حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جانی آیو از اپل خارجی شد

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل

پنج ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم جانی آیو پس از ۳۰ سال با اپل خداحافظی می‌کند. به همین بهانه ما در ترنجی ۱۵ طراحی نمادین از iOS 7 تا اپل پارک را مرور کردیم. امروز اما در نهایت جانی آیو از اپل خارجی شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

خروج جانی آیو از اپل

خروج جانی آیو از اپل

خروج جانی آیو از اپل

همانطور که در تصویر بالا از سایت اپل می بینید، طراح مشهور؛ جانی آیو از صفحه مربوط به رهبران اپل حذف شد. با توجه به این موضوع، آیو شرکت اپل را به صورت کامل ترک کرده است. این طراح در سال ۱۹۹۲ به شرکت اپل پیوست و از سال ۱۹۹۶ رهبری تیم طراحی این شرکت محبوب را بر عهده گرفت. روز آخر حضور این طراح در شرکت اپل تبدیل به یک راز شده بود، چرا که در بیانیه منتشر شده مربوط به ترک شرکت اپل، تنها به اواخر سال جاری میلادی اشاره شده بود.

آیو پس از ترک اپل، شرکت طراحی خود را تاسیس کرده و از سال آینده میلادی در آن مشغول به فعالیت می شود. اپل مشتری این شرکت با نام LoveFrom خواهد بود. آیو این شرکت را با همکاری همکار و دوست قدیمی خود، Marc Newson مدیریت می کند. در زمان انتشار خبر اولیه ترک آیو، مدیر عامل اپل، تیم کوک اعلام کرد:

اپل از استعدادهای آیو به صورت مستقیم با پروژه های انحصاری او استفاده می کند. علاوه بر این، از صبر و عملکرد فوق العاده تیم طراحی که ایجاد کرده است نیز بهره می بریم. پس از چندین سال همکاری نزدیک، خوشحالم که رابطه ما ادامه پیدا می کند. من به دنبال همکاری با آیو در آینده هستم.

بسیاری منتظر طراحی های جدید شرکت LoveFrom هستند. جانی آیو و Newson تا به امروز با همکاری هم محصولات زیادی را طراحی کرده اند که برای مثال می توان به اپل واچ، حلقه الماس و درخت کریسمس اشاره کرد. شاید این شرکت جدید، وظیفه طراحی Apple Car را بر عهده داشته باشد.

نظر شما درباره طراحی های جانی آیو چیست؟ به قطعیت طراحی های این مرد سمت و سوی صنعت موبایل را دستخوش تغییر کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

جمله اشتباه
خارجی ن خارج شد

Mani

🤤🤤🤤تیتر خبرو

Agulia-roja

دیگه خسته شده

Dr.Nazer

جانی آیو از اپل خارجی شد؟!

MohammadFarhaadi

دلیل اصلی طراحیهای بینظیر محصولات اپل فقط و فقط جانی آیو.امیدوارم با رفتنش بازم بار اصلی طراحی رو خودش به دوش بکشه اونم تو شرکت خودش و با آزادیه بیشتر.

Milad7

جانی کاربلده 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)