حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معرفی باغ‌های معروف و زیبای شیراز

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

شیراز از شهرهای مهم گردشگری و پرجاذبه ایران است که سالانه بازدیدکنندگان داخلی و خارجی زیادی به این شهر سفر می کنند. شیراز دارای مکان‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی است. این شهر علاوه بر بناهای تاریخی دارای باغ‌های تاریخی زیبایی است که در فصل بهار فضایی لذت بخش و فوق العاده ای برای گردشگران فراهم می کند. با خرید بلیط اتوبوس تهران شیراز از علی بابا می توانید به این شهر زیبا با کم‌ترین هزینه سفر کنید و از تمامی جاذبه‌های آن دیدن کنید.

با چه وسیله ای به شیراز سفر کنیم؟

امروزه سفر با وجود اتوبوس‌های vip که بهترین نوع اتوبوس‌‌ها هستند بسیار دلچسب و راحت است، اتوبوس‌های وی آی پی دارای امکانات و مزایای فوق العاده‌ای هستند که برای شما تجربه خوبی از یک سفر به یادماندنی ایجاد می کنند. قیمت بلیط اتوبوس تهران شیراز از علی بابا بسیار مناسب و به صرفه بوده که باعث میشود شما از سفر با این اتوبوس ها احساس رضایت و آرامش کنید.

باغ‌های شیراز

باغ ارم شیراز

 باغ ارم یکی از زیباترین باغ‌های معروف شیراز است که در خیابان ارم از زیباترین خیابان‌های شیراز واقع شده است. این باغ دارای سروهای بلند قامت، گل‌های متنوع و زیبا و درخت مشهور سروناز است که توجه تمامی گردشگران را به سمت خود جلب کرده است. باغ ارم به دلیل داشتن تنوع گیاهی به عنوان باغ گیاه شناسی شیراز شناخته شده و در اختیار دانشگاه شیراز قرار دارد. این باغ به دوران سلجوقی رسیده در دوران زندیه مرمت شده و در دوران ناصرالدین شاه قاجار عمارت داخل به جای عمارت ایلخانی بنا شده است.

باغ جهان نما شیراز

 باغ جهان‌نما، از قدیمی‌ترین باغ‌های شیراز است که در شمال شرقی شهر شیراز و در نزدیکی آرامگاه حافظ قرار دارد. باغ جهان‌نما در زمان اقامت تیمور گورکانی در شیراز نظرش را جلب کرد به طوری که باغی شبیه به آن در اطراف سمرقند که زادگاه تیمور بود ساخته شد و سپس آن را جهان نما نامید. باغ جهان‌نما، باغی زیبا و باصفایی است که مانند باغ دلگشا و ارم که قبل از حمله تیمور گورکانی در دوره صفویه بسیار آباد بوده و مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. در این باغ عمارتی هشت ضلعی با نمای آجری که توسط کریم خان زند در سال 1185 هجری قمری ساخته شد که هنوز هم باقی مانده است. برای دیدن از این باغ زیبا بلیط اتوبوس تهران شیراز از علی بابا را خریداری کرده و به این شهر باصفا سفر کنید.

کدام فصل به شیراز زیبا سفر کنیم؟

باغ دلگشا شیراز

 باغی زیبا و محبوب که از باغ‌های تاریخی شهر شیراز است، باغ دلگشا مربوط به سه دوره‌ی ساسانیان، صفویان و قاجاریان است. باغ دلگشا شیراز به دلیل درختان نارنج و آب‌ نماهای زیبایش مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. این باغ در دوران صفویه از باغ‌های مهم و تفریحی بوده که در زمان تیمور گورکانی در اوج آبادی بوده است به طوری که تیمور با دیدن آن، دستور ساخت باغی را با همین نام در سمرقند داد. درخت‌های باغ دلگشا اغلب از درخت‌های نارنج و پرتقال هستند که در بهار شکوفه‌های سفید و زیبایش فضای باغ خوش بو و دلنشین می‌کند.

باغ عفیف‌آباد (گلشن) شیراز

باغ‌عفیف آباد از کهن‌ترین و زیباترین باغ‌های شهر شیراز است که عمارت با شکوهی در میان آن بنا شده است. این باغ در غرب شیراز بوده و 13 هکتار وسعت دارد؛ باغ گلشن یا عفیف‌آباد در دوران صفویه بنا شده و از آن زمان یکی از تفریحات اصلی پادشاهان ایرانی محسوب می شده است. باغ عفیف‌‌آباد علاوه بر محیط باغ و عمارت زیباییش که در وسط آن قرار دارد، دارای یک حمام تاریخی و قهوه‌خانه‌ی سنتی است. باغ گلشن در انتهای خیابان عفیف‌آباد شیراز نزدیک به خیابان ستارخان قرار گرفته است. برای دیدن از این باغ و باغ‌های دیگر این شهر بلیط اتوبوس تهران شیراز از علی بابا تهیه کرده و به شهر باصفا شیراز به راحتی سفرکنید.

باغ نارنجستان (قوام) شیراز

 باغ نارنجستان از زیباترین دیدنی‌های شهر شیراز است که به باغ قوام هم معروف است. باغ نارنجستان در دوره ناصرالدین شاه قاجار به دستور علی محمد خان قوام ساخته شد و حالا یکی جاذبه های گردشگری شیراز است که سالانه گردشگران زیادی از این باغ دیدن می کنند. باغ قوام وسعت بزرگی ندارد اما دارای عمارت باشکوه و درختان نارنج خوش بویی است به همین دلیل این باغ را نارنجستان می نامند. داخل این باغ، عمارتی مجلل برپا شده که از زیباترین و ارزشمندترین آثار باقی مانده از دوره قاجار در شیراز است. این عمارت در دوره قاجاریه بخش بیرونی خانه بنا بوده و این بنا مخصوص مراجعه رعیت و مردم و همچنین مکانی برای تشکیل جلسات بزرگان قاجار بوده است. زیرزمین این عمارت به موزه آثار باستانی و اشیای اهدایی پروفسور پوپ اختصاص داده شده است.

باغ پرندگان شیراز

 این باغ برای علاقه‌مندان به دنیای پرندگان بسیار جذاب و دیدنی است. باغ پرندگان در بلوار دکتر حسابی که دارای دو هزار پرنده با سیصد گونه مختلف از چهل و دو کشور آفریقایی، اروپایی و آسیایی است، که از این تعداد زیاد 300 پرنده، سخنگو بودند. باغ پرندگان محیطی شاد برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند تا آن ها بتوانند با گونه‌های مختلف پرندگان جهان آشنایی پیدا کنند. در سال 1392 با بارش برف شدیدی بسیاری از گونه‌های جانوری از بین رفتند به همین مسئولین این شهر در حال راه اندازی باغی با همین و امکانات هستند.

با دیدنی ها و جاذبه های شیراز بیشتر آشنا شوید

پیشنهاد می‌کنیم برای سفر و بهرمندی از مکان‌های دیدنی، با خرید بلیط اتوبوس تهران شیراز از علی بابا به شهر زیبای شیراز سفر کنید و لذت ببرید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ßÅÐ ßøy

افتخار میکنم شیرازیم 🌹🌹

Milad7

مرسی س ی ن ا

Amin B3DA

کی حال داره بره اینارا 😐😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)