حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عرضه ماهانه آپدیت مرورگر فایرفاکس از سال ۲۰۲۰ آغاز می شود

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | نرم افزار

به نظر می رسد که به زودی بازه انتشار نسخه های جدید مرورگر فایرفاکس تغییر می کند. طبق گفته های شرکت موزیلا از ماه مارس، هر چهار هفته یک بار شاهد عرضه نسخه جدید خواهیم بود. در حقیقت عرضه ماهانه آپدیت فایرفاکس از سال ۲۰۲۰ آغاز می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم. 

 آپدیت مرورگر فایرفاکس

 آپدیت مرورگر فایرفاکس

آپدیت مرورگر فایرفاکس

شرکت موزیلا قصد دارد تا از سال آینده، به طور ماهانه یک نسخه جدید از مرورگر فایرفاکس را به کاربران خود عرضه کند. زمان بندی فعلی این کمپانی برای انتشار نسخه های جدید، بین شش تا هشت هفته است که به تعداد ویژگی های به کار رفته در هر نسخه بستگی دارد. با این حال مهندسین موزیلا تصمیم گرفته اند تا به منظور کاهش فاصله زمانی بین عرضه دو نسخه متفاوت، سرعت این روند را افزایش داده و زمان بندی خود جهت انتشار نسخه های جدید مرورگر فایرفاکس را تغییر دهند.

طبق برنامه ریزی های جدید این شرکت، از ماه مارس سال ۲۰۲۰ به بعد، نسخه های جدید فایرفاکس را هر چهار هفته یک بار در دسترس کاربران قرار می گیرند. بنابراین می توان گفت که سیکل ماهانه عرضه این محصولات، کوتاه تر از چرخه استاندارد شش هفته ای کروم خواهد شد.

موزیلا دلیل کوتاه کردن این چرخه را به بهبود سرعت دریافت ویژگی ها و API های وب جدید توسط کاربران نسبت داده است. مرورگر فایرفاکس از لحاظ پذیرش API های وب جدید، عملکرد کندتری در مقایسه با گوگل کروم دارد. شرکت موزیلا طی مصاحبه ای اعلام کرده است که:

با چرخه های چهارهفته ای ما می توانیم ویژگی های جدید را با سرعت بیشتری عرضه کنیم، بدون آنکه از دقت و سختگیری ما ذره ای کاسته شود. زیرا این امر، لازمه رسیدن به کیفیت بالا و عرضه پایدار است. به علاوه، ما قادر خواهیم بود تا ویژگی های جدید و API های وب جدید را سریع تر در اختیار توسعه دهندگان و کاربران خود قرار دهیم.
طبق گفته این کمپانی آمریکایی، چرخه عرضه کوتاه تر، تاثیری در آزمون بتا و آزمایش های دیگر ندارد، چراکه مهندسین فایرفاکس معمولا ویژگی های جدید را به حد کافی مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند.

توجه داشته باشید که چرخه انتشار نسخه ESR مرورگر فایر فاکس (انتشار با پشتیبانی تمدید شده) تغییر نکرده است. این نسخه معمولا در محیط های سازمانی و شرکتی مورد استفاده قرار می گیرد و هر 12 ماه یک بار منتشر می شود. البته یک پشتیبانی سه ماهه بین نسخه ESR جدید و ESR قدیمی لحاظ شده است.

شما از چه مرورگری روی دسکتاپ استفاده می کنید؟ چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

من که خیلی باش حال میکنم و چندین ساله ازش استفاده میکنم و هیچوقت کروم و… نتونستن جاشو بگیرن. هرچند کروم سهم حدودا 70درصدی از بازار داره

Milad7

یار قدیمی 🙂

The Destroyer

من با کروم راحت ترم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)