حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو ایکس ۳۰ (Vivo X30) با اگزینوس ۹۸۰ ارایه خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | ویوو

چند روزی است که گزارشات زیادی در مورد گوشی‌های جدید ویوو منتشر می‌شود. روز گذشته بود که مشخصات ویوو ایکس ۳۰ لو رفت. اکنون مشخص شده که این گوشی ماه آینده با پردازنده اگزینوس ۹۸۰ رونمایی خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ویوو ایکس ۳۰

ویوو ایکس ۳۰ و ایکس ۳۰ پرو به‌زودی روانه‌ی بازار می‌شود؛ طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سامسونگ در چین، ویوو اعلام کرد که گوشی جدید ایکس ۳۰ قرار است با تراشه اگزینوس ۹۸۰ و پشتیبانی از 5G در ماه دسامبر وارد بازار شود.

تراشه‌ی سامسونگ اگزینوس 980 اوایل  ماه سپتامبر رونمایی شده. این محصول، اولین چیپست میان‌رده‌ای است که از مودم 5G پشتیبانی می‌کند و حداکثر سرعت دانلود 2.55 گیگابایت برثانیه را داراست. همچنین می‌تواند با استفاده از ترکیب شبکه 4G و 5G به حداکثر سرعت 3.55 گیگابایت بر ثانیه برسد.

چیپست اگزینوس 980 بر روی فرایند 8 نانومتری FinFET ساخته شده است و از دو هسته کورتکس A77 به طول فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته کورتکس A55 با سرعت 1.8 گیگاهرتز بهره‌ می‌برد.

این چیپست همچنین برای انجام فرآیندهای گرافیکی مانند بازی و ویرایش عکس و ویدیو، با پردازنده Mali-G76 MP5 همراه شده است.

ویوو مشخصات دیگری را در مورد ایکس 30 فاش نکرده است. اما شایعه‌ای مبنی بر وجود صفحه نمایش 6.5 اینچی AMOLED با سرعت رفرش 90 هرتز در این گوشی وجود دارد. اسمارت فون ویوو ایکس 30 با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایت همراه خواهد بود و باتری 4500 میلی‌آمپر‌ساعتی وظیفه تامین نیرو آن را دارد. احتمالا فناوری شارژ سریع 22.5 وات یا 30 وات برای این گوشی در نظر گرفته خواهدشد.

برای عکس‌برداری، ایکس 30 از یک دوربین 32 مگاپیکسلی در جلو استفاده می‌کند و در پشت آن سیستم دوربین چهارگانه، شامل لنز‌های 64مگاپیکسل، 13 مگاپیکسل، 8 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل تعبیه شده است.

ویوو همچنین نسخه ایکس 30 پرو را روانه‌ی بازار خواهد کرد. طبق شایعات، این نمونه صفحه‌نمایش 6.89 اینچی AMOLED دارد. تا سقف 12 گیگابایت رم برای این گوشی در نظر گرفته خواهد شد و به همراه یک باتری 4500 میلی‌آمپر‌ساعتی با پشتیبانی شارژ سریع 44 وات ارائه می‌شود.

از نظر دوربین‌، ایکس 30 پرو لنز 32 مگاپیکسلی برای سلفی دارد و سیستم دوربین چهارگانه متشکل از لنزها 60 مگاپیکسل و 12 مگاپیکسل و دو لنز 13 مگاپیکسل  در پشت تعبیه خواهدشد.

منتظر ویوو ایکس ۳۰ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

کاش قدرت بالا و قیمت پایینی داشته باشه

calantar

بنظر گوشی خوبی میاد ولی vivo داخل ایران در دسترس نیست و اگه خراب بشه دیگه باید بندازیش دور 😧😧

Milad7

اگزینوس همچنان ضعف گرافیکی داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)