکس، دنج و خاص هستند اما مناطق جنگلی آن، نظیر منطقه‌ی ابود، می‌تواند ۲ تا ۳ روز کامل شما را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این جلوه‌های طبیعی، معابد کم‌نظیر در منطقه‌ی شرق آسیا و همچنین ساختمان‌هایی با معماری ویژه، می‌تواند برای مسافران تور بالی، جذاب و سرگرم‌کننده باشد.

 

بالی جزیره‌ای وسیع است و برای پیمودن جنوب تا شمال آن، بیشتر از یک و نیم ساعت رانندگی لازم است. از همین رو، برای اقامت در این جزیره، باید برنامه‌ی روشن و مشخصی داشته باشید. بخش‌های شمالی جزیره، بسیار بکر و دست نخورده‌تر هستند و همچنین فرهنگ بومی بیشتری در آن وجود دارد، از این رو توریست‌های کمتری در آن وجود دارد و همچنین به واسطه فاصله‌ی زیاد با مناطق توریستی، فقط در شرایطی که بیشتر از ۱۰ روز اقامت دارید، ارزش اختصاص دادن زمان دارد. بخش مرکزی منطقه‌ی ابود است، که اگر به جاذبه‌هایی مانند جنگل، آبشار، کوه و مزارع برنج علاقمند هستید، این‌جا یک بهشت واقعی برای شما خواهد بود. اگر قصد تاب‌سواری در میان درختان و رو به دره‌ها را دارید، باید به این منطقه بروید. توصیه ما آن است که این منطقه را در برنامه‌تان داشته باشید. اما در میان مناطق ساحلی، دو نوع منطقه وجود دارد. سواحل شلوغ، پر جنب و جوش و مملو از کافه و رستوران که ارزان‌تر هم هستند، وجود دارد که کوتا، لگیان و سیمینیاک از این دست هستند. سواحلی هم وجود دارند که بسیار دنج، آرام و به دور از امکانات شهری هستند و وقت‌تان را می‌بایست در هتل‌های لوکس آن صرف کنید، مناطق نوسا دوآ، اولواتو و جیمباران از این دست هستند.

نهایتاً آن که پیشنهاد ما آن است که، ترکیبی از یک منطقه‌ی ساحلی (وابسته به سلیقه و بودجه) با منطقه‌ی ابود را، برای تور بالی نوروز 99 خود انتخاب کنید و با کارشناسان ما در آژانس آویسا تماس بگیرید.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
vahid

آره مخصوصا امسال لذت داره،، سفر به همراه سرو کرونا

Milad7

خیلی زیباست ولی حیف که پول نیست 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)