حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دسته پلی استیشن ۵ با میکروفون و دستیار هوشمند صوتی ارایه می شود

نوشته

4 سال قبل | 11 دیدگاه | پلی‌استیشن، حق اختراع

پتنت جدید سونی که توسط WIPO منتشر شده، دسته جدید کنسول بازی این شرکت را اینگونه توصیف می‌کند: “دستگاهی که در دست کاربر جای گرفته، شامل یک میکروفون و یک نمایشگر لمسی است که به لمس دست کاربر حساس است و همچنین شامل یک بلندگو است.” در حقیقت احتمالا دسته پلی استیشن ۵ با میکروفون و دستیار هوشمند صوتی ارایه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

دسته پلی استیشن ۵ با میکروفون و دستیار هوشمند صوتی

دسته پلی استیشن ۵

دسته پلی استیشن ۵

در ادامه گفته می شود که:

“هنگامی که کاربر از طریق میکروفون اقدام به سخن گفتن با دستگاه می‌کند، صدای بلندگو قطع می‌شود و نمایشگر لمسی هم کنترل‌هایی را در اختیار وی قرار می‌دهد.”

به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت، کنترلر جدید سونی قابلیت دریافت دستورهای صوتی کاربر را خواهد داشت و از این حیث می‌تواند همچون یک بلندگوی هوشمند مانند آمازون اکو عمل کند.

البته این که پتنت مذکور دقیقاً‌ برای دسته پلی استیشن ۵ است یا نه، مشخص نشده اما کاملاً‌ هم راستا با دیگر پتنت‌هایی است که تاکنون توسط سونی به ثبت رسیده‌اند و حکایت از اضافه شدن دستورهای صوتی به پلی استیشن 5 دارند.

پیش از این شاهد انتشار اسناد مربوط به پتنت‌هایی بوده‌ایم که نشان می‌دهند کنترلر پلی استیشن 5 مجهز به میکروفون داخلی خواهد بود. تعبیه میکروفون در داخل دسته بازی حرکتی عجیب از سوی سونی قلمداد می‌شد، چرا که به هیچ وجه نمی‌تواند جای هدست را بگیرد. اما حالا با منتشر شدن پتنت جدید، استفاده از میکروفون داخلی کاملاً‌ منطقی و بامعنی به نظر می رسد.

پلی استیشن ۵ را در کنار دسته DualShoke 5 ببینید

و این مسئله وقتی بیشتر منطقی به نظر می‌رسد که بدانیم سونی در ماه سپتامبر سال گذشته یک درخواست ثبت اختراع دیگر را برای دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام “PlayStation Assist” ارائه کرده بود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این دستیار صوتی می‌تواند به شکلی کاملاً‌ پویا به پرسش‌های کاربران پاسخ داده و البته در جریان بازی‌ها نیز نقش کمک را به عهده داشته باشد؛ مثلاً‌ می‌تواند جای بسته‌های سلامتی را روی نقشه نشان دهد یا هدف مرحله را به بازیکن یادآوری نماید. تقریباً‌ مشابه با چیزی که گوگل گفته است کنترلر استادیا قادر به انجامش خواهد بود.

به هر صورت این یک حق اختراع است و لزوما تضمینی در ارایه آن برای دسته پلی استیشن ۵ نیست. نظر شما درباره این حق اختراع چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

⚡💪

amer

خیلی هم عالی
#PS5

Chalton

👏👏👍چه رقابتی بشه،مایکروسافت باید تمام تلاشش رو بکنه وگرنه شکست میخوره.

Aпɢεʟ

عالی مث پی اس فور میترکونه🌹💥🔥

⁦ฅ^•ﻌ•^ฅ⁩

چه عالی

Amir galaxy

خیلی خوبه😍
_____
آقای عطایی تیتر رو درست کنین (یا/با)

Amir galaxy

🌹

Dr.Nazer

برگام!

Milad7

LIke it

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)