حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رمز پویا برای تراکنش های زیر ۱۰۰ هزار تومان الزامی نیست

نوشته

4 سال قبل | 10 دیدگاه | اخبار داخلی

بانک مرکزی در نظر دارد تا فعلا رمز پویا را به صورت اجباری برای مجموع تراکنش بیش از صد هزار تومان اجرایی کند؛ در واقع رمز پویا برای تراکنش های زیر ۱۰۰ هزار تومان الزامی نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

رمز پویا برای تراکنش های زیر ۱۰۰ هزار تومان

رمز پویا

رمز پویا

بانک مرکزی تاکید دارد که رمز دوم ایستا در کنار رمز دوم پویا برای تسهیل انجام تراکنش زیر یکصد هزار تومان حفظ شود این در حالی است که روند تا به امروز به شکلی بوده که اگر رمز پویا دریافت می‌کردید، رمز ایستا حذف می‌شود؛ بر همین اساس اصلاحاتی که بانک مرکزی در نظر گرفته مقداری زمان برای پیاده سازی در سوییچ نیاز دارد.

۷۰ درصد تراکنش‌های مبتنی بر رمز دوم اکثر بانک‌ها کمتر از ۱۰۰ هزار تومان است

در اکثر بانک ها حدود ۷۵ درصد از تراکنش‌های IPG یا درگاه پرداخت اینترنتی کمتر از صد هزار تومان بوده و در زمینه انتقال وجه ۴۰ درصد تراکنش‌ها کمتر از ۱۰۰ هزار تومان است و ۶۰ درصد تراکنش‌ها مربوط به مبالغی بیش از صد هزار تومان است که قاعدتا در این بخش رمز پویا بیشتر استفاده خواهد شد؛ این در حالی است که در زمینه IVR (تلفن بانک) و USSD (کدهای دستوری) درصد تراکنش‌های دارای مبلغ زیر صد هزار تومان به ترتیب به بالای ۹۶ و ۹۰ درصد می‌رسد؛ در حقیقت در مجموع حدود ۷۰ درصد از تراکنش‌های کارت‌های بانکی که به رمز دوم نیاز دارد، کمتر از ۱۰۰ هزار تومان بوده و رمز دوم ثابت همچنان برای بسیاری از تراکنش‌ها قابل استفاده خواهد بود.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد که در اکثر تراکنش های کاربران نیازی به رمز پویا وجود ندارد ولی برای مبالغ بالای ۱۰۰ هزار تومان به آن نیاز است.

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
smartiz

چ عجب

mohammad

این رمز پویا بقدری امنیتش بالاست که حتی خودمونم نمیتونیم ازکارتمون پول برداریم! 😑

Chalton

هر روز یه داستان جدید

Lovers of God

یکم بهتر شد

Amir galaxy

نمودید!

Dr.Nazer

همین که این میگه

Amir galaxy

#این

pooria

من که هنوز فعالش نکردم

Milad7

داغونه رمز میگیری جواب نمیده خخخخ

Milad7

من اصلا جرات نمیکنم تراکنش اینترنتی انجام بدم 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)