حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تعمیر انواع تلویزیون

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

به دلیل پیشرفت فناوری و تکنولوژی عصر امروز، عصر ارتباطات نامیده میشود. در عصر ارتباطات نقش رسانه ها نیز پررنگ تر از گذشته در زندگی افراد شده است. پیشرفت تکنولوژی سبب صرفه جویی در زمان نیز شده است زیرا که اکثر کارهایی که در گذشته حضوری و با صرف وقت بسیار انجام می شد، امروزه با اشاره کردن یک کلیک قابل اجرا شده است. همین امر سبب میشود که مردم نسبت به گذشته اوقات فراغت بیشتری داشته باشند.

استفاده از برنامه های سرگرم کننده تلویزیون راحت ترین راه برای گذراندن اوقات فراغت است. بعضی مواقع با استفاده زیاد از تلویزیون یا حتی  برای اولین بار استفاده، مشکلاتی برای تلویزیون بوجود می آید. پیشرفت تکنولوژی تعمیر انواع تلویزیون را هم راحت تر نموده است. به طوریکه  مشکلات تلویزیون را می توان با استفاده از اینترنت و یا برقراری یک تماس تلفنی حل نمود.

بعضی از مشکلات تلویزیون را میتوان با جستجو کلمه تعمیر تلویزیون در منزل و برقراری یک تماس تلفنی به راحتی حل نمود. در این مقاله به تفضیل به بررسی انواع مشکلات تلویزیون و تعمیر انواع تلویزیون میپردازیم، پس با ما همره باشید.

تعمیر تلویزیون ال جی

تعمیر تلویزیون ال جی

تعمیر تلویزیون ال جی

تلویزیون های ال جی انواع و سری های مختلفی دارد. در این بخش راجع به تعمیر تلویزیون های ال جی و مشکلات آن خواهید خواند.

صدا بدون تصویر

از سری مشکلات رایج در تعمیر تلویزیون ال جی، این است که تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد. این مشکل معمولا به خاطر خرابی در بک لایت بوجود می آید. بک لایت نور زمینه پشت تلویزیون را تامین میکند در واقع تلویزیون مانند پرده سینما میباشد و بدون تابش نور به پرده سینما تصویری هم نخواهیم داشت بک لایت هم دقیقا همین وظیفه تامین نور را برای تلویزیون ایفا میکند.

بعد از بررسی بک لایت و سالم بودن آن مشکل عدم تصویر میتواند مربوط به خرابی برد پاور باشد. ولتاژ مورد نیاز بک لایت توسط برد پاور تامین میشود. اگر که برد پاور بسوزد و نتواند ولتاژ را به بک لایت برساند همه اجزا تلویزیون به درستی عمل خواهد کرد به جز تصویر تلویزیون که قطع میشود. تعمیر بک لایت و برد پاور باید به یک متخصص تعمیر تلویزیون سپرده شود زیرا که تعمیر قطعات دانش و مهارت در این زمینه لازم دارد.

خرابی مین برد

از نشانه مشهود خرابی مین برد در تعمیر تلویزیون ال جی خاموش شدن ناگهانی تلویزیون است. همچنین از نشانه دیگر خرابی مین برد هشدار عدم وجود سیگنال روی تلویزیون است. حتی زمانی که آنتن تلویزیون و سیم اچ دی ام آی را هم متصل میکنید این پیغام از روی تلویزیون حذف نمیشود. نگران نباشید مین برد قابل تعمیر در منزل است. با یک متخصص تماس بگیرید و کار تعمیر تلویزیون در منزل را به او بسپارید.

تعمیر تلویزیون سامسونگ

تعمیر تلویزیون سامسونگ

تعمیر تلویزیون سامسونگ

از سری مشکلات تعمیر تلویزیون سامسونگ خرابی و قطع وصل شدن تصویر است. این ایراد معمولا به خاطر خرابی بک لایت اتفاق می افتد.

بک لایت

ایراد شایع و اپیدمی در تلویزیون سامسونگ خرابی بک لایت است. بک لایت از طریق تاباندن نور از پشت صفحه تلویزیون سبب ایجاد تصویر تلویزیون میشود. نشانه های خرابی بک لایت در تلویزیون های سامسونگ شامل:

  • قطع ناگهانی تصویر
  • سیاه شدن ناگهانی تصویر در قسمت هایی از صفحه تلویزیون
  • قطع و وصل شدن متداوم و مکرر تصویر
  • صدا وجود دارد اما تصویر در تلویزیون ظاهر نمیشود
  • به وجود آمدن نقاط تیره یا روشن در صفحه تلویزیون

 

نمایش لوگو

زمانی که تلویزیون روشن میشود و تنها لوگوی سامسونگ به نمایش در می آید سپس تصویر قطع شده و تلویزیون خاموش میشود. این ایراد به خاطر خرابی مین برد اتفاق می افتد. خرابی مین برد مربوط به سری یا مدل خاصی نمی باشد در تمامی مدل های سامسونگ اتفاق می افتد. این ایراد توسط افراد متخصص در زمینه تعمیر تلویزیون سامسونگ مرتفع خواهد شد.

عدم روشن شدن تلویزیون

روشن نشدن تلویزیون سامسونگ میتواند به خاطر خرابی بک لایت یا برد پاور باشد. ابتدا باید برد پاور بررسی شود.

در صورت سالم بودن برد پاور، ایراد روشن نشدن تلویزیون به خاطر خرابی بک لایت است. بک لایت نور را به صفحه تلویزیون میتاباند و سبب پیدایش تصویر در تلویزیون میشود. برد پاور وظیفه رساندن ولتاژ به بک لایت را دارد. چناچه ولتاژ بک لایت توسط برد پاور تامین نشود، بک لایت نمی تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد و تلویزیون تصویر نخواهد داشت.

تعمیر تلویزیون سونی

تعمیر تلویزیون سونی

تعمیر تلویزیون سونی

در این بخش مشکلات رایج در تعمیر تلویزیون سونی را بررسی میکنیم. تعمیر تلویزیون سونی را میتوانید با یک تماس تلفنی به متخصصان تعمیر تلویزیون در منزل بسپارید.

شکستگی ال سی دی

شکستگی ال سی دی ممکن است بر اثر ضربه یا حتی تمیز کردن صفحه تلویزیون به وجود بیاید. در صورت شکستگی ال سی دی تلویزیون باید بدانید که این بخش قابل تعمیر نمی باشد و حتما باید که پنل ال سی دی تعویض گردد.

قطع شدن صدا

چناچه که تصویر تلویزیون وجود دارد اما صدای آن قطع باشد مشکل از مین برد تلویزیون است که باید تعمیر شود.

البته ابتدا باید بلندگوها را بررسی کرد اما معمولا شایع است که عدم داشتن صدا مربوط به مین برد است که تعمیر یا تعویض میگردد.

خاموش و روشن شدن مداوم تلویزیون

چناچه که در زمان تماشای تلویزیون به ناگهانی تصویر قطع شود یا به طور متداوم تصویر قطع و وصل شود خرابی مربوط به مین برد یا بک لایت است. با بررسی اولیه متوجه خواهید شد که مشکل از بک لایت یا مین برد است.

بک لایت در تلویزیون نور پشت صفحه تلویزیون را تامین میکند و سبب نمایش تصویر در تلویزیون میشود. اما چطور ولتاژ آن تامین می گردد؟ قطعه ای در صفحه تلویزیون به نام مین برد طراحی شده است تا ولتاژ بک لایت را تامین کند.

با خرابی مین برد ولتاژ کافی به بک لایت نخواهد رسید و همین امر سبب قطع و وصل شدن تصویر خواهد شد.

مشکل رنگ تصویر

از نشانه های بوجود آمدن مشکل رنگ در تلویزیون:

  • پخش شدن رنگ در تصویر
  • بوجود آمدن حالت رنگین کمانی در تصویر
  • از بین رفتن رنگ های اصلی rgb (قرمز، آبی، سبز)
  • ایجاد خطوط عمودی یا افقی در تصویر

پیدایش مشکلات رنگی در تعمیر تلویزیون سونی علت های زیادی دارد. تشخیص علت مشکل رنگ در تلویزیون سونی کار راحتی نمی باشد آن را به یک متخصص تعمیر تلویزیون در منزل بسپارید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

تنکیو 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)