حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ممنوعیت صدور نرم افزارهای هوش مصنوعی امریکایی به دیگر کشورها

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | هوش مصنوعی

به نظر می رسد دولت ایالات متحده آمریکا صادرات نرم افزارهای هوش مصنوعی را به منظور جلوگیری از سوءاستفاده برخی کشورها محدود کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره ممنوعیت صدور نرم افزارهای هوش مصنوعی امریکایی به دیگر کشورها صحبت کنیم.

ممنوعیت صدور نرم افزارهای هوش مصنوعی امریکایی

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی

دولت آمریکا تصمیم گرفته که صادرات برنامه های هوش مصنوعی را محدود کند تا از استفاده کشورهایی مانند روسیه و چین از آن ها جلوگیری کند. با این قوانین جدید که قرار است از روز دوشنبه اجرایی شوند، کمپانی های مختلف برای ادامه فعالیت های صادراتی خود نیاز به اخذ مجوز خواهند داشت. شرکت ها تنها برای ادامه صادرات به کانادا نیازی به اخذ مجوز ندارند.

پس از تصویب قانون اصلاحات در صادرات در سال 2018، وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا مسئولیت ابداع سیستمی برای محدود کردن صادرات برنامه های هوش مصنوعی در قالب نرم افزار را بر عهده داشته است. این قانون، وزارت بازرگانی را موظف به کنترل بیشتر روی برنامه های حساسی کرده که احتمالا ممکن است توسط کشورهایی مانند چین، به دلایل اقتصادی و امنیتی مورد استفاده قرار گیرد.

به استناد سخنگوی مرکز مطالعات استراتژیک و بین ‌المللی این کشور، این صنعت با توجه به قوانین جدیدی که برای آن اعمال شده در حال حاضر ممکن است با مشکلاتی مقطعی روبه‌رو شود. بسیاری از سیاست مداران نیز در رابطه با این قوانین جدید برای صادرات نرم افزارهای هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده اند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید امریکایی ها در هوش مصنوعی پیشروتر هستند یا چینی ها؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Chalton

😑

Mohammad 13759

ریدم دهنه همه سیاست مدار ها بعد فکر نکنید به اینصورت جلوی پیشرفت علم رو در کشور های مختلف میگیرید نه زور نزنید فایده نداره خودتون فقط عقب می مانید.

Milad7

امان از سیاست 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)