حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مهلت فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف یا رمز پویا تا اول بهمن ۹۸ تمدید شد

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | امنیت

از ابتدا در واضح بود که نه بانک ها و به طبع آن، نه کاربرها آمادگی اجرای اجباری طرح رمز پویا را ندارند. پس از گمانه زنی های مختلف درباره مدت زمان اجرای طرح رمز پویا حالا خبر می رسد که مهلت فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف یا رمز پویا تا اول بهمن ۹۸ تمدید شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

مهلت فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف

رمز پویا

رمز پویا

پس از خبر صبح روز گذشته که در پی درخواست‌های مشتریان و بانک‌ها، بانک مرکزی اعلام کرده بود که کاربران فعلاً در کنار رمز دوم پویا خود می‌توانند از رمزهای قدیمی نیز استفاده کنند، دیشب معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در خبری جدید اعلام نمود که این رمزها تا یک ماه دیگر قابل استفاده خواهند بود.

مهران محرمیان، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری صدا و سیما به صورت رسمی اعلام کرد که از هفته دوم دی ماه شرایط ارسال پیامک حاوی رمز پویا برای کاربران فراهم خواهد شد و مشتریان بانک‌ها می‌توانند به لحظه، پیامک حاوی رمز دوم برای تراکنشی که در انتظار است را دریافت کنند.

البته صحبت‌های محرمیان نشان دهنده این است که در این مورد نیز زمانبندی دقیقی را شاهد نخواهیم بود و همه بانک‌ها در ابتدای کار توانایی ارائه چنین خدماتی را نخواهند داشت:

برای بالا بردن ضریب نفوذ طرح رمز دوم پویا، خدمات ارسال رمز از طریق پیامک از هفته دوم دی آغاز و به تدریج با اتصال بانک‌های مختلف تا انتهای دی‌ماه برای همه بانک‌ها اجرایی می‌شود که این کار به همکاری بانک‌ها نیاز دارد.

نکته دیگری که محرمیان به آن اشاره کرده ثبت دقیق شماره تلفن همراه همه مشتریان در بانک برای جلوگیری از بروز مشکل در هنگام خریدهای الکترونیک و تراکنش‌هاست.

همچنین معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی این مورد را مجدداً اعلام نمود که همچنان کاربران قادر به استفاده از رمز دوم ثابت خود در خریدهای الکترونیک خواهند بود و به صورت همزمان اگر کاربری رمز دوم پویا خود را تعریف کرده باشد نیز می‌تواند از آن برای انجام تراکنش‌های مربوطه خود استفاده کند.

البته مهمترین نکته در این زمینه پشتیبانی ارسال رمز دوم پویا در صفحات خرید استاندارد است که محرمیان اعلام نموده این مورد نیز به تدریج در صفحات خرید ایجاد خواهد شد و بهتر است طراحان سایت‌ها و صفحات خرید استاندارد برای جلوگیری از متضرر شدن کسب و کار مربوطه و مشتریان سریعاً نسبت به انجام تنظیمات و قرار دادن دکمه ارسال پیامک تأیید، اقدامات لازمه را انجام دهند.

شما برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف اقدام کرده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

خخخ هنوز ی سری بانک ها مشکل دارند…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)