حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک کشاورزی از طریق اس ام اس یا نرم افزار ریما و یا USSD

احتمالا می دانید که قرار است از اول دی ماه ۹۸ تمام تراکنش هایی که نیاز به رمز دوم اینترنتی داشتند با رمز دوم یکبار مصرف یا رمز پویا انجام شوند. شاید بپرسید رمز پویا یا رمز دوم یکبار مصرف چیست؟ به صورت خلاصه باید بگویم یک راه پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی و افزایش امنیت تراکنش های اینترنتی. فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانکی یک امر اختیاری نیست و حتما باید آن را انجام دهید. خبر خوب این است که این کار بسیار ساده انجام می شود. اگر شما مشتری بانک کشاورزی هستند در ادامه با ترنجی همراه باشید تا آموزش فعال سازی رمز پویا بانک کشاورزی (رمز یکبار مصرف) از طریق اس ام اس یا نرم افزار ریما و یا USSD را با هم در ترنجی داشته باشیم.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک کشاورزی

برای فعال سازی رمز پویا یا رمز یکبار مصرف بانک کشاورزی در حال حاضر فقط یک راه وجود دارد که در ادامه آن را مرحله به مرحله برای شما توضیح می دهیم. در صورت اضافه شدن راه های دیگر، همین مطلب به روز خواهد شد.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک کشاورزی با اس ام اس

در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد. در صورت اعلام، همین مطلب به روز خواهد شد.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک کشاورزی با کد USSD

در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد. در صورت اعلام، همین مطلب به روز خواهد شد.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک کشاورزی با نرم افزار ریما

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک کشاورزی با نرم افزار ریما

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک کشاورزی با نرم افزار ریما

ابتدا نرم افزار ریما بانک کشاورزی را از لینک های زیر دانلود کنید:

دانلود نرم افزار رمز پویا بانک کشاورزی به نام ریما برای اندروید با لینک مستقیم (تپ کنید)

دانلود نرم افزار رمز پویا بانک کشاورزی به نام ریما برای iOS با لینک مستقیم (تپ کنید)

ثبت نام در ریما

پس از نصب برنامه اندروید برروی گوشی، کاربر می تواند برنامه »رمز یک بار مصرف« را اجرا کند. بعد از اجرای برنامه، کاربر تصویر زیر را مشاهده خواهد کرد. در مرحله اول، ثبت نام صورت می پذیرد. دقت شود گوشی به اینترنت متصل باشد.

نرم افزار ریما بانک کشاورزی

نرم افزار ریما بانک کشاورزی

در این مرحله کاربر رمز خود را تعریف می کند. رمز باید حداقل ۶ کاراکتر و شامل حداقل یک حرف بزرگ انگلیسی، حداقل یک عدد، و همچنین یکی از کاراکتر های خاص باشد. در صورتی که در رمز همه این موارد رعایت شده باشد، کاربر وارد مرحله بعد می گردد.

در این مرحله الزم است کاربر شماره موبایل خود را وارد نماید و دکمه ارسال پیامک را لمس کند. یک کد تایید از طریق پیامک برای کاربر ارسال می گردد.

الزم است کاربر کد تایید دریافتی را در محل مربوطه وارد کند و دکمه تأیید را لمس نماید. کاربر مدت زمان مشخصی فرصت دارد تا کد دریافت شده را وارد نماید، در غیر اینصورت کد تایید منقضی میگردد. پس از این مرحله، فرآیند ثبت نام تکمیل می گردد. از این مرحله به بعد کاربر می تواند به صورت آفالین و بدون اتصال گوشی به اینترنت بقیه مراحل را انجام دهد.

ورود

پس از اتمام مراحل ثبت نام ،کاربر در هربار باز کردن برنامه صفحه ورود را مشاهده خواهد نمود.

در این بخش کاربر میتواند نحوه ورود خود به برنامه را انتخاب کند. کاربر میتواند یکی از روشهای »ورود با اثر انگشت« و یا رمز را برای ورود به برنامه »رمز یک بار مصرف« انتخاب نماید.

ورود با استفاده از اثر انگشت:

کاربر در ابتدا با لمس دکمه ورود با اثر انگشت و ورود رمز خود اقدام به تعریف اثر انگشت می نماید.

پس از تعریف اثر انگشت می تواند از این به بعد عالوه بر رمز عبور عادی، برای ورود آسان با اثر انگشت نیز اقدام نماید. در این حالت کافی است انگشت خود را برروی سنسور گوشی قرار دهد.

ورود با استفاده از رمز:

کاربر از طریق رمز تعریف شده در مرحله ثبت نام می تواند اقدام به ورود به برنامه نماید. رمز باید حداقل 6 کاراکتر و شامل حداقل یک حرف بزرگ انگلیسی، حداقل یک عدد، و همچنین یکی از کاراکتر های خاص باشد.

توجه: در صورت ورود اشتباه رمز و یا اثر انگشت بیش از سه بار کاربر مجددا وارد صفحه ثبت نام می شود و مراحل ثبت نام از اول باید صورت پذیرد. این تعداد قابل تغییر می باشد.

ثبت توکن های رمز یک بار مصرف

پس از ورود، کاربر وارد صفحه تعریف رمز یک بار مصرف می شود. همانطور که مشاهده می شود در این صفحه رمز دریافتی از طریق درگاه (خودپرداز) و رمز دریافتی از طریق پیامک از کاربر دریافت می شود.

کاربر می تواند با مراجعه به خود پرداز های بانک مربوطه، و انتخاب گزینه فعال سازی رمز اول یا دوم یک بار مصرف، رمز مورد نظر خود را فعال نماید. در این مرحله، یک توکن دو بخشی شامل ۸ کاراکتر که از طریق رسید بانکی و مابقی آن از طریق پیامک به کاربر تحویل داده شده است، می بایست در محل مربوطه وارد شود.

پس از ورود رمزهای دریافتی با لمس کلید ثبت هر ۶۰ ثانیه یک رمز جدید تولید خواهد شد که در برنامه قابل مشاهده است. افزودن توکن جدید با عالمت (+) و مشاهده رمز های یک بار مصرف تولید شده با عالمت قفل امکانپذیر می باشد.

رمزهای یک بار مصرف

پس از ثبت توکن ها برای رمز اول یا دوم یک بار مصرف ، رمز های یک بار مصرف 60 ثانیه ای تولید خواهد شد.

برای رمز دوم نیز به همین صورت، رمز های دریافتی از درگاه و پیامک وارد و ثبت می شود و رمز دوم یک بار مصرف تولید می گردد.

نکات:

  1. ۱- برای استفاده از نرمافزار رمز یک بار مصرف، کاربر باید ساعت و تاریخ تلفن همراه خود را روی حالت خودکار (time and date Automatic) تنظیم کند. برای این کار می تواند در بخش مربوط به تنظیمات (Settings) گوشی خود، تنظیمات روز و تاریخ (time and Date) گوشی را بر روی حالت خودکار قرار دهد.
  2. حتما تنظیمات گوشی روی حالت خودکار تنظیم شود. اگر تنظیمات زمان و تاریخ دسییتگاه کاربر روی حالت خودکار نباشد، این برنامه به درستی کار نخواهد کرد و رمزهای تولید شده برای کارت های بانکی نامعتبر خواهد بود.
  3. ۲- نسخه اندروید تلفن همراه باید بالاتر از API19 یا اندروید 2.4 باشد. برای iOS فقط نسخه بالای iOS 8 پشتیانی می شود.
  4. ۳- تلفن همراه شما نباید ROOT یا جلیبریک شده باشد.
  5. ۴- شماره تماس وارد شده در درگاه برای دریافت توکن باید با شماره تماس وارد شده برروی نرم افزار هنگام ثبت نام یکسان باشد.

شما مشتری بانک کشاورزی هستید؟ آموزش فعال سازی رمز پویا بانک کشاورزی از طریق اس ام اس یا نرم افزار ریما و یا USSD برای شما مفید بود؟ شما می توانید این آموزش را با کپی کردن لینک کوتاه از کادر زیر به وسیله اس ام اس یا هر پیام رسان دیگر برای دوستان خود ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

تا الان پر دردسر ترین بانک سپه بوده…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)