حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک مسکن از طریق اس ام اس یا نرم افزار رمزنما و یا USSD

احتمالا می دانید که قرار است از اول دی ماه ۹۸ تمام تراکنش هایی که نیاز به رمز دوم اینترنتی داشتند با رمز دوم یکبار مصرف یا رمز پویا انجام شوند. شاید بپرسید رمز پویا یا رمز دوم یکبار مصرف چیست؟ به صورت خلاصه باید بگویم یک راه پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی و افزایش امنیت تراکنش های اینترنتی. فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانکی یک امر اختیاری نیست و حتما باید آن را انجام دهید. خبر خوب این است که این کار بسیار ساده انجام می شود. اگر شما مشتری بانک lمسکن هستند در ادامه با ترنجی همراه باشید تا آموزش فعال سازی رمز پویا بانک مسکن (رمز یکبار مصرف) از طریق اس ام اس یا نرم افزار رمزنما و یا USSD را با هم در ترنجی داشته باشیم.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک مسکن

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک مسکن با نرم افزار رمزنما

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک مسکن با نرم افزار رمزنما

برای فعال سازی رمز پویا یا رمز یکبار مصرف بانک مسکن دو راه وجود دارد که در ادامه هر راه را مرحله به مرحله برای شما توضیح می دهیم.

 

 

 

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک مسکن با اس ام اس

درصورتی که فعال سازی از طریق نسخه بیامکی را انتخاب نموده اید و شماره همراه وارد شده نیز صحیح و منطبق با شماره ثبت شده در سیستم اطلاعات مشتریان بانک باشد . پیغام تایید عملیات ارایه خواهد شد.

فعال سازی رمز پویا بانک مسکن

فعال سازی رمز پویا بانک مسکن

در این مرحله رسید حاوی روش انجام کار و قسمت ثابت رمز توسط خودپرداز چاب می شود.

دقت نمایید که شماره همراهی که با آن اقدام به دریافت رمز می نمایید باید با شماره ی وارد شده هنگام فعال سازی یکسان باشد. اگر شماره همراه وارد شده منطبق با شماره ثبت شده در سیستم اطلاعات مشتریان بانک نباشد، پیغامی نمایش داده می شود و مشتری می بایست همراه با مدارک شناسایی به منظور تصحیح شماره همراه، به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه نماید.

فعال سازی رمز پویا بانک مسکن

فعال سازی رمز پویا بانک مسکن

جهت استفاده از رمز دوم پیامکی باید ۴ رقم آخر شماره کارت خود را از طریق شماره همراه (شماره همراه مرتبط با کارت که در زمان فعال سازی رمز پویا مورد استفاده قرار گرفته) به سرشماره ۱۰۰۰۲۵۱۶ پیامک و بخش رمز متغیر را از طریق همین سرشماره دریافت نمایید.

رمز بویای کارت از قسمت ثابت  چاپ شده در رسید) و قسمت متغیر (دریافت شده از طریق پیامک) تشکیل می گردد:

رمز کارت = قسمت ثابت (چاپ شده در رسید ) + قسمت متغیر (دریافت شده از طریق پیامک)

  • ۱- باید توجه داشت که قسمت متغیر در هر بار درخواست مشتری تغییر خواهد کرد.
  • ۲- بخش ثابت رمز جهت افزایش امنیت رمز تولید می گردد و باید توسط مشتری و به صورت محرمانه به خاطر سپرده شود.

به عنوان نمونه ، فرض کنید عدد ۴۳۲۱ در رسید به عنوان قمت ثابت رمز شما چاپ شده است . همچنین قسمت متغیری که برای شما پیامک شده به صورت ۵۶۷۸۹۹ باشد آنگاه رمز دوم بویای شما عدد ۴۳۲۱۵۶۷۸۹۹ بود.

۴۳۲۱۵۶۷۸۹۹ = ۴۳۲۱+۵۶۷۸۹۹

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک مسکن با نرم افزار رمزنما

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک مسکن با نرم افزار رمزنما

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک مسکن با نرم افزار رمزنما

ابتدا باید نرم افزار رمز پویای “رمزنما” را از لینک های زیر دانلود کنید:

دانلود نرم افزار رمز پویا بانک مسکن به نام رمزنما برای iOS (تپ کنید)

دانلود نرم افزار رمز پویا بانک مسکن به نام رمزنما برای اندروید – فقط اندروید ۵ به بالا (تپ کنید)

 

پس از نصب، مطابق تصویر رمز ورود خود را که باید شامل عدد و حروف بوده و حداقل هشت کاراکتر باشد، وارد کرده و در بخش تکرار رمز ورود نیز باید عینا رمز تعیین شده در قسمت قبل، وارد شود و سپس گزینه ثبت رمز ورود را انتخاب کنید. باید توجه داشت که در این مرحله، لازم است اینترنت تلفن همراه فعال باشد، اما پس از ثبت اطلاعات، دیگر نیازی به آنلاین بودن وجود ندارد.

به منظور تغییر رمز ورود خود با انتخاب گزینه دوم از منوی مشخص شده در شکل، تحت عنوان “تغییر رمز ورود” ، میتوانید رمز ورود خود به برنامه را تغییر دهید بدین صورت که رمز فعلی و رمز جدید را وارد کرده و ثبت رمز ورود را لمس کنید.

این برنامه با اثر انگشت نیز قابلیت ورود دارد و اگر تلفن همراه این ویژگی را دارا باشد، پنجرهای مبنی بر استفاده از اثر انگشت به جای رمز عبور نمایش داده می شود. با ثبت گزینه بله وارد صفحه ای زیر می شوید. لازم به توضیح است، درصورت عدم فعالسازی در این مرحله، امکان فعالسازی اثر انگشت از منوی کشویی مقدور میباشد.

در این مرحله قابلیت مذکور پس از تایید اثر انگشت، در برنامه ذخیره میشود.

برای غیر فعال کردن اثر انگشت، با توجه به منوی کشویی مراجعه کرده و با انتخاب گزینه سوم از منوی مشخص شده در این شکل تحت عنوان “غیر فعال کردن اثر انگشت”، می توانید اثر انگشت را غیر فعال کنید، بدین صورت که رمز ورود به برنامه را وارد کرده و گزینه غیر فعال کردن اثر انگشت را انتخاب کنید.

پس از ورود به برنامه در صورتی که قبال توکنی ذخیره نکرده باشید، صفحه ای مانند تصویر زیر نمایش داده میشود. همانطور که در برنامه نیز مشخص شده با لمس عالمت بعالوه میتوانید اولین توکن/توکن جدید را ثبت کنید. همچنین در منوی کشویی سمت راست برنامه با انتخاب گزینه اول تحت عنوان “تعریف توکن جدید” نیز میتوانید توکن جدید اضافه کنید.

پس از انتخاب گزینه تعریف توکن جدید، صفحه ای مانند تصویر زیر نمایش داده می شود. در این مرحله ابتدا شماره کارت را وارد نموده و سپس سریال توکن چاپ شده در رسید و کد فعالسازی موجود در پیامک ارسال شده برای تلفن همراه را وارد و گزینه افزودن توکن را لمس نمایید، در این مرحله پس از بررسی اطالعات، توکن کارت مربوطه فعال می گردد. لازم به ذکر است در این قسمت برای ثبت کارت جدید، تلفن همراه می بایست به اینترنت متصل باشد.

پس از این مرحله، همانند تصویر زیر کارت ثبت شده، نمایش داده میشود. لازم به ذکر است جهت اختصاص مجدد توکن جدید به کارتی که قبال در لیست توکن ها ثبت شده است، باید توکن قبلی حذف و یکبار دیگر عملیات ثبت انجام شود.

اگر بخواهید جزئیات توکن ذخیره شده خود را ببینید با لمس گزینه جزئیات در تصویر بالا صفحهای مطابق با تصویر زیر نمایش داده شده که شماره کارت و شماره سریال توکن را نشان میدهد.

جهت حذف توکن، با لمس گزینه حذف که در دو تصویر بالاتر مشخص است و پس از تایید پیغام نمایش داده شده همانند تصویر زیر، میتوانید توکن مورد نظر خود را حذف کنید.

برای دریافت رمز پویا برای کارت مورد نظر، با لمس گزینه “دریافت رمز کارت” صفحهای مطابق تصویر نمایش داده میشود که رمز پویا را نمایش میدهد. مهلت استفاده از این رمز ۱۲۰ثانیه میباشد که با نوار زمان دایرهای و نارنجی رنگ مشخص شده است. همچنین با استفاده از گزینه کپی کردن رمز، میتوان از رمز تولید شده در برنامه های دیگر، استفاده کرد.

به منظور تغییر زبان برنامه به انگلیسی از منوی کشویی گزینه چهارم منوی مشخص شده تحت عنوان “تغییر زبان به انگلیسی En ” را انتخاب کنید. سپس با توجه به پیغام مشخص شده در تصویر بالا در صورتی که برای تغییر زبان اطمینان دارید، گزینه تغییر زبان را لمس کنید.

توجه به نکات ذیل جهت نصب و اجرای برنامه رمزنما بانک مسکن برای رمز دوم یکبار مصرف با رمز پویا حائز اهمیت میباشد:

  • 1- اگر تنظیمات ساعت تلفن همراه از حالت خودکار خارج شود، در فرآیند تولید رمز برنامه اختلال به وجود خواهد آمد و رمز اشتباه تولید خواهد شد.
  • 2- برنامه نسخه اندروید صرفاً بر روی سیستم عامل اندروید نسخه ۵ به بالا قابل نصب میباشد.
  • 3- به منظور ثبت یا حذف توکن جدید در برنامه، ضروری است تا هرگونه vpn و proxy در تلفن همراه در حالت غیرفعال باشد. در صورت عدم اجرای فرآیند مذکور، الزم است یک بار وارد وضعیت پرواز گوشی (Mode Flight) شده و سپس از این وضعیت خارج شوید.

فعال سازی و استفاده از رمز پویا بانک مسکن به صورت خلاصه

فعال سازی و استفاده از رمز پویا بانک مسکن به صورت خلاصه

فعال سازی و استفاده از رمز پویا بانک مسکن به صورت خلاصه

شما مشتری بانک مسکن هستید؟ اگر آموزش فعال سازی رمز پویا بانک مسکن از طریق اس ام اس یا نرم افزار رمزنما و یا USSD برای شما مفید بود می توانید با کپی کردن لینک کوتاه مطلب از کادر پایین، آن را برای دیگر دوستان خود از طریق پیامک یا هر پیام رسان دیگری ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

خدا قوت س ی ن ا 😀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)