حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فایرفاکس ۱۵ ساله شد

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | اینترنت

فایرفاکس شاید الان مرورگر پیشفرض شما نباشد اما برای همه ما یادآور دورانی است که با اینترنت خو می گرفتیم، البته خب بستگی به سن شما هم دارد. امروز فایرفاکس ۱۵ ساله شده و در ادامه می خواهیم درباره تولد ۱۵ سالگی مرورگی جذاب که هنوز برای قشری که تکنیکال‌تر وبگردی می کنند، جذاب است.

تولد ۱۵ سالگی مرورگر فایرفاکس

مرورگر فایرفاکس که اوایل روباهی بود با زمین در بغل و هنوزم هم همان است اما کمی متریال‌طور‌تر حالا ۱۵ ساله شده است. فایرفاکس قطعا روزگاری برای شما راه فرار از اینترنت اکسپلورر کند و خنگ بوده است.

اولین نسخه پایدار مرورگر فایرفاکس یا همان Firefox 1.0 در چنین روزی در 9 نوامبر سال 2004 عرضه شد، البته دو سال پیش از آن اولین نسخه اولیه آن با نام فونیکس (ققنوس) عرضه شده بود و حتی در عین حال باید اصل و نسب آن را در زمانی دورتر دید که به عنوان یک نسخه متن باز و ادامه مرورگر Netscape Navigator بود که اولین نسخه اولیه خود را در سال 1994 منتشر کرد.

فایرفاکس در چند سال گذشته به‌خصوص با «پروژه کوانتوم»، توسعه سریعی را تجربه کرده است که ناشی از کار و تلاش مداوم برای بازنویسی بخش‌هایی از موتور این مرورگر به زبان برنامه‌نویسی فوق‌سریع Rust  است. نسخه اندروید فایرفاکس در حال یک تغییر و تحول کامل است و نسخه پیش‌انتشار آن در حال حاضر با عنوان Firefox Preview در گوگل پلی در دسترس قرار گرفته است.

شما از چه مرورگری استفاده می کنید؟ با فایرفاکس خاطره دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

سلطااااان 🙂

Milad7

من اصلا با کروم حال نمیکنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)