حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه سفر به فضا برای اشخاص عادی چقدر است؟

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | فناوری هوافضا

شاید به نظر برسد که برخی چیزها تجاری نمی شوند یا با پول (و بدون استعداد) نمی توان به آن ها دست یافت. خب باید بگویم که دنیا ثابت کرده تقریبا این اشتباه است! پیش از ای اگر می خواستید کره زمینه را از خارج از جو تماشا کنید با باید فضانورد باشید یا ویدیوهای ان را ببینید اما حالا به نظر می رسد که اگر مقداری سر کیسه را شل کنید، این نما برای شما حاضر خواهد بود! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم هزینه سفر به فضا برای اشخاص عادی چقدر است؟

هزینه سفر به فضا برای اشخاص عادی

هزینه سفر به فضا

هزینه سفر به فضا

شاید زمانی سفر به فضا تنها به عنوان روشی منحصرا برای تحقیقات علمی یا راهکاری برای پیشرفت در عرصه علم تلقی می‌شد، اما چندی است کمپانی‌های متفاوتی سفر به فضا را نیز به فهرست سفرهای تفریحی اضافه کردند و برای تبدیل شدن به بهترین در این عرصه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در «بالتیمور» واقع در ایالت «مریلند» ۶۰۰ فضانورد از ۶۰ کشور مختلف جهان برای نخستین سفرشان به فضا آموزش می‌بینند، اما این افراد فضانوردان حرفه‌ای نیستند بلکه بخشی از نخستین گروه گردشگرانی هستند که برای تجربه جدیدترین نوع سفر گردشگری یعنی سفر به فضا به کمپانی «ویرجین گلکتیک» (Virgin Galactic) پول پرداخت می‌کنند.

«ویرجین گلکتیک» که به یک میلیارد بریتانیایی و مدیر سابق فیسبوک تعلق دارد، کمپانی پیشتاز در عرصه گردشگری فضایی شناخته می‌شود. این کمپانی می‌خواهد سفر به فضا را در آینده نزدیک به یک تجارت پرسود تبدیل کند. در حال حاضر هر مسافر قیمت سرسام‌آور ۲۵۰ هزار دلار آمریکا را برای یک سفر ۹۰ دقیقه‌ای به این کمپانی پرداخت می‌کند. این سفر به گردشگران فضایی این امکان را می‌دهد تا «جاذبه صفر» را تجربه کنند و کره زمین را از فضا ببینند. مسافران این کمپانی نباید حتما تمام استانداردهای فیزیکی و سلامت فضانواردان ناسا را داشته باشند، با این حال آزمایشات پزشکی روی مسافران این کمپانی انجام خواهد شد تا از بی‌خطر بودن این سفر برای آن‌ها اطمینان حاصل شود.

تقریبا ۶۰ سال قبل بود که «یوری گاگارین» فضانورد روسیه‌ای به نخستین فردی تبدیل شد که به فضا سفر کرده است. امروزه یک رقابت دیگر برای سفر به فضا شکل‌گرفته است، اما این‌بار این رقابت بین کمپانی‌های خصوصی که می‌خواهند به عرصه «گردشگری فضایی» قدم بگذارند، به وجود آمده است.

کمپانی ‌ «بلو اوریجینز» که توسط «جف بیزوس» مدیرعامل «آمازون» تاسیس شده است نیز نخستین سفر فضایی خود برای گردشگران را از سال آینده آغاز خواهد کرد. سفر کردن با این کمپانی هم برای هر مسافر صدها شاید هم هزاران دلار آب می‌خورد.

یک ادیسه‌ی فضایی

یکی از کارشناسان گردشگری معتقد است:

این قدم‌های کوچک برای فعالیت در عرصه گردشگری فضایی می‌تواند روی دیگر حوزه‌های این صنعت تاثیر بگذارد و در حال حاضر نیز بسیاری از کشورها در تلاش هستند تا خود را به قطب سفرهای فضایی تبدیل کنند.

«ماریانا سیگالا» که یک کارشناس در حوزه گردشگری است، بیان کرد:

«فرستادن افراد به فضا نیازمند زیرسازی‌های بسیار تخصصی، رژیم غذایی ویژه، آموزش و لباس‌های فضایی مناسب است. کارشناسان و متخصصان بسیار متفاوتی در عرصه گردشگری فضایی وجود دارند و به طبع ارتقای گردشگری فضایی می‌تواند فرصت‌های شغلی و اقتصادی بسیاری را ایجاد کند. این تورهای گردشگری فضایی در نهایت می‌توانند بدنه تحقیقی را شکل بدهند که نتایج آن می تواند به زندگی بشر در دیگر کره‌ها منجر شود.»

به عقیده «سیگلا»، در حال حاضر رویای سفر به فضا، تنها برای افرادی با سرمایه‌های کلان امکان پذیر است، اما هرچه که تعداد این دست سفرها افزایش پیدا کند و دنیای تکنولوژی شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشد، تعداد سفرهای فضایی نیز بسیار بیشتر خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

برای افراد عادی هزینه سفر به فضا 10 هزار تومان هست اگه بخواید به دور دست ها بروید که 2 هزار تومان هزینه چای و نبات اضافه میشه که دیگه وایییییییی لامصب میبرتت به دورترین نقطه فضا.

hamid reza

موافقم

chalton

🙏
فضایی ها اعلام حضور کنن ببینیم چند تا فضایی داریم اینجا

Mahdi

فضا هم فی.لتریم؟

Mohammad 13759

پس این همه چرت و پرت تفت میدی تو سایت دست خودت نیست . (چالتون بعد از این نظر ماریجوانا را روشن میکند)

Dr.Nazer

اقلام لازم برای سفر به فضا :
۱. پیک‌نیک یا منقل
۲. سیخ یا وافور
۳. مواد قضایی به‌مقدار لازم
۴. فَرد

با این اقلام می‌توانید به‌راحتی در چند دقیقه به انواع سیاره‌ها مانند عطارد، مریخ، زحل، مشتری، اورانوس و غیره سفر کنید!

با پیک‌ناظر، با آسودگی به فضا سفر کنید.

Milad7

یه سفر بدون بازگشت به مریخ 🙁

Amir galaxy

یا نظام دوبرره افتادم که میرفت فضا😅
یادش بخیر…

Dr.Nazer

منم یاد آواتار قبلی Amin b3da افتادم که شبیه دوبرره بود😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)