حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک چیپست 5G میان رده اگزیوس ۹۸۰ و مدیاتک MT6885 حتی بهتر از اسنپدراگون ۷۶۵ جی

هفته گذشته بود که کوالکام اسنپدراگون ۷۶۵ و اسنپدراگون ۷۶۵ جی با ادرنو ۶۲۰ و Snapdragon X52 رسما معرفی شد. پس از آن بنچمارک ردمی کی ۳۰ با اسنپدراگون ۷۶۵ لو رفت و حتی بهتر از اسنپدراگون ۸۴۵ بود. شاید روزهای خوب حداقل در باب بنچمارک ها برای چیپست میان رده 5G کوالکام خیلی زود به پایان رسیده باشد چون بنچمارک چیپست 5G میان رده اگزیوس ۹۸۰ و مدیاتک MT6885 حتی بهتر از اسنپدراگون ۷۶۵ جی است. در ادامه اب ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

دیروز چیپست های میان رده 5G اگزینوس ۹۸۰ و مدیاتک MT6885 در بنچمارک Antutu رویت شدند که چیپست تایوانی توانست در اکثر زمینه ها رقیب کره ای خود را پشت سر بگذارد. شاید از این مهمتر اما این باشد که هر دو این چیپست ها از اسنپدراگون ۷۶۵ جی هم بهتر بودند.

بنچمارک مدیاتک MT6885 5G

بنچمارک مدیاتک MT6885 5G

بنچمارک مدیاتک MT6885 5G

چیپست مدیاتک MT6885 موفق شد با کسب امتیاز نزدیک به ۳۸۰ هزار بالاتر از اگزینوس 980 با امتیاز ۳۲۶۰۲۹ قرار گیرد. در بخش پردازش مرکزی یا CPU چیپست مدیاتک با ثبت 143075 امتیاز بالاتر از رقیب کره ای خود با 116836 امتیاز قرار گرفت.

در پخش پردازش گرافیکی چیپست های مدیاتک MT6885 و اگزینوس 980 به ترتیب امتیازات 107282 و 88459 را ثبت نمودند. چیپست مدیاتک در تست حافظه با به دست آوردن 75354 امتیاز، از رقیب سامسونگی خود با 57598 امتیاز پیشی گرفت.

بنچمارک اگزینوس ۹۸۰ 5G

بنچمارک اگزینوس ۹۸۰ 5G

بنچمارک اگزینوس ۹۸۰ 5G

در آزمایش UX، اگزینوس ۹۸۰ توانست با ثبت امتیاز 63136، برتری خود را نسبت به رقیب تایوانی با 54128 امتیاز نشان دهد. البته باید توجه داشت که امتیازات فوق با قرار گرفتن چیپست ها درون گوشی ممکن است تغییر کند.

قلب تپنده خانواده ویوو X30 چیپست اگزینوس 980 سامسونگ خواهد بود که سه روز دیگر به بازار عرضه می شوند. این گوشی از 5G دو حالته پشتیبانی کرده و یک مدل از آن با حافظه رم 8 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد.

ویوو X30 از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی برخوردار است که از شارژ سریع 22.5 یا 30 واتی پشتیبانی می کند و یکی از جالب ترین ویژگی های آن، قابلیت بزرگنمایی هیبرید 60 برابری است.

هدف سامسونگ و مدیاتک از تولید این چیپست ها، ساخت چیپست 5G ارزان قیمت بوده است. اگزینوس ۹۸۰ اولین چیپست سامسونگ با مودم داخلی 5G است و اواسط شهریور ماه امسال معرفی شد.

نظر شما چیست؟ کدام چیپست را ترجیح می دهید؟ شاید مهم تر از اینکه کاربر چه چیپستی را می پسندد این باشد که توسعه دهنده چه چیپستی را می پسندد، اینطور نیست؟

اشتراک در
اطلاع از
41 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Chalton

در کل اگه حساب کنیم اکسینوس همیشه یا همرده اسنپ بوده یا کمی از اسنپ بهتر بوده،این رو با یه سرچ کوچولو هم میشه فهمید،810 وقتی مشکلات زیادی داشت سامسونگ در 820 ناجی کوالکام شد و ساخت و طراحی 820 رو به عهده گرفت چون کوالکام دید سامسونگ 810 رو یه خط قرمز کشید دورش و فقط از اکسینوس خودش استفاده کرد در اس 6،برای همین کوالکام ضرر هنگفتی رو شاهد بود،و در 820 طراحی و ساختش رو دو دستی داد به سامسونگ تا بتونه دوباره به بازار پردازنده ها برگرده،اگزینوس ها همیشه عالی بودن.

علی شیخ زاده

آره اگزینوس از اسنپ بهتره برای همین سامسونگ تصمیم تعطیلی بخش توسعه چیپست اگزینوس رو گرفته😑

mosayebso

چرا وقتی اندکی اطلاعات بارت نیست میای صحبت کنی اخه؟!
سامسونگ فقط بخش توسعه مونوگوس رو تعطیل کرده اونم بخاطر هزینه زیاد توسعه cpu اختصاصی و گرافیک اختصاصی نه بخش توسعه اکسینوس
حالا متوجه هستم ک این صحبت ها رو از روی غرض میگی ولی خب در حالت عادی از تو یه ادم بی اطلاع و احمق میسازه

Chalton

@علی شیخ زاده
اکسینوس رو تعطیل کرده🤣🤣🤣🤣شیخ جان اگه دنبال اینی که زیر کامنتت ریپلای بزنن بگو من هر کامنتی که بزاری میام ده بار ریپلای میکنم تو انقدر عزیز هستی واسه ما که این کار کوچک رو واست انجام بدیم
عزیزم تخریب به صورت نامحسوس دیگه جواب نمیده بروز رسانی کن خودتو،همه دیگه اینجوری کامنت گذاشتن رو بلد شدن،بخش تحقیق‌ و‌ توسعه هسته سفارشی cpu رو تعطیل کرده و میخواد از هسته‌های ARM استفاده کنه از این به بعد،
یادت هست که سامسونگ چند وقت پیش از عقد قرارداد همکاری با AMD خبر داد که خبرش هم اینجا کار کردن سامسونگ مشغول کار روی پردازنده‌ی گرافیکی GPU سفارشی‌سازی‌ شده‌ی ویژ‌ه‌ای هست و قصد دارد از آن در گوشی‌های آینده‌اش بهره بگیرد و نخستین دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی سفارشی سامسونگ از سال ۲۰۲۱ به بازار میاد.اون وقت هیولای واقعی رو میبینی خودتم میدونی سامسونگ همیشه دنبال ارتقاء هست.

V800B

برا همینه سامسونگ میخاد در سری اس ۱۱ در مناطق بیشتری با اسنپ گوشی هاشو بده بیرون

mosayebso

فعلا که خود سامسونگ هیچ کدام از این مسائل رو تایید نکرده
دوم اینکه بهتره تا زمانی که چیپ ها روی موبایل بیان صبر کنیم و در صورت دیدن نتیجه اون موقع تصمیم گیری و نتیجه گیری انجام بدیم که اره چون اختلاف زیادی داشتن پس سامسونگ این کار رو انجام داده
بهرصورت ۱۰۰ درصد مطمئنم که این اختلافی که ازش صحبت میشه واقعی نیست یا حداقل به اندازه اختلاف اکسینوس ۹۸۱۰ و اسنپ ۸۴۵ نیست چون اکسینوس ۹۸۱۰ فوق العاده ضعیف بود اما سامسونگ در تمام نقاط دنیا بجز امریکا و چین از اون استفاده کرد
همین الانم اکسینوس ۹۸۲۵ گرافیک قویتر و cpu بهتری از اسنپ ۸۵۵ داره ( البته اگر براساس alu در نظر بگیریم و نه تکسچر چونکه مقدار پردازش تکسچر اسنپ ۲ برابر نسخه مالی در ۹۸۲۵ هس)

علی شیخ زاده

من به اندازه ای که لازم باشه میدونم و میفهمم وه به قدری شعور خانوادگی دارم که هر حرفی از دهنم بیرون بیاد نزنم!
این شماها هستید که خودتونو به نفهمی میزنید
منظور من تعطیلی کل اگزینوس نیست تعطیلی بخش هسته های سفارشی هست که خبرش هم هست.
و قراره از هسته های آرم مثل هواوی استفاده کنه همونی که تا قبل از این مسخرش میکردید.
دوم اینکه دلیل تعطیلیش هم بهینه نبودن، مصرف بیش از حد انرژی و گرمای این هسته هاس نه هزینه و این حرفا جوری که آیس یونیورس استوری زده بود:
خبر خوش برای فن های سامسونگ:
تعطیلی بخش توسعه هسته های اختصاصی سامسونگ یعنی این هسته ها اینقد داغون هستن که آیس یومیورس تعطیلی این بخش رو خبر خوش برای فن های سامسونگی میدونه.
خود سامسونگ پذیرفته هسته های اختصاصیش درب و داغونن و میخواد تعطیلش کنه فنهاش نع!

amer

سلام جناب عطایی
چرا پرادازنده مدیاتک پردازنده تصویر جداگانه نداره به ساختار و طراحی قدیم بر میگرده یا دلایل دیگه ای داره با تشکر

amer

ممنون

✔ TVKade

عجب افتضاحی شده اسنپدراگون.
نتیجه نداشتن رقیب و زدن از سروته پردازنده برای کاهش هزینه ها و کسب درآمد بیشتر، همین میشه دیگه.
امیدوارم این پردازنده مدیاتک 7 نانومتری باشه.

saeed_l

متاسفانه هنوز خیلی ها به چیپست ها مدیاتک اعتماد ندارن

✔ TVKade

مدیاتک قبل استفاده از لیتوگرافی 12 نانومتری آشغال بود ولی بعد از p60/p70 دوباره به بازی برگشت و بعد از سه سال از اخرین چیپ پرچمدارشون x30 الان دوباره داره پرچمدار هم میزنه و در هر بازه قیمتی، پردازنده ای کاملا رقابتی برای ارائه دارند.

عـــلـــۍ

بخدا اگه هرکس راجب مدیاتک ازین به بعد زر مفت بزنه یه ترول بزرگه، قبلاً هم می‌گفتید مدیاتک بدرد نمیخوره یا اونقدر بزرگ نشده که بتونه رقباشو شکست بده دیدید که هم رقباشو شکست داد (فعلا توی بالارده) هم با اختلاف زیاد برتر از همه بود…
من فقط ببینم یکی دیگه بگه مدیاتک بدرد نمیخوره 🤔🤨😂😂

_V_

کجاشو گفتن به درد نمیخوره؟! اگر قدرتو گفتن آره ترولن،،ولی تراشه کلی بخش داره،مگه فقط همین جی پی یو سی پی یو ئه؟ بعدم جناب علی برای چی روی مدیاتک تعصب الکی داری!؟

عـــلـــۍ

تعصب الکی ندارم از اسنپ بهتر عمل کرده تو بالارده و اگزینوس هم مشکل داغ کردن داره …
کلا مدیاتک داره ⁦❤️⁩💜عین برق و باد خودشو میکشه بالا ⁦❤️⁩💜

Amir galaxy

فن مدیاتک ندیده بودم که خدارو شکر دیدم😐
در ضمن یکی از رفقا میخواست 9t بگیره گفت note 8 pro خیلی داغ میشه…
منم بهش گفتم همین 9t بعد از یه ساعت بازی گرم میشه طبیعیه

عـــلـــۍ

Amir galaxy
خیلی فکر میکنن اسنپ خداس در صورتی که اسنپ هم داغ میشه ،اصلا سی پی یو اگه گرم نشه اسمش سی پی یو نیست فرایند کارش همینه اگه زیاد ازش استفاده بشه داغ می‌کنه..
ولی راجب مدیاتک خیلی ها تو این سایت جوری حرف میزنن انگاری که اسنپ رو ملکه انگلیس ساخته مدیاتک رو کارگران سر فلکه

Mahdi

هنوز در عمل ندیدم ولی امیدوارم مدیاتک پایداری اسنپ رو داشته باشه چون ارزونتره و به نفع مصرف کننده میشه

mosayebso

مدیاتک ۱۰۰۰ مطمئنا قویتر از اکسینوس ۹۸۰ و اسنپ ۷۶۵ هس چرا که از ۴هسته a77 (در مقابل ۲ هسته a77 توی نسخه اکسینوس و هسته های a76 در نسخه اسنپ دراگون) و گرافیک مالی g77 در ۹ هسته( در مقابل گرافیک نسل قبل g76 در اکسینوس که در ۵هسته هست)مطمئنا بنچمارک بالاتری میاره و ۱۰۰ درصد مطمئنم که امتیاز ۴۰۰ هزار انتوتو رو رد میکنه ینی چیزی تقریبا همسطح اسنپ دراگون ۸۵۵ در تست انتوتو
اما در سایر تست ها مثل geekbench و gfxbench قویتر از اسنپ دراگون ۸۵۵ هست و البته دارای قیمت کمتری از چیپ کوالکوم
اما مطمئنا قیمتش از اکسینوس ۹۸۰ و اسنپ ۷۶۵ بیشتره که باعث میشه در یک گروه قرار نگیرن

✔ TVKade

بنچمارکی که توی این پست از پردازنده مدیاتک گذاشته شده مربوط به پردازنده میان رده با کد MT6885 است و ارتباطی با مدیاتک 1000 با کد MT6889 نداره.
وگرنه بنچمارک چیپ مدیاتک 1000 که قبلا اومد قوی تر از تمام پردازنده های اندرویدی بود، انتوتوی +511k و گیکبنچ +13000 ،شاید اسنپدراگون 865 یکم ازش بهتر باشه.

Chalton

دوستان سلام و عرضِ ادب به طرفدارای تمام برندها،یه خواهش داشتم ازتون اگر امکانش هست این کهر رو انجام بدید،جناب شیخ عزیز ما علاقه شدیدی به این داره که وقتی کامنتی میزاره عاشق اینه که کامنتش ریپلای بخوره،برای همین از کامنت های دو جانبه استفاده میکنه یه جور تخریب نامحسوس که مخاطب رو مجبور کنه بهش ریپلای بزنن،من از طرفدارای عزیز همه برندها این درخواست رو دارم که وقتی حتی شیخ عزیز ما حتی
کامنت( الف )هم گذاشت لطف کنید ریپلای بزنید بگید به به ماشالا 👏👏چون خیلی علاقه داره قشنگ از کامنتاش مشخصه،بلخره هرکی دنیاش یه جور هست دیگه بعضی ها هم مثل شیخ عزیز ما دنیاش کوچیکه و عاشق اینه زیر کامنتاش ریپلای بزنن،ممنونم اگر این کار رو انجام بدید🙏

ARMTIN

بنده از متن بالا متوجه شدم که چیپست جدید مدیاتک [[ MT6885 ]] یک کلاس بالاتر از اگزینوس ۹۸۰ و اسنپ ۷۶۵ قرار داره 👍
.
.
.
.
اگه مدیاتک چیپست جدیدش با معماری ۷nm تولید کنه ، در سال ۲۰۲۰ این توان داره که کوالکام و سامسونگ به چالش بکشه 🙂
قدرت نمایی مدیاتک میتونه شوک تازی
به صنعت موبایل وارده کنه و رقباش
« مجبور کنه » چیپست ها قدرتمندتری تولید و عرضه کنند که برند واقعی مصرف کننده ها خواهند بود ⁦♥️⁩

✔ TVKade

اگر همون MTK D1000 رو فقط با 15-20 دلار ارزون تر از SD865+X55 بفروشه، برنده واقعیه اگرچه متاسفانه همه برای اسنپدراگون صف کشیدن.

عـــلـــۍ

اونایی که بخوان cpu های جدید مدیاتک رو زیر سوال ببرند ،باید سواد خودشونم زیر سوال ببرن…

Mahdi

این ۱۰۰۰ مدیاتک چند نانومتریه؟ چون موقع معرفی دقت نکردم

The Destroyer

فک کنم هدف کوالکام از ارائه اسنپ ۷۶۵ فقط گذاشتن 5g بوده…
بنچمارکش خیلی تفاوتی با ۷۳۰ نداشت و همین‌طور از هسته‌های a76 استفاده کرده که توی ۷۳۰ هم از همین هسته‌ها استفاده کرده بود…
حتی فرکانس پردازنده هم زیاد تغییری نکرده…

_V_

“اگزینوس ۹۸۰ اولین چیپست سامسونگ با مودم داخلی 5G است”
اولین چیپست “دنیا” با مودم یکپارچه 😉

afsoon

این نتیجه ها اصلا مهم نیست .اسنپدراگون همیشه پایدار ترین بوده .هرچند مدیاتک هم عالی عمل کرده و سامسونگ هم خیلی خودش رو بالا کشیده .

Dr.Nazer

آره اصن هیچی مهم نیست، اگه اسنپ‌‌ چیپست بده با مشخصات ۸۱۰ هم باز از جدیدترین اگزینوس سامسونگ بهتره، کلا چشم‌بسته اسنپ از اگزینوس بهتره! چرا وقتی اطلاعات ندارین اظهار فضل میکنین مگه کسی مجبورتون کرده؟!

afsoon

پرچمدار های سامسونگ مثل اس۸ یا ۹ توی پنجمارک ها نسخه اگزینوس بهتر بود نتیجه تست تک هسته ای که شصت درصد بالا تر بود.اما واقعیت چی شد؟ واقعا اگزینوس می‌تونه بعد از یک سال مثل اسنپدراگون پایداری داشته باشه ؟

✔ TVKade

یک کلام از مادر عروس

_V_

تی وی کده راست میگفت چند ماه پیش

اسنپدراگون واقعا داره کم میاره

از اکسینوسم عقب موند /-:

Mahdi

آره کم آورد این بار ولی مطلب اشتباهی نوشته شدهفقط چیپ مدیاتک از اسنپ۸۴۵ بهتره در حالی که توی مطلب زده اسنپ ۷۶۵ و اگزینوس ۹۸۰ در حالی که اسنپ ۸۴۵ در بنچمارک ۳۴۵ هزار میاره و از هردوتاش بهتره فقط از این چیپ میانرده مدیاتک ضعیفتره

✔ TVKade

امتیاز بالای اسنپدراگون 845 در انتوتو صرفا به قسمت گرافیک این پردازنده برمیگرده وگرنه cpu ضعیف تری نسبت به چیپ های نام برده شده داره و این پردازنده های میان رده جدید بدلیل استفاده از نودهای پردازشی 7/8 نانومتری و هسته های جدیدتر a77 پردازنده های متعادل تری نسبت به اسنپدراگون 845 با هسته های قدیمی a75 و لیتوگرافی ده نانومتری بحساب می آیند.

Mahdi

گرافیک هم مهمه خب

_V_

دوست عزیز،،میانگین بنچمارک های گرفته شده با یه گوشی هست اونایی که توی انتوتو میبینی

بذار ایکس ۳۰ ویوو با اکسینوس ۹۸۰ بیاد بیرون و توی اون لیست وارد بشه که احتمالا بالاتر میبرتش

و اینکه از بعضی گوشیای دارای اسنپ ۸۴۵ مث ال جی جی۷ تین کیو بیشتره همین الانش با این بنچای لو رفته

Mahdi

اسنپ ۸۴۵ تو انتوتو۷ راحت ۲۹۰ میگرفت الان ورژن ۸ شده و راحت ۳۴۰ هزار میگیره منم امیدوارم سامسونگ پیشرفت کنه و با هیچکدومش مشکل ندارم ولی چیزی رو که دیدم گفتم البته اینم در نطر بگیریم قیمت گوشی سامسونگ با این چیپ میانرده از قیمت گوشی شرکت های چینی با چیپ پرچمدار بیشتره

_V_

ویوو قراره اولین گوشی با این تراشه رو بده

Milad7

من اسنپ را ترجیح میدم هرچند در بنچمارک اندکی ضعیف تر باشه

MohammadFarhaadi

خیلی پیش اومده چیپست زدن تو بنچمارک بالاتر از اسنپدراگون امتیاز گرفتن ولی مشکلشون اینه که توی بهینه بودن و پایداری و پشتیبانی اصلا حتی نزدیک به چیپست های اسنپ نیستن.آیا گوشی ای که با این چیپستها میاد بعد از یکی دوسال مثل اسنپ بهینه میمونن؟یا براشون آپدیت میاد یا برنامه ها براشون بهینه میشن؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)