حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه بنچمارک اگزینوس ۹۸۰ با اسنپدراگون ۷۶۵ جی

نوشته

4 سال قبل | 17 دیدگاه | پردازشگرها، تست، مقایسه

یک ماه پیش بود که کوالکام اسنپدراگون ۷۶۵ و اسنپدراگون ۷۶۵ جی با ادرنو ۶۲۰ و Snapdragon X52 رسما معرفی شد. تقریبا همان زمان ها بود که اگزینوس ۹۸۰ 5G سامسونگ به عنوان اولین چیپست دارای مودم 5G داخلی و پشتیبانی از عکاسی ۱۰۸ مگاپیکسلی رسما معرفی شد. این دو چیپست میان رده می توانند در دستگاه های جذابی استفاده شوند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مقایسه بنچمارک اگزینوس ۹۸۰ با اسنپدراگون ۷۶۵ جی را داشته باشیم.

مقایسه بنچمارک اگزینوس ۹۸۰ با اسنپدراگون ۷۶۵ جی

مقایسه بنچمارک اگزینوس ۹۸۰ با اسنپدراگون ۷۶۵ جی

مقایسه بنچمارک اگزینوس ۹۸۰ با اسنپدراگون ۷۶۵ جی

دو شرکت زیر مجموعه BBK Electronics یعنی اوپو و ویوو جدیدا گوشی‌های هوشمندی را رونمایی کرده‌اند که به یکی از قدرتمندترین چیپست‌ها مجهز شده‌اند. ویوو ایکس ۳۰ پرو 5G از چیپست اگزینوس ۹۸۰ استفاده می‌کند که می‌توان آن را یک چیپست نه چندان محبوب دانست.

در سمت مقابل اوپو رینو ۳ پرو قرار گرفته است که از چیپست قدرتمند کوالکام اسنپدارگون 765G استفاده می‌کند. هر دو چیپست به نسل پنجم ارتباطی یا همان 5G مجهز شده‌اند. در ادامه به کمک بنچمارک انتوتو خواهیم دانست که کدام چیپست قدرتمندتر است؟!

به صورت کلی نماینده ویوو که از چیپست اگزینوس ۹۸۰ استفاده می‌کند، موفق به کسب امتیاز 333160 شده است. در حالی که اوپو رینو ۳ پرو با استفاده از اسنپدارگون 765G توانسته است امتیاز 323534 را کسب نماید. اختلاف زیاد نیست اما در چه بخش هایی اختلاف داریم؟

عملکرد اگزینوس ۹۸۰ در تست CPU با کسب امتیاز 118621 چشم‌گیرتر از اسنپدارگون 765G با امتیاز 103359 بوده است. با این حال امتیاز کسب شده توسط نماینده کوالکام در بخش GPU رقم 93086 بوده است که از امتیاز 88987 اگزینوس ۹۸۰ بیش‌تر است.

در تست مموری نیز اوپو Reno 3 پرو امتیاز 96447 را کسب کرده است که از اگزینوس ۹۸۰ با امتیاز 62105 بیش‌تر است. در بخش رابط کاربری نیز Vivo X30 Pro 5G توانست امتیاز 63447 را کسب کند که از امتیاز 57642 اوپو Reno 3 پرو بیش‌تر است.

تفاوت میزان امتیاز این دو گوشی هوشمند در AnTuTu حدودا ۱۰ هزار واحد است که کمتر از ۳ درصد محسوب می‌شود. مطمئنا این مقدار ناچیز نمی‌تواند تفاوت چشم‌گیری را در استفاده روزمره کاربران ایجاد کند.

نظر شما چیست؟ چیزی در انتخاب یک چیپست برای شما اهمیت بیشتری دارد چیست؟ به نظر من اقبال توسعه دهندگان نسبت به آن دستگاه مهم‌ترین مورد است.

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

قدرتشون تقریبا در یه حد هست
به نظرم پردازنده ها همشون از نظر قدرت پردازش به اندازه کافی قوی شدن
در بخش گرافیک که بخش مهمی هست که طبق معمول دراگون بیشتر از اگزینوس هست
در بخش cpuکه اگزینوس بیشتر هست
به نظرم اختلاف 3درصد فاحش نیست
ولی چون گرافیک دراگون ثابت شده و بیشتر هست دراگون انتخاب میکنم
پردازنده موبایل اندرویدی فقط دراگون اتشین و لاغیر

_V_

اکسینوس ۹۸۰ عالیه

m.b

Gmail

m.b

فقط تو این نظرم به طور خاص شاید برام تصور دیگران مهم نباشه چون دلایل خودم رو برای برتری اسنپدراگون دارم…
والا توی میانرده ها بزرگترین مشکلی که هست سر گرافیکه…
وگرنه بقیه کارشون رو به نحو عالی انجام میدن…
هیچوقت مثلاً یه گوشی با اسنپ 710 رو نمیشنوم که بگن چند تا برنامه رو نمیتونه همزمان باز نگه داره یا کند هست در عملکرد و… معمولاً همه در عملکرد گرافیکی ناله میزنن در میانرده ها…
پس عملکرد گرافیکی بسیار مهمتر از سایر پارامتر هاست برای من… برای باقی رو نمیدونم…
اگر سر پردازنده پرچمدار بود شاید پارامتر ها به یک اندازه مهم بودن اما در میانرده ها پاشنه آشیل عملکرد گرافیکیه و ارزشش بیشتر از بقیه پارامتر هاست…

amer

این یه دونه نظرت قبول دارم و موافقم

Mahdi

اسنپدراگون انتخاب منه

Mohammad 13759

هردو عالین باید دید در زمینه بهینه بودن چه جوری عملکرد دارن ایا ۹۸۰ برای بالابردن قدرت پردازش انرژی بیشتری مصرف میکنه یا نه هردو به یک انداره انرژی مصرف کردن

Afson

🥺اگر نتیجه اینه چرا یه عده دیوانه یک هفته تمام کوالکام رو میکوبیدن؟خخخه .در هر صورت تفاوت اصلی رو فقط کاربران درک می‌کنند که بی شک ۷۶۵ روانتر و سریع تر و پایدار تر هست .

Jason bourn

از کوالکام بالا نرو
خدایی دارم فک میکنم سامسونگ چیکارت کرده با این همه وقاحت میای از کوالکامی که میگفتی پردازنده های میدرنجش اشغاله ازش داری بالا میری
یکم از کایرین ۸۱۰ برامون مایه بزار :/

_V_

مدیاتک،کرین،بایونیک،اسنپ

هرکاری بکنن شما یه جور تشویق میکنی

فقط سامسونگ باید کوبیده شه

این همون اکسینوسه ک تو نسل قبل میگفتی هه نیگا قدرت نداره یه تراشه میانرده درست بزنه با این ۹۶۱۰،،فکر کنم تو خیالت با ۶۷۵ مقایسش میکردی،،چون از ۶۶۰ و ۶۶۵ قویتر بود این تراشه!

حالا ک اکسینوس ی میانرده ک اولین ۵جی یکپارچه رو داره و همچین چیز نابیه و از قویترین میانرده اسنپ بالاتره رو داری خار میشماری!

من متاسفم برای این عدالت!

Dr.Nazer

#قانون_استاد_عرفانی

_V_

شت

یادم نبود

Milad7

تقریبا در یه حد هستن ولی ساپورت دولوپری اسنپ بهتره

MohammadFarhaadi

دقیقا.اولویت اول من هم همین آیتمه.

ɢᴏᴏᴅ ʙᴏʏ

خاک تو سر اسنپ 😂

ɢᴏᴏᴅ ʙᴏʏ

مدیاتک تو بالارده از همه بهتر عمل کرده دمش گرم بعدشم اگزینوس🌹
اسنپ فقط به فکر سود بیشتره 🌹

Chalton

اکسینوس رو بیشتر از اسنپ دراگون قبول دارم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)