حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تم تاریک واتس اپ برای اندروید و iOS به زودی ارایه خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | پیام رسان

تم تاریک یا دارک مود موضوع خیلی جدیدی نیست اما با اقبال گوگل و اپل به آن حالا همه برای آن سرودست می‌شکنند. نرم افزارهای زیادی وجود دارند که پیش از این ها ویژگی تم تاریک را داشتند. فیسبوک اما در حالی که تم تاریک اینستاگرام را ارایه کرده است اما هنوز تم تاریک واتس اپ را ارایه نکرده است و مشخص نیست که چرا! مدت زیادی است که درباره ارایه این ویژگی برای پیام رسان محبوب سبز می شنویم و حالا دوباره گفته می شود که تم تاریک واتس اپ برای اندروید و iOS به زودی ارایه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تم تاریک واتس اپ برای اندروید و iOS

تم تاریک واتس اپ برای اندروید و iOS

تم تاریک واتس اپ برای اندروید و iOS

کسانی که از یک دستگاه با نمایشگر AMOLED استفاده می‌کنند، می‌توانند با روشن کردن حالت تاریک شارژ باتری خود را بیشتر ذخیره کنند. این به دلیل آن است که رنگ مشکی بر روی یک پنل OLED، با خاموش کردن پیکسل‌ها در نواحی مناسب، ایجاد شده است. پیکسل‌هایی که خاموش شده‌اند، شارژ باتری یک گوشی را مصرف نمی‌کنند. جالب است نه؟ اما نکته اینجاست که اگر پس‌زمینه دقیقا به رنگ مشکی نباشد، بلکه به رنگ خاکستری تیره باشد، ذخیره شارژ باتری دیگر انجام نخواهد شد.

البته که دارک مود صرفا به دلیل کاهش مصرف انرژی نیست و در فضاهای تاریک آن هم برای نرم افزارهای پرکاربردی مانند پیامرسان ها می تواند بسیار مفید باشد.

وب‌سایت WABetaInfo، با اشاره به افرادی که حالت تاریک را بر روی واتساپ تست کرده‌اند، گزارش داده است که این قابلیت آماده عرضه بر روی نسخه اندرویدی اپلیکیشن است. اما در مورد نسخه iOS آن، باید بگوییم که ماه گذشته شایعه‌ای وجود داشت مبنی بر اینکه دو نسخه مختلف از آن، براساس تنظیمات دسترسی آیفون کاربر، ارایه خواهد شد.

نسخه iOS حالت تاریک، هنوز نیاز به کمی کار دارد. کاربران iOS، علاوه‌بر حالت تاریک، به‌زودی به یک حالت دیتای کم (Low Data Mode) هم دسترسی خواهند داشت که در صورت فعال‌بودن، دانلود اتوماتیک پیام‌های صوتی را متوقف خواهد کرد و در نتیجه باعث مصرف کمتر دیتای شبکه خواهد شد. همچنین امکان پشتیبانی از لمس هپتیک هم در واتس‌اپ وجود خواهد داشت. با این قابلیت، کاربر می‌تواند آیکون اپلیکیشن را برای دیدن گزینه‌های بیشتر لمس کرده و نگه دارد.

ظاهرا چند روش غیررسمی برای امتحان کردن مخفیانه حالت تاریک بر روی واتس‌اپ وجود دارد. یکی از آن‌ها به این صورت است که اگر گوشی‌تان اندروید ۱۰ را بر روی خود اجرا می‌کند، ابتدا مطمئن شوید که اولا حالت تاریک کل سیستم را فعال کرده‌اید (Settings > Display > Toggle on Dark theme) و ثانیا عضو برنامه آزمایشی واتس‌اپ هستید. یک لینک ویدیوی یوتیوب را به یکی از مخاطبان خود بفرستید. صفحه‌کلید QWERTY را باز کرده و روی تصویر بندانگشتی ویدیو فشار دهید تا پلیر تصویر-در-تصویر را فعال نمایید. اگر خوش‌شانس باشید، واتس‌اپ را در حالت تاریک خواهید دید. ذکر این نکته هم لازم است که این گونه راه های مخفی همیشه کار نمی‌کنند.

تم تاریک واتس اپ iOS در دو انتخاب ارایه خواهد شد

بنابراین یک‌بار دیگر می‌توانیم بگوییم که حالت تاریک برای هر دو نسخه اندروید و iOS واتس‌اپ ارایه خواهد شد. البته همانطور که می‌دانید فیس‌بوک مالک واتس‌اپ است و در سال ۲۰۱۴ با پرداخت ۲۱ میلیارد دلار آن را خریداری کرد. برای کسانی که نمی‌دانند آیا عرضه اخیر ویژگی‌های RCS در آمریکا، واتس‌اپ را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد یا نه، باید بگوییم که نه. ضمنا در حالیکه نسل بعدی پیام‌رسان اندروید، تعدادی از قابلیت‌های موجود بر روی واتس‌اپ را ارایه می‌کند، RCS هنوز از رمزگذاری دوطرفه (end-to-end) پشتیبانی نمی‌کند. این حداقل چیزی است که شما از یک اپلیکیشن پیام‌رسان انتظار دارید. با این‌حال، گوگل گفته است که به‌دنبال اضافه کردن رمزگذاری دوطرفه برای RCS در آینده نزدیک است.

نظر شما چیست؟ شما کاربر واتس اپ هستید؟ منتظر دارک مود هستید یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Jason bourn

تبریک میگم دوستان دوباره مشهد نت موبایلش اینترانت شد

Chalton

😍

Milad7

من کلا با حالت هایی مثل دارک مود حال نمیکنم #شخصی

Saeed313

۲۰۲۰ اومد برنامه نقاشی ویندوز هم تم تاریک داره این برنامه نویسای واتس اپ هنوز معلوم نیست دارن چیکار میکنن! تم تاریکشون شده اخبار روز دنیا خخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)