حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه پیامک رمز پویا در حال حاضر به عهده مشتری است

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار داخلی

وضعیت عجیبی است و درباره رمز پویا یا رمز دوم یکبار مصرف شاهد تناقضات رسمی بین بانک مرکزی و وزارت ارتباطات هستیم. از سویی بانک مرکزی می گوید این پیامک هزینه ای ندارد و از سویی این هزینه از شارژ کاربری کم شده یا روز قبض آن ها لحاظ می شود. اظهارات وزیر ارتباطات هم همین را تایید می کند. به این ترتیب می توان گفت که هزینه پیامک رمز پویا در حال حاضر به عهده مشتری است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

هزینه پیامک رمز پویا

رمز پویا

رمز پویا

قرار بر آن بود که از اول دی ماه بانک‌های دولتی و خصوص فرآیند عملیاتی شدن رمز دوم یکبار مصرف را اجرایی کنند که در طی آن بانک مرکزی دو راهکار برای دریافت رمز دوم پویا برای مشتریان اعلام کرد؛ دریافت رمز پویا از طریق پیامک و از طریق نصب اپلیکیشن. اما از آنجاییکه نصب برنامه برای دریافت رمز برای هر بانک به‌صورت جداگانه عملیات عجیب و سختی بود، بسیاری از کاربران ترجیح داده‌اند تا از روش دریافت رمز یکبار مصرف از طریق پیامک استفاده کنند.

باتوجه به مبهم بودن کل ماجرا، کسی نمی‎دانست که آیا با توجه به اعلام بانک مرکزی، این فرایند واقعا رایگان خواهد بود یا نه. چراکه برای هر بار تراکنش نیاز به یک بار ارسال پیامک بود. با این حال بانک مرکزی بارها و بارها در اطلاعیه‌های خود تاکید کرد:

 ارسال و دریافت پیامک بابت دریافت رمز دوم پویا در تراکنش‌های بانکی هیچ هزینه‌ای برای مشتریان ندارد و بانک‌ها حق ندارند بابت ارسال پیامک رمز دوم پویا، از مشتریان وجهی دریافت کنند و اگر مشتریان در این رابطه با موارد خلاف مواجه شدند، آن را اعلام کنند.

باوجود تمام اعلام‌های بانک مرکزی، افرادی که رمز پویای خود را از طریق پیامک فعال کرده‌اند، خبر از کسر هزینه داده‌اند. حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی در مصاحبه خود با خبرگزاری مهر در خصوص کسر هزینه پیامک از حساب مشترکین موبایلی گفته است:

تاکنون مذاکره‌ای با بانک مرکزی برای رایگان بودن پیامک‌های دریافت رمز پویا صورت نگرفته است. تراکنش‌های پیامکی در شبکه اپراتورها هزینه دارد و تاکنون نیز در خصوص اینکه این هزینه نباید از مشترکان کسر شود و بانک‌ها این هزینه را پرداخت کنند، توافقی با بانک مرکزی انجام نشده است.

رمز پویا

رمز پویا

جوشقانی با اشاره به اینکه بانک مرکزی در این زمینه باید با رگولاتوری مذاکره کند، مدعی شد هنوز درخصوص کلیات ماجرا توافقی صورت نگرفته و در مورد هزینه پیامک رمزدوم پویا و دریافت آن مذاکره ای نشده است. او با اذعان اینکه با بانک مرکزی در رابطه با فرایند رمز دوم پویا جلسه برگزار شده، عنوان کرد که موضوع پیامک رایگان در آن مطرح نشده است.

فلاح جوشقانی کسر هزینه از کاربران برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف را قانونی عنوان کرده است. او مدعی شد که قراری بر این نبوده که هزینه پیامک‌هایی که مردم برای دریافت رمز دوم پویا به سرشماره بانک‌ها ارسال می‌کنند را اپراتورها برعهده بگیرند.

شما رمز پویا خود را فعال کرده اید؟ اگر به صورت پیامکی این کار را انجام داده اید به ما بگویید که برای شما هزینه ای کسر شده است؟ از چه بانکی خدمات می گیرید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

والا ظاهرا بانک ملی چیزی کسر نمیکنه 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)