حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک سپه از طریق اس ام اس یا نرم افزار و یا USSD

احتمالا می دانید که قرار است از اول دی ماه ۹۸ تمام تراکنش هایی که نیاز به رمز دوم اینترنتی داشتند با رمز دوم یکبار مصرف یا رمز پویا انجام شوند. شاید بپرسید رمز پویا یا رمز دوم یکبار مصرف چیست؟ به صورت خلاصه باید بگویم یک راه پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی و افزایش امنیت تراکنش های اینترنتی. فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانکی یک امر اختیاری نیست و حتما باید آن را انجام دهید. خبر خوب این است که این کار بسیار ساده انجام می شود. اگر شما مشتری بانک سپه هستند در ادامه با ترنجی همراه باشید تا آموزش فعال سازی رمز پویا بانک سپه (رمز یکبار مصرف) از طریق اس ام اس یا نرم افزار رمزساز سپه و یا USSD را با هم در ترنجی داشته باشیم.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک سپه

برای فعال سازی رمز پویا یا رمز یکبار مصرف بانک سپه قرار است ۳ راه وجود داشته باشد که در ادامه هر راه را مرحله به مرحله برای شما توضیح می دهیم. البته فعلا فقط راه نرم افزار در دسترس است و در صورت ارایه اطلاعات بیشتر توسط بانک سپه، این مطلب در جا به روز خواهد شد.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک سپه با اس ام اس

به محض ارایه راه حل رسمی از سوی بانک سپه، این قسمت از مطلب به روز خواهد شد.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک سپه با کد USSD

به محض ارایه راه حل رسمی از سوی بانک سپه، این قسمت از مطلب به روز خواهد شد.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک سپه با نرم افزار رمزساز سپه

یکی از راههای احراز هویت در سامانه های مختلف همانند صفحه ایمیل یا اینترنت بانک، دریافت نام کاربری و رمز ورود می باشد. ولی همی شه این تهدید وجود دارد که نام کاربری و رمز ورود به شکلی ناخوا سته اف شا گردد و مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار بگیرد. نگهداری امن رمزها به خصوص اگر به مسائل مالی مربوط شود، اهمیت بیشتری پیدا میکند. برای نگهداری امن رمزها، روشهای مختلفی پیشهنهاد شده است.

یکی از این روشه ها استفاده از رمز یک بار مصرف OTP میباشد. در این روش رمز را با وسیله رمزساز تولید میکنند. هر رمز نیز فقط یکبار قابل استفاده است. از آنجا که رمز به منظور استفادهای تولید شده است؛ اگر درحین استفاده به هر دلیلی افشا شود؛ دیگر فاقد اعتبار است و امکان سوء استفاده از آن وجود ندارد.

بانک سپه به منظور حفظ امنیت مالی مشتریان خود، اقدام به تولید برنامه رمزساز کرده است. این نرم افزار برروی گوشیهای اندروید و آیفون قابل نصب است. استفاده از این برنامه هیچ هزینه ای را به مشتری تحمیل نمیکند. از مهمترین خصوصیات رمزساز سپه موارد ذیل است:

  1. ۱- نصب برروی چند سیستم: این امکان وجود دارد که مشتری برنامه رمز ساز خود را برروی چند سیستم مختلف نصب کند. بعد از فعال سازی هر کدام، میتوان همزمان از آنها استفاده کرد. فعالسازی به فرآیندی گفته میشود که برنامه را برای استفاده مشتری مشخصی آماده میکند.
  2. ۲- استفاد چند مشتری از یک نرم افزار: همچنین این امکان وجود دارد که برروی یک برنامه نصب شده، رمزساز مشتری‌های مختلف را فعال سازی کرد. در این حالت هر مشتری با نام کاربری و رمز ورود برنامه به اطلاعات رمزساز خود دسترسی پیدا میکند و رمز معتبر برای آن مشتری تولید خواهد شد. این قابلیت برای افرادی که فقط به یک گوشی دسترسی دارند –مانند اعضای یک خانواده– مفید می باشد.

 

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک سپه با نرم افزار رمزساز سپه

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک سپه با نرم افزار رمزساز سپه

کاربران می توانند جهت فعال سازی رمز پویا بانک سپه با نرم افزار رمزساز سپه مراحل زير را به ترتيب انجام دهيد:

۱- نرم افزار رمزساز را از سايت بانک دريافت و بر روی گوشي هوشمند خود نصب نمائيد.

دانلود نرم افزار رمز یکبار مصرف بانک سپه به نام رمزساز سپخ برای اندروید نسخه ۲.۱.۱

دانلود نرم افزار رمز یکبار مصرف بانک ملی به نام رمزبان برای iOS نسخه ۱.۰

فعال سازی رمزساز سپه

فعال سازی رمزساز سپه

۲- فعال سازی

بعد از نصب برنامه رمز ساز فقط در نخستین اجرا نیاز به فعال سازی برنامه  است. پس از اطمینان از اتصال به اینترنت، آیکون برنامه را در گوشی خود را لمس کنید تا باز شود.

شماره مشتری: شماره انحصاری شما در بانک س ه میباشد. در صورت نداشتن شماره مشتری، آنرا از یکی از شعا بانک درخواست کنید.

شماره سریال: شماره سریال OTP شمارهایی است که شعبه بعد از درخواست رمزساز در اختیار شما قرار میدهد. این شماره بین ۱۲ تا ۱۹ رقم می باشد.

کد فعالسازی: شمارهای ۶ رقمی است که به شماره همراه شما پیامک میشود . این کد یک بار مصرف می باشد.

فعال سازی رمزساز سپه

فعال سازی رمزساز سپه

برای ورود به برنامه رمزساز و استفاده از امکانات آن، نیاز به تعریف نام کاربری و رمز ورود میباشد. نام کاربری به صورت پیش فرض شماره مشتری تعریف شده است که در صورت دلخواه می توانید آن را تغییر دهید. نام کاربری و رمز ورود تعریف شده، فقط در این برنامه اعتبار دارند و در سایر برنامه ها فاقد اعتبار هستند.

قواعد تعریف نام کاربری نرم افزار رمزساز سپه:

  1. 1. لاتین باشد.
  2. 2. حداقل ۳ کاراکتر و حداکثر 1۶ کاراکتر باشد.
  3. 3. کارکترهای حرف و عدد مجاز هستند.
  4. 4. به بزرگی وکوچکی حروف حساس نیست.

قواعد تعریف رمز ورود نرم افزار رمزساز سپه:

  1. 1. لاتین باشد.
  2. 2. حداقل ۶ کارکتر و حداکثر 1۶ کاراکتر باشد
  3. 3. کارکترهای حرف، عدد و & $ @ ! مجاز هستند.
  4. 4. حداقل یک حرف و یک عدد استفاده شده باشد.

بعد از لمس کلید «تایید» در صفحه قبل، فرآیند فعال سازی نرم افزار شروع می شود. در صورتی که فعالسازی با موفقیت انجام شود، پیغام تصویر بالا را مشاهده خواهید کرد. بعد از لمس کلید «بستن» به صفحه لاگین برنامه میروید برای ورود باید از نام کاربری و رمز ورود تعریف شده استفاده کنید.

نکته: کد فعال سازی یک بار مصرف می باشد و نمی توان از آن برای فعال سازی چند برنامه استفاده کرد.

توجه: درصورتی که درحین فعالسازی، اینترنت سیستم دچار اختلال شود، احتمالا فعالسازی با خطا مواجه خواهد شد. قبل از فعالسازی از پایداری اینترنت اطمینان پیدا کنید.

ورود به نرم افزار رمز یکبارمصرف بانک سپه

ورود به نرم افزار رمز یکبارمصرف بانک سپه

ورود به نرم افزار رمز یکبارمصرف بانک سپه

بعد از اجرای نرم افزار در صورتی که فعال سازی انجام شده با شد، صفحه بالا ظاهر میشود. برای ورود به نرم افزار باید »نام کاربری« و »رمز ورود« خود را همان طور که در حین فعالسازی تعریف کرده اید وارد کنید. سپس کلید »ورود« را لمس کنید .برای ا ضافه کردن کاربر جدید (فعال سازی برای شخص جدید) دکمه »کاربر جدید« پایین سمت راست صفحه را لمس کنید. در این حالت وارد صفحه »فعالسازی« می شوید.

هشدار: در صورتی که رمز ورود را ۳ بار پشت سر هم اشتباه وارد کنید، به مدت ۱دقیقه نمی توانید وارد برنامه شوید. در صورتی که ۶ بار پیاپی رمز را اشتباه بزنید ۱ساعت، ۹ بار اشتباه ۱روز و بعد از ۱۲ بار اشتباه پیاپی دیگر نمیتوانید وارد نرم افزار شوید. در این صورت باید مجددا فعالسازی را انجام دهید.

نحوه کار نرم افزار رمز پویا بانک سپه

نحوه کار نرم افزار رمز پویا بانک سپه

نحوه کار نرم افزار رمز پویا بانک سپه

بعد از ورود به برنامه وارد تب رمزساز برنامه می شوید در کادر این صفحه رمز یکبار مصرف به مدت ۳۰ ثانیه نمایش داده می شود. بعد از ۳۰ ثانیه، برای تولید رمز جدید بر روی دکمه ساختن رمز جدیدکلیک کنید.

توجه: رمز تولید شده، حداکثر به مدت ۶۰ ثانیه از زمان ایجاد اعتبار دارد. با لمس دکمه »کپی در حافظه« مقدار رمز، داخل کلیپ‌بورد جهت درج ذخیره می شود و با کلیک مجدد می توانید به همراه بانک سپه بروید. همچنین با لمس دکمه بلندگو میتوانید رمز ساخته شده را از گوشی پخش کنید. با لمس دکمه »خروج« از نرم افزار خارج میشوید.

تنظیمات نرم افزار رمزساز سپه

تنظیمات نرم افزار رمزساز سپه

تنظیمات نرم افزار رمزساز سپه

با لمس تب کاربر پایین صفحه وارد صفحه ای می شوید که گزینه های زیر وجود دارد:

  1. ۱- تغییر نام کاربری: در صهورتی که بخواهید نام کاربری را تغییر دهید میتوانید از این گزینه استفاده کنید.
  2. ۲- حذف کاربر: در صورتی که بخواهید کاربری شما در این برنامه حذف شود از این گزینه استفاده کنید.
  3. ۳- تغییر رمز ورود: برای تغییر رمز ورود به برنامه از این گزینه استفاده کنید.
  4. ۴- ورود آسان: در صورتی که بخواهید برای رمز ساز از ورود آسان (اثرانگشت یا تشخیص چهره) استفاده کنید.

با لمس گزینه تغییر نام کاربری در صفحه تنظیمات کاربر وارد این صفحه می شوید .در این صفحه میتوانید نام کاربری را که در صفحه ورود مشتریان استفاده میکنید؛ تغییر دهید. برای این کار، نام کاربری جدید و رمز ورود را وارد کنید. سپس دکمه «تایید» را لمس کنید. با لمس دکمه «بازگشت» به صهفحه تنظیمات کاربر برمی گردید.

با لمس گزینه حذف کاربر در صفحه تنظیمات کاربر وارد این صفحه می شوید. در این صفحه می توانید نام کاربری خود را از برنامه حذف کنید. برای این منظور «نام کاربری« و »رمز ورود« را وارد کرده و کلید »تایید« را لمس کنید.

توجه: حذف نام کاربری شما از برنامه به معنای حذف کامل رمزساز یا غیرفعال شدن آن در سامانه مرکزی بانک نیست. برای این منظور باید به صفحه تنظیمات رمزساز مراجعه کنید.

توجه: در صورتی که بخواهید مجددا نام کاربری خود را در این سامانه ایجاد کنید باید فعالسازی را مجددا انجام دهید. با لمس دکمه «بازگشت» به صفحه تنظیمات کاربر برمیگردید.

با لمس گزینه تغییر رمز ورود در صفحه تنظیمات کاربر وارد این صفحه می شوید. در این صفحه می توانید رمز ورود به برنامه را تغییر دهید. برای این منظور ابتدا رمز ورود فعلی را وارد کنید. سپس رمز دلخواه جدید را در دو کادر پایین تکرار کنید. بعد از آن دکمه »تایید« را لمس کنید .

توجه: در انتخاب رمز جدید و حفظ آن دقت کنید. در صورت فراموش کردن رمز ورود، هیچ راهی برای بازیابی رمز ورود نیست. در این صورت باید مجددا فعالسازی را انجام دهید .

توجه: توصیه میشود که جهت حفظ امنیت، به طور متناوب رمز خود را در دوره های زمانی مشخص تغییر دهید. با لمس دکمه «بازگشت» به صفحه تنظیمات کاربر برمیگردید.

با لمس گزینه ورود آسان در صفحه تنظیمات کاربر وارد این صفحه می شوید. برای ورود آسان به نرم افزار نام کاربری و رمز ورود را وارد کرده و دکمه »فعال سازی ورود آسان« را کلیک می کنید. در صورت صحیح بودن ورود آسان برای نرم افزار فعال می شود.

هشدار: در صورت فعالسازی »ورود آسان« تمامی افرادی که اثر انگشت یا چهره آنها برای باز کردن قفل گوشی معتبر است، می توانند وارد برنامه رمزساز شوند.

هشدار: در صورت فعال سازی رمزساز چند کاربر مختلف در برنامه رمز ساز، امکان ورود آسان آنها غیرفعال میگردد.

تنظیمات رمزساز

با لمس گزینه تنظیمات رمز ساز وارد این صفحه می شوید .در این صفحه گزینه های زیر وجود دارد:

  1. ۱- اطلاعات: اطلاعات رمز ساز فعال شده برای شما را نمایش می دهد.
  2. ۲- همگام سازی: برنامه رمزساز را با سامانه مرکزی همگام می سازد.
  3. ۳- غیرفعال سازی رمز ساز: رمز ساز شما را به طور کامل در این برنامه و سامانه مرکزی بانک غیرفعال میکند.

با لمس گزینه اطلاعات در صفحه تنظیمات رمزساز وارد این صفحه می شوید. در این صفحه شماره مشتری، شماره سریال رمز ساز و نسخه برنامه نمایش داده می شود. با لمس دکمه «بازگشت» به صفحه تنظیمات رمزساز برمیگردید .

از اطلاعات ارائه شده در این صفحه میتوان برای پیگیری مشکالت احتمالی یا فعال سازی در دستگاه دیگر استفاده کرد. توجه کنید که برای فعالسازی مجدد در دستگاه دیگر، نیاز به کد فعالسازی جدید دارید.

با لمس گزینه همگام سازی در صفحه تنظیمات رمزساز پنجره روبرو ظاهر میشود . در صورتی که در هنگام استفاده از رمز تولید شده در درگاه های بانک پیغام »رمز صحیح نمی باشد« دریافت میکنید، این احتمال وجود دارد که رمزساز شما با سامانه مرکزی همگام نباشد. در این حالت باید همگام سازی انجام شود. برای این منظور گزینه همگام سازی در صفحه تنظیمات رمز ساز را لمس کنید. سپس گزینه »بلی« را لمس کنید. در صورت موفقیت، پیغام »همگام سازی با موفقیت انجام شد« ظاهر میشود .

توجه: برای انجام همگام سازی نیاز است به اینترنت دسترسی داشته باشید.

با لمس گزینه غیرفعال سازی رمزساز در صفحه تنظیمات رمزساز وارد این صفحه می شوید. در صورتی که مایل هستید تا دسترسی رمزساز شما به طور کامل در مرکز غیر فعال شود، از این گزینه استفاده کنید. در این حالت رمزهای تولید شده در سایر دستگاه های فعالسازی شده نامعتبر می باشند و گزینه مربوط به رمزساز از کلیه درگاه های مورد استفاده شما حذف می گردد.

برای اینکار باید رمز ورود خود را وارد کنید، سپس کلید »تایید« را لمس کنید. در صورتی که مجددا بخواهید از دستگاه رمزساز استفاده کنید باید به شعبه مراجعه کرده و درخواست رمزساز جدید کنید .با لمس دکمه »بازگشت« به صفحه تنظیمات رمزساز برمیگردید.

توجه: برای انجام غیرفعال سازی نیاز است به اینترنت دسترسی داشته باشید.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک سپه از طریق اس ام اس یا نرم افزار و یا USSD برای شما مفید بود؟ اگر دوستی دارید که مشتری بانک سپه است می توانید این آموزش را با کپی کردن لینک کوتاه مطلب و ارسال آن در پیامک یا هر پیامرسان دیگر، او در جریان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

جامع و عالی…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)