حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شارپ می خواهد خط تولید پنل LCD ژاپن دیسپلی را بخرد

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | شارپ

در ماه‌های گذشته شاهد انتشار اخبار اندکی در رابطه با تولیدکننده پنل‌های LCD موردنیاز اپل یعنی ژاپن دیسپلی بودیم. این شرکت هزینه زیادی برای ساخت کارخانه‌های جدیدی خود پرداخت کرده تا بتواند پنل OLED برای شرکت اپل تولید کند. حالا به نظر می رسد که شارپ می خواهد خط تولید پنل LCD ژاپن دیسپلی را بخرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

خرید خط تولید پنل LCD ژاپن دیسپلی توسط شارپ

ژاپن دیسپلی

ژاپن دیسپلی

اپل در اوایل سال جاری میلادی ۱۰۰ میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرد. این شرکت ژاپنی در ۱۱ سه ماهه قبلی به صورت مداوم ضررده بوده است. ژاپن دیسپلی هم اکنون وظیفه تولید پنل‌های AMOLED اپل واچ سری 5 را بر عهده دارد. بد نیست بدانید شرکت اپل به تنهایی ۶۰ درصد منبع درآمدی این برند محسوب می‌شود.

بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی Nikkei Business در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، شرکت ژاپن دیسپلی در حال مذاکره با شرکت‌های اپل و شارپ برای فروش کارخانه اصلی تولید پنل‌های گوشی‌های هوشمند با قیمت 820 میلیون دلار است. شارپ یکی از زیرمجموعه‌های فاکسکان محسوب می‌شود. فاکسکان وظیفه تولید بخش بزرگی از گوشی‌های اپل را بر عهده دارد. شارپ که نیز به عنوان یکی از تامین کنندگان پنل‌های موردنیاز اپل شناخته می‌شود، در رابطه با خرید کارخانه ژاپن دیسپلی با این شرکت مذاکره کرده است. شارپ در بیانیه‌ای اعلام کرده خرید این کارخانه را با احتیاط دنبال می‌کند و هرگونه تاثیر آن روی درآمد خود و همچنین ریسک‌های احتمالی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به نظر می‌رسد علاوه بر فاکسکان، شرکت Wistron نیز می‌تواند این کارخانه را خریداری کند. Wistron  یکی از تولیدکنندگان محصولات اپل محسوب می‌شود. کارخانه ژاپن دیسپلی در شهر هاکوسان، استان ایشیکاوا ژاپن قرار دارد. هزینه ساخت این کارخانه در سال 2015 برابر با 1.5 میلیارد دلار بود و اپل بخشی از این هزینه را تامین کرد. اپل به عنوان بازپرداخت، بخشی از سود فروش هر پنل LCD را دریافت می‌کند. با تغییر استراتژی شرکت‌ها و حرکت به سمت پنل‌های AMOLED، ظرفیت تولید این کارخانه به 50 درصد کاهش پیدا کرد. این موضوع باعث بدهی 800 میلیون دلاری ژاپن دیسپلی به شرکت اپل شده است.

گزارش دیگری به این موضوع اشاره می‌کند که شارپ در مارس سال آینده میلادی این کارخانه را خریداری کرده و به صورت جداگانه با شرکت اپل به توافق می‌رسد. این کارخانه از ژوئیه سال گذشته فعالیتی ندارد. ژاپن دیسپلی در بیانیه‌ای اعلام کرده تمام گزینه‌ها را مدنظر قرار می‌دهد؛ با این حال در رابطه با این کارخانه چندان مطمئن نیست. در اوایل ماه جاری میلادی این شرکت خبر از دریافت 200 میلیون دلار از یک مشتری خبر داد که احتمالا شرکت اپل باشد. این هزینه برای تجهیز این کارخانه پرداخت می‌شد. حال به نظر می‌رسد این شرکت مسیر متفاوتی را انتخاب کرده و به دنبال فروش کارخانه خود است.

در حال حاضر ارزش شرکت ژاپن دیسپلی برابر با 612.3 میلیون دلار است. این کمپانی انتظار دارد از Ichigo Asset Management کمک مالی دریافت کند. به نظر می‌رسد این شرکت، 822.5 میلیون دلار به ژاپن دیسپلی کمک مالی پرداخت ‌می‌کند. با پرداخت این مبلغ، Ichigo Asset Management کنترل ژاپن دیسپلی را در دست می‌گیرد. Ichigo Asset Management در سال 2011 ایجاد شد. سال گذشته میلادی شرکت ژاپن دیسپلی ضرری برابر با 2.3 میلیارد دلار را تجربه کرد. این ضرر در سال 2017 برابر با 260 میلیون دلار بود. ژاپن دیسپلی یکی از سه شرکت تامین کننده Liquid Retina Display مورد استفاده در آیفون 11 محسوب می‌شود. شارپ و ال جی نیز این پنل را تولید می‌کنند.

بر اساس اعلام تحلیلگر معروف محصولات اپل، مینگ چی کو سال آینده شاهد معرفی 4 آیفون جدید از سوی اپل خواهیم بود. تنها یکی از این محصولات به پنل LCD مجهز می‌شود که انتظار می‌رود آیفون ۹ باشد. این گوشی هوشمند از نمایشگر 4.7 اینچی بهره می‌برد. با توجه به این موضوع، میزان درآمد ژاپن دیسپلی سال آینده بیش از پیش کاهش پیدا خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید شارپ با این خرید می تواند بازار خوبی برای خود دست و پا کند؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

خبر خوبی بود انشا…که شرکت شارپ با اصالت زودتر بخره و شاهد نمایشگرهای مرغوب و با کیفیت شارپ در اقصی نقاط جهان باشیم
شارپ هموطنش هست و همون بهتر از اول باید این شرکت میخرید انشا…شاهد نمایشگرهای جدید igzo sharpدر گوشی های سونی باشیم

ßÅÐ ßøy

آرزوی موفقیت برای شرکت سونی و اپل دارم 🌹😘

amer

سلام بد بوی خوشحالم که هستی

ßÅÐ ßøy

عامر
تا شما دوستان عزیز باشید من هم هستم 🌹💓
هم سنگرمی
چه کنارم باشی چه دور چه صد قدمی
شاید تا حالا یه بارم با هم حرف نزدیم
ولی
به هم نزدیکیم
به نزدیکیه حرفام به حقیقت
خلاصه که تنها ام باشم انگار چند نفریم🌹🌹

m.b

Mi 4 من صفحش ساخت همین ژاپن دیسپلی بود… خداییش خیلی کیفیت داره تولیداتش…

Milad7

دوران LCD که تمام شد 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)