حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحریم هواوی توسط بریتانیا بعید به نظر نمی رسد

نوشته

4 سال قبل | 15 دیدگاه | هواوی

گزارش‌ها حاکیست که دولت بریتانیا قصد دارد در خصوص ادامه یا قطع همکاری با شرکت چینی هواوی برای توسعه شبکه 5G در این کشور تصمیم‌گیری کند. تحریم هواوی توسط بریتانیا بعید به نظر نمی رسد و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

تحریم هواوی توسط بریتانیا

هواوی

هواوی

در طول یکی دو سال اخیر که تب نگرانی‌های امنیتی علیه هواوی بالا گرفته است و دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در تلاش بود تا با متقاعد کردن تمامی متحدانش، آنها را از همکاری با این شرکت چینی بازدارد و آنها تحت تأثیر نگرانی‌های امنیتی و احتمال جاسوسی از اطلاعات کاربران و همکاری با دولت چین مجبور شوند که قراردادهای خود با هواوی را لغو کنند و دیگر از تجهیزات مخابراتی و اینترنتی توسعه داده شده توسط این شرکت استفاده نکنند.

بریتانیا نیز یکی از نخستین کشورهایی بود که اعلام کرد تحت تأثیر نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی، به تحریم و اعمال محدودیت برای فعالیت های هواوی در این کشور اقدام کرده است ولی بعد از آن، به نظر می رسید که نمی تواند به کلی استفاده از تجهیزات هواوی برای توسعه زیرساخت‌های اصلی و محوری شبکه‌های مخابراتی را ممنوع کند بلکه به بهره مندی از سایر تجهیزات فرعی و غیر محوری آن برای توسعه شبکه‌های5G  روی آورد.

حالا بر اساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده در منابع و رسانه های خبری، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا امروز سه شنبه به همراه برخی دیگر از اعضای کابینه دولت این کشور می خواهند به تصمیم گیری در خصوص اعمال محدودیت و تحریم شرکت چینی هواوی برای توسعه و برقراری نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به شبکه 5G بپردازند.

طبق گزارش aljazeera، جانسون پیشتر در پاسخ به سوال خبرنگاران و گزارشگران در این خصوص خاطرنشان کرده بود: هیچ دلیلی برای جلوگیری از حضور و فعالیت شرکت های تکنولوژی در راستای توسعه زیرساخت های لازم برای راه اندازی شبکه 5G وجود ندارد  و ما نمی‌خواهیم تا جایی که نگرانی برای امنیت ملی بریتانیا به وجود نیاید، مانع فعالیت تاجران و شرکت های بزرگ فعال در این حوزه شویم.

پیشتر نیز بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده بودند که بریتانیا به احتمال زیاد قصد ندارد به همکاری با این شرکت چینی به منظور توسعه زیرساخت‌های شبکه اینترنت ۵G در این کشور پایان دهد چراکه  در صورتی که کشورهای پیشرفته در جهان اقدامات لازم برای توسعه این تکنولوژی را انجام نداده و زیرساخت‌های مربوط به ۵G را فراهم نیاورند، ممکن است برای همیشه از قافله جای مانده و کشورهای دیگر در این رقابت تنگاتنگ پیروز شوند. آنها همچنین بر این باورند که بهره مندی از تجهیزات و فناوری های هواوی که یکی از بزرگترین پیشگامان در عرصه توسعه شبکه 5G در جهان به شمار می رود، می‌تواند در تسریع برقراری نسل پنجم و پرسرعت اینترنت همراه کمک بسزایی کند.

پیشتر نیز ترزا می، نخست وزیر پیشین بریتانیا، مجوزی صادر کرده بود که به واسطه آن اپراتورهای مخابراتی می‌توانستند از تجهیزات فرعی توسعه داده شده توسط شرکت هواوی در راه اندازی شبکه مذکور استفاده کنند.

با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین‌المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت 5G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگ میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل اینترنت را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

هواوی بدون شک یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی و اصلی‌ترین مهره‌های فعال در زمینه توسعه زیرساخت‌های شبکه اینترنت ۵G در جهان است که در طول یکی دو سال اخیر از سوی دولت کشورهای بسیاری از جمله آمریکا تحت فشارهای زیادی قرار گرفت و این امر تا حد زیادی جلوی گسترش فعالیت‌هایش را گرفت چراکه بسیاری از این کشور قراردادهای همکاری خود را با هواوی موقتاً متوقف اعلام کردند تا نگرانی‌های امنیتی آنها برطرف شود.

نظر شما چیست؟ تحریم هواوی توسط بریتانیا انجام می شود؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

هیچ کشوری به ضرر کشور خودش کاری را انجام نمیده بریتانیا هم تا حدودی مستقل از سیاست های ترامپ عمل میکنه و به نظرم به همکاری در زمینه مخابرات 5Gبا هواوی ادامه میده
انشا…تحریم های مهلک و نابود کننده ترامپ که بر سر هواوی اورده هم برداشته بشن و به وضعیت عادیش برگرده

mostafa3

مثل ایران بضرر مردمش کاری نمیکنه
ارواحه عمه اش

mostafa3

آقای عطایی
دولت انگلیس رسما اعلام کرد با مشارکت شرکت چینی «هواوی» در ساخت زیرساخت شبکه اینترنت نسل پنجم (5G) این کشور موافقت کرده است
منبع ایرنا

⁦ฅ^•ﻌ•^ฅ⁩

#انتقام_سخت

Shiral

از این انگلیسی ها مثل تر وجود ندارند.توی تاریخ هم نگاه کنید ضرباتی که ما از انگلیس و روسیه خوردیم از آمریکا نخوردیم.

Shiral

ببخشید اشتباه تایپی منظورم «کثیف تر» بود

⁦ฅ^•ﻌ•^ฅ⁩

بله دقیقا اگه انگلیس نبود ..وعض ما هم این نبود چندین ساله…

⁦ฅ^•ﻌ•^ฅ⁩

هه اون اختلاس گر هارو هم اگه اینجوری دست میجُنبُندن الان وعض ما این نبود

Aпɢεʟ

هواوی بیچاره🥺

Horror

👌

afsoon

سگ زرد رفیق شغال هست

Milad7

بذارید هواوی کارش را بکنه دیگه 😐

Milad7

میت 30 پرو هم وارد کشور شده. رجیستر شده 14 تومن ناقابل 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)