حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک آینده با اس ام اس یا نرم افزار ریما و یا USSD

احتمالا می دانید که قرار است از اول دی ماه ۹۸ تمام تراکنش هایی که نیاز به رمز دوم اینترنتی داشتند با رمز دوم یکبار مصرف یا رمز پویا انجام شوند. شاید بپرسید رمز پویا یا رمز دوم یکبار مصرف چیست؟ به صورت خلاصه باید بگویم یک راه پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی و افزایش امنیت تراکنش های اینترنتی. فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانکی یک امر اختیاری نیست و حتما باید آن را انجام دهید. خبر خوب این است که این کار بسیار ساده انجام می شود. اگر شما مشتری بانک آینده هستند در ادامه با ترنجی همراه باشید تا آموزش فعال سازی رمز پویا بانک آینده (رمز یکبار مصرف) از طریق اس ام اس یا نرم افزار ریما و یا USSD را با هم در ترنجی داشته باشیم.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک آینده

برای فعال سازی رمز پویا یا رمز یکبار مصرف بانک آینده در حال حاضر فقط یک راه وجود دارد که در ادامه آن را مرحله به مرحله برای شما توضیح می دهیم. در صورت اضافه شدن راه های دیگر، همین مطلب به روز خواهد شد.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک آینده با اس ام اس

در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد. در صورت اعلام، همین مطلب به روز خواهد شد.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک آینده با کد USSD

در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد. در صورت اعلام، همین مطلب به روز خواهد شد.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک آینده با نرم افزار ریما

امروزه بواسطه گسترش شیوه‌­های پرداخت و رشد روش‌های سوء استفاده، بالا بردن امنیت تراکنش‌های بانکی به یکی از چالش‌های اصلی بانک‌ها تبدیل شده است. در این میان، با توجه به بالا بودن نرخ استفاده از کارت، بصورت حضوری یا غیر حضوری همچون درگاه‌های پرداخت اینترنتی، بالا بردن امنیت این نوع تراکنش‌ها از اولویت بسزائی برخوردار شده است.

به‌منظور برطرف نمودن مشکل فوق، طرح استفاده از رمزهای یکبار مصرف به عنوان یکی از ابزارهای مفید می‌تواند مورد توجه باشد و با توجه به عدم رغبت مشتریان برای استفاده از دستگاه مجزا جهت تولید رمز یکبار مصرف، استفاده از برنامه‌های کاربردی بر روی گوشی‌های تلفن هوشمند، یک گزینه مناسب و منطقی به نظر می‌رسد.

در این راستا بانک آینده به منظور حفظ امنیت کارت‌های مشتریان و جلوگیری از سوء استفاده از کارت‌های مشتریان محترم، نسبت به طراحی و راه‌­اندازی سامانه رمز یکبار مصرف اقدام نموده است که در ادامه به توضیحات بیشتر آن می­‌پردازیم.

لازم به توضیح می‌باشد که در برنامه رمز یکبار مصرف، کاربر بجای استفاده از رمز اول/دوم خود، از رمز اول/دوم یک‌بار مصرف که توسط برنامه در گوشی هوشمند کاربر تولید می‌گردد؛ استفاده نماید. این رمز، برای مدت کوتاهی (معمولا ۶۰ثانیه) معتبر است و بعد از آن، فاقد اعتبار می‌باشد؛ لذا، افشا شدن این رمز، خطری نخواهد داشت.

نحوه فعال‌سازی برنامه رمز یکبار بانک آینده به نام ریما

نحوه فعال‌سازی برنامه رمز یکبار بانک آینده به نام ریما

نحوه فعال‌سازی برنامه رمز یکبار بانک آینده به نام ریما

رویه کلی کار (بدون اشاره به جزئیات) به شرح زیر خواهد بود:

۱- مراجعه مشتری به سایت بانک و دریافت برنامه رمز یکبار مصرف از روی سایت بانک آینده

دانلود نرم افزار رمز پویا بانک آینده به نام ریما برای اندروید با لینک مستقیم (تپ کنید)

دانلود نرم افزار رمز پویا بانک آینده به نام ریما برای iOS با لینک مستقیم (تپ کنید)

۲- نصب برنامه و ورود اطلاعات مورد نیاز توسط کاربر (شماره تلفن همراه می‌­بایست دقیقاً همان شماره تلفن همراهی باشد که کاربر به بانک اعلام نموده است.)

۳- پس از نصب برنامه رمز یکبار مصرف، فرآیند دریافت کلید رمزنگاری، کنترل صحت و تطابق شماره تلفن همراه وارد شده توسط کاربر با شماره تلفن موجود در پروفایل مشتری در بانک، از طریق ارتباط اینترنتی صورت خواهد پذیرفت.

۴- در صورت انطباق شماره تلفن همراه: ارسال کد فعال‌سازی از طریق پیامک

درصورت عدم انطباق: راهنمایی مشتری برای مراجعه به شعبه و درج یا اصلاح شماره موبایل در سیستم بانک.

۵- فعال‌سازی برنامه بر روی گوشی به وسیله ورود کد فعال‌سازی دریافتی از طریق پیامک و تخصیص رمز یا الگو (Pattern) به منظور ورود به برنامه رمز یکبار مصرف

۶- مراجعه مشتری به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک آینده به منظور دریافت کد امنیتی

مشتری در این مرحله پس از وارد نمودن شماره تلفن همراه، می‌تواند کد امنیتی را از طریق رسید خودپرداز و کد امنیتی پیامکی را دریافت نماید. (این فرایند می‎‌‌تواند برای رمز اول کارت و رمز دوم کارت صورت پذیرد.)

۷- کاربر با وارد نمودن کد امنیتی دریافتی از طریق خودپرداز (۸رقمی) و کد امنیتی پیامک شده (۱۲۰ رقمی)، می‌تواند نسبت به فعال‌سازی برنامه اقدام نماید.

راهنمای فعال سازی و غیرفعال سازی رمز یکبار بانک آینده از طریق دستگاه خودپرداز

نکته: قبل از فعالسازی رمز یکبار مصرف در ابتدا میبایست نرم افزار ریما را از روی سایت بانک آینده دریافت و پس از نصب، برنامه فعال گردد.

فرآیند فعالسازی رمز یکبار مصرف اول و دوم به طور کلی از طریق خودپرداز به صورت ذیل می باشد:

نحوه فعال‌سازی برنامه رمز یکبار بانک آینده به نام ریما

نحوه فعال‌سازی برنامه رمز یکبار بانک آینده به نام ریما

۱- مراجعه به دستگاه خودپرداز بانک آینده
۲- وارد نمودن کارت مورد نظر درون دستگاه خودپرداز به منظور فعالسازی رمز یکبار مصرف اول و دوم
۳- انتخاب دکمه مربوط به “عملیات رمز”

۴- انتخاب “فعالسازی رمز یکبار مصرف اول” و یا ” فعالسازی رمز یکبار مصرف دوم”

۵- پس از انتخاب یکی از گزینههای “فعالسازی رمز یکبار مصرف اول” و یا ” فعالسازی رمز یکبار مصرف دوم”، میبایست »شماره تلفن همراه« را وارد نمایید.

۶- در صورتی که شماره تلفن همراه وارد شده صحیح باشد و با شماره تلفن همراه در زمان “تعریف مشتری” یکسان باشد، فرم ذیل نمایان میگردد؛ از این رو نیاز به تایید “بلی” توسط کاربر میباشد؛ همچنین در این فرم تاریخ انقضای فعال سازی رمز یکبار مصرف اول و یا دوم را به همراه پیام “عدم دریافت کارمزد” را نمایش میدهد.

۷-  -در صورتی که در فرم قبل دکمه “بلی” را انتخاب کرده باشید؛ دستگاه خودپرداز رسید دارای “رمز ۸ کاراکتری” را برای شما چاپ مینماید؛ در این مرحله میتوان گزینه “انجام عملیات جدید” به منظور دریافت رمز دوم یکبار مصرف را انتخاب نمایید و یا اینکه با انتخاب دکمه ” قطع عملیات و گرفتن کارت” فرآیند را به پایان برسانید.

۸- در این مرحله “رمز ۸ کاراکتری” را از دستگاه خودپرداز دریافت نموده اید و یک “رمز ۱۲۰ کاراکتری” برای تلفن همراه شما پیامک خواهد شد؛ به منظور بهره مندی از رمز یکبار مصرف میبایست وارد برنامه شده و دو رمز مذکور را وارد قسمت ها “کد دریافتی از دستگاه” و “کد دریافتی پیامکی” نمایید.

نکته: “رمز ۸ کاراکتری” دریافتی از دستگاه خودپرداز را میبایست درون نرم افزار ریما وارد (تایپ) نمایید.

نکته: “رمز ۱۲۰ کاراکتری” دریافتی از طریق پیامک را صرفاً کپی نموده و درون برنامه ریما وارد (الصاق/Past )نمایید؛ این رمز نیاز به تایپ کردن به صورت دستی نمیباشد و با انجام فرآیند کپی و چسباندن (Past )به صورت خودکار 120 کاراکتر انتهای پیامک در قسمت برنامه درج خواهد شد.

نکته: توجه نمایید در نسخه اندروید 0.1 برنامه ریما، بعد از کپی کردن پیامک حاوی 120 کاراکتر، نیاز به حذف محتوای اضافه میباشد و در نسخه های آتی به صورت خودکار صرفاً رمز 120 کاراکتری کپی خواهد شد.

مراحل غیرفعال کردن رمز یکبار مصرف بانک آینده با خودپراز

۱- فرآیند 1 تا 3 مربوط به “فعال سازی” را انجام داده تا با فرم زیر برای شما نمایش داده شود.

۲- گزینه “غیرفعال سازی رمز یکبار مصرف اول” و یا ” غیرفعال سازی رمز یکبار مصرف دوم” را انتخاب نمایید.

در صورت انتخاب گزینه “بلی”، رمز مورد نظر “غیرفعال” میگردد و دستگاه خودپرداز یک رسید مبنی بر غیرفعال شدن رمز را به کاربر ارائه میدهد.

نکته: تاکید میگردد که بر اساس الزام مراجع حاکمیتی از تاریخ ۱۵ دی ۹۸ امکان ارائه رمز دوم ایستا (ثابت) فراهم نبوده و ضروری است که دارندگان کارت از رمز دوم پویا استفاده نمایند.

نکته: همچنین بهمنظور استفاده از رمز دوم پویا، ضروری است که شماره تلفن همراه ثبت شده دارندگان کارت در پروفایل مشتری نیز صحیح باشد؛ در غیر اینصورت نیاز است دارنده کارت به منظور اصلاح شماره تلفن همراه به شعب بانک مراجعه گردد.

شایان ذکر است برنامه رمز یکبار مصرف راز بانک آینده از تاریخ ۲۶ آبان ماه قابل استفاده نخواهد بود.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک آینده با اس ام اس یا نرم افزار ریما و یا USSD برای شما مفید بود؟ شما می توانید با کپی کردن لینک کوتاه این مطلب از کادر زیر آن را با اس ام اس یا هر پیام رسان دیگر برای دوستان خود ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مرسی 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)