حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

5 دلیل برای اینکه پیانو آکوستیک نخریم ؟

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

امروزه برخی افراد علاقه مند به موسیقی و ساز پیانو به دلیل پیشرفت تکنولوژی و تنوع در طراحی آن، بر سر خرید پیانو با خود در جدال هستند که کدام پیانو برایشان مناسب تر می باشد، پیانو دیجیتال یا پیانو آکوستیک؟

حال ما در این مقاله قصد داریم 5 دلیل را ارائه دهیم که چرا پیانو آکوستیک نخریم ؟ با ما همراه باشید .

  • قیمت پیانوهای آکوستیک :

پیانو آکوستیک به علت ساخت و پیاده سازی مکانیزم پیچیده اکشن ساز و همچنین مواد به کار رفته در آن ، قیمتشان به مراتب بالاتر از پیانوهای دیجیتال می باشد و خرید این ساز برای بیشتر علاقه مندان به پیانو هزینه سنگینی را در بر دارد .

  • وزن و ابعاد پیانوهای آکوستیک :

یکی از مشکلات عمده در پیانوهای آکوستیک وزن سنگین آنها می باشد که این مشکل همیشگی بوده وهست ، تا جائیکه برای حل این مشکل باید از خودروهای مخصوص حمل پیانو استفاده کرد . وزن این ساز از 200KG تا 550KG متفاوت می باشد. این مشکل در مورد پیانوهای گرند که از ابعاد و وزن بیشتری برخوردارند و قرار است به طبقات بالاتر ساختمان برده شود حادتر و مشکل تر می باشد . هم چنین قابلیت استفاده در هر مکان را ندارند به دلیل جابه جایی سختشان .

  • حد صدای غیر قابل کنترل پیانوهای آکوستیک :

درست است که پیانوهای آکوستیک از پدال مخصوص تمرین برای کم کردن و کنترل صدای ساز بهره مندند اما این پدال باعث تاثیرگذاری بر روی صدای اصلی ساز می گردد به گونه ای که صدای ساز را گنگ و خفه می کند .

  • پایدار نبودن پیانو در حالت تنظیم شده و نیاز به تنظیم کننده :

پیانوهای آکوستیک معمولا وقتی تحت تاثیر عوامل طبیعی چون رطوبت و یا درجه حرارت قرار می گیرند باعث می شود تا تنظیمات این پیانوها دست خوش تغییر شوند و به اصطلاح از کوک خود خارج شوند . که این امر موجب این می شود تا پیانوی آکوستیک به طور منظم توسط یک تنظیم کننده ی حرفه ای تنظیم یا کوک شود .

  • عدم رسیدگی به پیانوی آکوستیک باعث افت کیفیت آن میشود :

مهم ترین عامل در حفظ و ارتقاء کیفیت این پیانوها ، کوک و رگلاژ منظم سالیانه است که نیاز به پکیچ ابزار کوک یا آچار کوک مخصوص پیانو دارد. علاوه بر این نیازمند مراقبت های خاص دیگری نظیر تنظیم دقیق میزان و رطوبت نیز می باشند ، که همگی این عوامل نیازمند صرف هزینه است .

این مطلب را از دست ندهید :

با توجه به دلایلی که گفته شد ، انتخاب دیگری هم می توانید داشته باشید برای خرید پیانو ، آن هم پیانوی دیجیتال می باشد که دارای مزایای مهمی نسبت به پیانوی آکوستیک است و ما در اینجا آنها را برای شما بازگو می کنیم :

مزایای مهم پیانوی دیجیتال نسبت به پیانوی آکوستیک کدامند؟

حمل و نقل آسان پیانو دیجیتال؛ که بر خلاف پیانوی آکوستیک جا به جایی آنها سخت می باشد ، پیانوی دیجیتال دارای وزن کم و ابعاد جمع وجوری هستند که این امر باعث شده تا حمل این پیانوها به محل دیگری به راحتی انجام گیرد .

تنوع چشمگیر پیانوی دیجیتال در ایجاد صداها ، به این صورت که به نوازندگان این امکان را می دهد تا صداهای فراتر از صدای پیانو را برای آنها فراهم کند . صدای سایر سازها مانند سنتور ، ارگ و …

نبودن نیاز به تنظیم کننده ی پیانو ، بر خلاف پیانوهای آکوستیک که بر اثر عوامل محیطی تنظیماتشان تغییر می کند و نیاز به کوک کردن دوباره توسط تنظیم کننده ی حرفه ای دارند ، پیانوهای دیجیتال در مقابل اثرات زیست محیطی مقاومت بیشتری دارند و نیاز به کوک کردن در آنها وجود ندارد.

پیانو آکوستیک

پیانو آکوستیک

و اما پیانوهای دیجیتال

پیانوهای دیجیتال قابلیت استفاده در هر مکان را دارند و به راحتی در هر ساعت از شبانه روز می توانید به تمرین و نواختن بپردازید بدون اینکه باعث مزاحمت برای همسایگان شوید ، در صورتی که این امر برای پیانوهای آکوستیک غیر ممکن است.

تا قبل از ورود و افزایش پیانو دیجیتال به بازار داشتن پیانو برای اکثر افراد علاقه مند به پیانو آرزو شده بود. آن هم به دلیل گران بودن پیانوهای آکوستیک ، خوشبختانه امروزه پیانوهای دیجیتال از قیمت مناسب تری نسبت به پیانوهای آکوستیک برخوردارند و کسانی که علاقه به پیانو دارند می توانند بدون دغدغه و صرف هزینه زیاد پیانوی خود را خریداری کنند .

کلام آخر :

می توان گفت که دلایل لازم برای نخریدن پیانوی آکوستیک را برای شما بازگو کردیم ( قیمت بالا ، وزن سنگین و ابعاد بزرگ آن ، نیاز به کوک مداوم و سرویس شدن ) اما در مقابل پیشنهاد خرید پیانو دیجیتال و هم چنین مزایا و ویژگی های آن را برایتان شرح دادیم حال انتخاب با خودتان است تا به کمک مطالب گفته شده بتوانید انتخاب مناسب برای خرید پیانو را داشته باشید .

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مرسی 🙂

Ebrahimghafoori

یعنی پیانو دیجیتال از پیانو آکوستیک بهتره؟

Bahar

پیانو آکوستیک خیلی هم خوبه فقط بدیش اینه که خیلی گرون و هزینه سرویس کردنش زیاده.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)