حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تم تاریک واتس اپ iOS در دو انتخاب ارایه خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

من واقعا نمی دانم که چرا فیسبوک هنوز تم تاریک واتس اپ را به صورت رسمی ارایه نکرده اما به هر حال فعلا که شرایط این است! اگر کاربر iOS هستید و واتس اپ استفاده می کنید باید بگویم که تم تاریک واتس اپ iOS در دو انتخاب ارایه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ردباره آن صحبت کنیم.

تم تاریک واتس اپ iOS

تم تاریک واتس اپ iOS

تم تاریک واتس اپ iOS

هر دو سیستم عامل اندروید ۱۰ و iOS 13 از تنظیمات مربوط به تم تیره در تمامی بخش‌های سیستم‌عامل برخوردار هستند و تعداد اپلیکیشن‌های بهره‌مند از این قابلیت نیز روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند. این پدیده، ریشه در عوامل مختلفی دارد. در هنگام شب یا زمانی‌که داخل یک اتاق تاریک هستید؛ پس‌زمینه سفیدرنگ معمول (با متون مشکی‌رنگ) می‌تواند برای چشمان شما آزاردهنده بوده و سایر افراد حاضر در اتاق را نیز کلافه نماید. در تم تیره، پس‌زمینه مشکی یا خاکستری با متون سفیدرنگ موجب اذیت شدن چشمان کاربر نخواهند شد.

فعال‌سازی تم تیره در کنار حفاظت از بینایی چشمان کاربر، توجیه دیگری نیز دارد. به‌کارگیری تم تیره در گوشی‌های مجهز به نمایشگر آمولد می‌تواند به افزایش مدت شارژدهی باتری کمک کند. چرا که پنل‌های اولد به منظور نمایش رنگ مشکی، کلیه پیکسل‌های مربوط به ناحیه خاصی از نمایشگر را خاموش می‌کنند. پیکسل‌های خاموش شده نیازمند دریافت انرژی از باتری دستگاه نیستند. البته بایستی به‌خاطر داشت که به منظور افزایش میزان شارژدهی باتری، تم تیره مورد استفاده توسط یک اپلیکیشن بایستی دارای پس‌زمینه مشکی و نه خاکستری تیره باشد.

اکنون احتمالا به‌خاطر دارید که پیش‌تر و در ماه مارس، ورژن بتای اپلیکیشن واتس‌آپ برای سیستم‌عامل اندروید از قابلیت تم تیره بهره‌مند شد؛ اما این مشخصه صرفا در صفحه تنظیمات برنامه قابل مشاهده بود. با توجه به آن‌که پیکره‌بندی این برنامه از تم تیره با پس‌زمینه خاکستری‌رنگ استفاده می‌کرد؛ برای همین افراد تست‌کننده شاهد افزایش میزان شارژدهی باتری نبودند. در واقع هم‌اکنون کاربران اندرویدی ورژن عمومی اپلیکیشن واتس‌اپ کماکان از این مشخصه بی‌بهره هستند.

بر اساس اظهارات وب‌سایت WABetaInfo.com، کاربران واتس‌آپ در سیستم‌عامل iOS نیز  می‌توانند با یکی از 2 ورژن مختلف تم تیره کار کنند. جهت اطلاع افراد ناآشنا با واتس‌اپ بایستی خاطرنشان کرد که این سرویس یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی در جهان بوده و مالکیت آن نیز متعلق به شرکت فیس‌بوک است.

کلاهبرداری واتس اپ

واتس اپ

به‌نظر می‌رسد که با عرضه تم تیره یکپارچه در سیستم‌عامل iOS 13 شرکت اپل، توسعه‌دهندگان واتس‌اپ نیز دوباره دست‌به‌کار شده و ورژن کاملا جدیدی از تم تیره را ارائه نموده‌اند. به گفته وب‌سایت WABetaInfo.com، توسعه‌دهندگان اقدام به پیاده‌سازی 2 پیکره‌بندی مختلف کرده‌اند که یکی از آن‌ها دارای پس‌زمینه تیره مشکی‌رنگ بوده و دیگری از پس‌زمینه خاکستری روشن‌تر بهره می‌گیرد. به‌نظر می‌رسد که استفاده از تم دارای پس‌زمینه مشکی به بهترین شکل موجب صرفه‌جویی در مصرف شارژ باتری می‌شود. هر 2 ورژن دارای پیکره‌بندی مشابهی برای حباب‌های تیره هستند.

با این‌حال هنوز مشخص نیست که کدام‌یک از این 2 پیکره‌بندی در ورژن iOS اپلیکیشن واتس‌اپ عرضه خواهند شد. نخستین پیکره‌بندی مشابه با الگویی است که پیش‌تر فیس‌بوک در اپلیکیشن اینستاگرام از آن استفاده کرد. گزارش پیش‌بینی می‌کند که اپلیکیشن احتمالا به‌صورت خودکار و با توجه به تنظیمات اعمال شده بر روی دستگاه iOS میزبان، یکی از ۲ گزینه را انتخاب خواهد کرد.

 

نظر شما چیست؟ منتظر تم تاریک واتس اپ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_note_10_pro_is_also_coming_revealed_by_108mp_camera_sample-news-39942.php
جناب عطایی می نوت 10 پرو تایید شد…
سایز یک عکس 108 مگاپیکسلی مساوی با 72 مگابایت!

Ali_DJ Style

اصلا بنظرم نباید بزاری رو حالت ۶۴ مگ یا ۱۲۸ مگ….
ارزش نداره واسه یکم تفاوت این همه فضای گوشیتو إشغال کنی

Milad7

دارک مود طرفدار زیادی پیدا کرده

Amir galaxy

دارم مود رو که فعال میکنم یکم چشمام اذیت میشه
مخصوصا موقع خوندن متن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)