حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع گوشی تاشو شیائومی با دوربین پنج گانه پاپ آپ طور

نوشته

4 سال قبل | 20 دیدگاه | حق اختراع، شیائومی

طبق اسناد مربوط به حق اختراع جدید شیائومی این کمپانی روی یک گوشی تاشو کار می‌کند که مجهز به دوربین پاپ آپ پنج گانه است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا حق اختراع گوشی تاشو شیائومی با دوربین پنج گانه پاپ آپ طور را مرور کنیم.

حق اختراع گوشی تاشو شیائومی با دوربین پنج گانه پاپ آپ طور

حق اختراع گوشی تاشو شیائومی با دوربین پنج گانه پاپ آپ طور

حق اختراع گوشی تاشو شیائومی با دوربین پنج گانه پاپ آپ طور

اخیرا شاهد رونمایی از شیائومی سی سی ۹ پرو ( یا می نوت ۱۰ برای بازار جهانی) بودیم؛ نخستین گوشی‌های هوشمند که در دوربین پنج گانه خود، یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی دارند. حالا شاید نوآوری دیگری از کمپانی چینی در راه باشد. تصاویری که با پتنت جدید شیائومی همراه هستند، یک موبایل قابل انعطاف را با پنج دوربین پشتی نشان می‌دهند؛ جالب‌تر اینکه دوربین پنجگانه روی یک ماژول پاپ آپ سوار است.

همچنین می‌توان دید که در حالت باز شده، یک سمت دستگاه ضخامت بیشتری دارد؛ علتش باید قرار گرفتن دوربین پاپ آپ و احتمالا باتری در نیمه‌ی سمت چپ باشد. به نظر می‌رسد این گوشی منعطف فقط دارای یک لولاست و مشخص نیست آیا قابلیت تاشدن به هر دو طرف را دارد یا خیر؟

حق اختراع گوشی تاشو شیائومی با دوربین پنج گانه پاپ آپ طور

حق اختراع گوشی تاشو شیائومی با دوربین پنج گانه پاپ آپ طور

البته باید یادآوری کنیم که این فقط یک پتنت است و شاید هرگز چنین دستگاهی را در دنیای واقعی نبینیم. با وجود این، تلاش تولیدکنندگان موبایل را برای ارتقای محصولات خود و ارائه فناوری‌های تازه، باید به فال نیک گرفت.

نظر شما درباره حق اختراع گوشی تاشو شیائومی با دوربین پنج گانه پاپ آپ طور چیست؟ فکر می کنید که دوربین پاپ آپ واقعا نیاز است؟

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اشکان کمالوند

https://m.gsmarena.com/samsung_sells_out_the_galaxy_fold_in_china_in_under_five_minutes-news-40011.php

آقای ع.طا.یی چرا پوشش نمیدید،هرچی خبر چرت و پرت برندهای چینی هست رو پوشش میدی سایت کلا شده چینی،واسه همینه همه پیچیدن رفت سایت های دیگه.

afsoon

دو سوم صنعت موبایل دنیا دست چین هست اونوقت میگی چرا همش میگی چینی ها 🤣😂کل نو آوری ها و پیشرفت ها واسه چینی هاست اونوقت میگی چرا چینی ها 🤣😂حالا یه فولد اونم معلوم نیست سه چهار هزار تا آوردن فروش رفته اونم توی چین هی میگید بگو بگو بگو🤣😂

_V_

باز شروع شد

اشکان کمالوند

نه عزیزم اینی که میگی نیست چرا دیگر سایت های خارجی و داخلی انقدر اخبار برندهای چینی رو پوشش نمیدن؟؟؟؟؟ کل نوآوری و پشرفت ها برای برندهای چینی هست؟؟؟؟🤣خیلی خوبی تو
اینو دیگه همه میدونن که منبع درآمد این سایت از راه برندهای چینی هست،اگه به سهم موبایل و نوآوری باشه که سامسونگ حرف اول هست تو این داستان،الان هم خبر اتمام موجودی گلکسی فولد در 5 دقیقه اومده شماها شاکی شدین نمیدونم چرا.

chalton

جناب اشکان به کی داری توضیح میدی اینا از این دارن میسوزن که سامسونگ اولین گوشی منعطف دنیای موبایل رو وارد بازار کرد و به نام خودش ثبت کرد،هوآوی زمانی که بعد از سامسونگ گوشی میت ایکس رو معرفی کرد همه دیدن که کاور معرفی کرد و به هیچکسی هم اجازه نداد بهش دست بزنن و از فاصله ده متری به همه نشون داد،فولد 2 هم داره میاد ولی همچنان خبری از میت ایکس نیست،اینا زمانی بهشون فشار اومد که سامسونگ زودتر از هواوی گوشی منعطف رو رونمايي کرد.

afsoon

کدوم سایت تکنولوژی خارجی هست که از هر ده تا خبرش در مورد موبایل شش هفت تاش واسه چینی ها نیست ؟ سایت های همسایه که اصلا خبر موبایلی ندارند یه مشت پست مسخره میزارن هر هفت تا خبر یکیش بخش موبایل هست .بازم همچنان اونا هم تمامی خبر های چینی ها رو بازگو میکنن .آری کدوم نوآوری های امسال واسه غیر چینی هاست ؟ یکیش بگو ببینم

اشکان کمالوند

منظورت از نوآوری چینی ها این خبر هاست؟
به سرقت رفتن تکنولوژی نمایشگر تاشوی سامسونگ و فروش آن به هواوی و BOE
دادستانی کره‌جنوبی اعلام کرده است که جدیدترین تکنولوژی صفحه‌نمایش‌های تاشوی سامسونگ به سرقت رفته و به دو کمپانی چینی هواوی و BOE فروخته شده است. دفتر دادستانی در بیانیه‌ای اعلام کرده که دادسرای شهر سوون در روز پنجشنبه یازده نفر را در اتهام سرقت اسرار فنی سامسونگ متهم کرده است.
دادستانی کره ادعا می‌کند که یکی از شرکت‌های تأمین کننده سامسونگ که جاسوسان هوآوی در ان حضور دارن اطلاعات این کمپانی در رابطه با “لایه‌های سه بعدی پنل‌های انعطاف پذیر OLED” را به سرقت برده است. به گفته دادستان این شرکت پس از بدست آوردن این اطلاعات آنها را به مبلغ چهارده میلیون دلار به شرکت‌های چینی هواوی و BOE فروخته است.
سامسونگ دیسپلی که زیرمجموعه شرکت بزرگتر به حساب می‌آید در بیانیه‌ای روز گذشته اعلام کرد که از نتیجه تحقیقات دادستانی شگفت‌زده و وحشت‌زده شده‌اند. گوشی‌های با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر که سال آینده در رابطه با آنها بیشتر خواهیم شنید، به یکی از چالش‌های جدید سازندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است و طبق اعلام دادگاه کره‌ای، سامسونگ به مدت 6 سال و بیش از 150 میلیارد وون (130 میلیارد دلار) در زمینه توسعه و تولید صفحه نمایش‌های تاشو زمان و هزینه صرف کرده است.

با کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند بالارده در بازارهای کلیدی، کمپانی‌ها به دنبال راهی دیگر برای متقاعد کردن مصرف کنندگان جهت خرید دستگاه‌های جدید خود هستند. به نظر می‌رسد که صفحه‌نمایش‌های خمیده سامسونگ ایده خوبی باشد. کره‌ای‌ها ماه گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان این گوشی را برای لحظاتی در معرض دید عموم قرار دارند و تصاویر جدیدی از آن منتشر کردند. سامسونگ بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند است که در سه ماه آخر سال چیزی در حدود 20 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است و احتمالاً همین موضوع رقیبان چینی را برای به سرقت اسرار این شرکت وسوسه کرده است.

بازرسان این پرونده از پلیس اینترپل برای دستگیری آنها درخواست کمک کرده‌اند. از 11 شخصی که به نقش داشتن در این سرقت محکوم شده‌اند، 3 نفر آنها بازداشت شدند.

اشکان کمالوند

دوست عزیز خودتم میری سایتهای خارجی و داخلی رو سر میزنی بهشون و میبینی که هر 10 تا خبری که میزارن 6 تاش واسه سامسونگ هست ولی این سایت به خاطر منبع درآمدی که از برندهای چینی داره ففط خبرهای مضخرف چینی رو میزاره،والا ما نوآوری از برندهای چینی ندیدیم.

_V_

در نظر افسون وقتی یک تکنولوژی و نوآوری روی یک موبایل سوار میشه به اسم اون شرکتی تموم میشه ک روی موبایلش سوار شده و سفارش داده😑 اون شرکتیم ک اون تکنولوژی رو ساخته پشمه! بله! به همین زیبایی

afsoon

کدوم نو آوری ؟ فست شارژ ها؟ دوربین های پاپ اپ؟ دوربین های زیر نمایشگر ؟ زوم های اپتیکال ۵ برابر ؟ زوم های هیبرید؟ زوم های ۵۰ برابری دیجیتال؟ طراحی های خاص؟ الان سامسونگ چه چیزی رو نو آوری داشته؟ باید قبول کنی که چینی ها نوآوری رو به صنعت موبایل میارن .باید قبول کنی که پتنت های چینی ها بیشتر از سامسونگ و اپل شده .من منتظرم نوآوری های سال ۲۰۱۸ ۲۰۱۹ سامسونگ رو بهم بگی

اشکان کمالوند

afsoon

فست شارژ هارو برندهای چینی اوردن؟؟؟؟ 🤣اونا فقط سرعت شارژ رو زیادتر کردن،زیاد کردن شارژ نوآوری میشه؟
دوربین پاپ اپ رو که قبل از برندهای چینی هم استفاده میشده فقط رایج نبود،دوربین های زیر نمایشگر؟؟؟؟؟ ؟هنوز نیومده دوست عزیز🤣🤣🤣🤣دوربین های زیر نمایشگر رو سرچ کن میبینی که استارتش رو سامسونگ زده،برندهای چینی جز تقلید و سرقت اطلاعات از برندهای دیگه هیچ کاری ندارن،برو 5 دقیقه وقت بزار نوآوری های سامسونگ رو در سال‌ 2019 بخون بعدا بیا اینجا کامنت بزار،حتما برو بخون که نگی از خودم دارم در میارم
راستی سرقت اطلاعات صفحه‌نمایش‌های سامسونگ هم نوآوری چینی حساب میشه؟

_V_

فست شارژ که از همون سامسونگ و کوالکام رقم خورد و عملا الان داره پیشرفته تر میشه فقط! و اینکه سامیونگ هم ۴۵ واتی رو عرضه کرده و در آینده هم ۱۰۰ واتی هم میبینیم

دوربین زیر نمایشگر روشش دست سامسونگ و متریال مورد نیازش دست سامسونگ و الجی و پاناسونیکه!

پاپ آپ کمرا درسته یه نوآوری از طرف bbk بود هرچند به نظر من جالب نیست و وزن،ضخامت و احتمال خرابی بالا میره و ضد آبی هم پر!

زوم اپتیکال ۵ برابر؟اگر برا هواویو میگی،،من فکر نمیکنم لنزی که لیکا میسازه به اسم هواوی ثبت کنن! و البته اینم بگم که اگر به سایت کورفوتونیکس بخش پروداتکز بری میبینی سامسونگ(کورفوتونیکز مال سامه) چند سال پیش انواع فناوری های دوربین رو ثبت کرده و البته در چند گوشی هم مثل اوپو رینو استفاده شده
زوم دیجیتال ووووو ک گفتی هم همشون با همین ۵ برابری میان

سامسونگ همین الان درحال کار روی زوم ۱۰ برابری اپتیکاله محض اطلاع

طراحی های خاص؟؟؟؟؟! دیگه خاص تر از پنل های سایز بزرگ و خمیده که الان ترند تمامی دیوایس های بازارن؟ حالا خمیده رو مثلا سونی یه بار زد الجیم زده برا بقیه ولی اپلم نزده کلا،،،ولی درکل این و مورد الان بیشترین وجهه توی طراحی هارو دارن! بعد شما میگی طراحی خاص؟ یا همون کرو بودن پنل پشتی گوشی

چرا دیافراگم دوگانه رو نمیگی؟
پنل ترنسپرنت
پنل آینه ای
پنل منعطف
اولین پانچ هول واقعی روی پنل اولد
آیریس اسکنر دقیقترین روش بیومتریک تاریخ گوشی های هوشمند
چرا اینهمه تکنولوژی که در پنل ها توسعه داده نمیگی؟
چرا لیتوگرافی هایی که برای چیپست ها به ارمغان میاره نمیگی؟مثلا تکنولوژی EUV
چرا بخش سنسورش رو نمیگی؟همون کوفوتونیکز!
سوپر استدی تو ویدیو ها!
ساخت تراشه های حافظه و رم های نسل بعدی برای همین برندای محبوب شما و خودش! مثلا ufs 3.0 و رم lpddr5
چرا از باتری های گرافنی که از قصد نمیده بیرون و منم نمیدونم کی وقتشه نمیگی؟
چرا اینکه امکانات نرم افزاری خیلیاشو زودتر از خود گوگل روی رابط کاربریش برا استفاده کننده های سامسونگ میاره نمیگی؟
چرا از طراحی جدیدی که توی بخش داخلی گوشی به کار برده تا گوشی واقعا باریک تر و سبک تر شه نمیگی؟!

اصن Spen! و قابلیت هاش!

اینا واقعا حساب نیست؟!

چرا از همون دوربین فلیپ اسلایدر ای۸۰ نمیگی که دوتا مکانیزم پیچیده رو ترکیب کرد؟ هرچند گرون و فضاگیر

و خیلی چیز های دیگه که من الان یادم نیست و حضور ذهن ندارم!

خیلی کارهایی ک حتی ممکنه ندونم! سامسونگ بیشتر از بخش اسمارتفون از همین تکنولوژی های پایه و اساسی کسب درآمد میکنه عیزم!

امیدوارم جواب این کامنت رو یک مشت ایموجی ندی مرسی

D.r cozmos

کاری که فولد با طرفدار های چینی کرد
برگزیت با انگلیس کرد
نشتن روی اَره

CAT

شیائومی برند خیلی خوبیه محصولات عالی با قیمت پایین مقرن به صرفه فقط راجب برند شیائومی یه مشکلی تو ایران هست نه تنها شیائومی بلکه برند های چینی دیگه بغییر هواوی اونم اینکه نمایندگی نداره مثل هواوی و سامسونگ. من چندسال پیش که هواوی خریدم تقریبا ۶ یا ۵ سال پیش از علاءالدین روز بعدش یدفعه گوشی تو دستم بود بردش سوخت و بردمش همونجا که خریده بودم گفتن قطعاتش نیست و باید منتظر بمونی شاید وارد بشه که تا الان درست نشده و آک بند تو گاوصندق گذاشتم 🙂 حالا این برای برند های چینی مثل شیائومی صدق میکنه شما خودت 2 میلیون گوشی بخری بعد یه طوریش بشه و نشه درست کرد چیکار میکنی ؟! حالا دو سه سال دیگه شیائومی و وانپلاس اوپوو و.. جا بیوفتن و نمایندگی تاسیس کنن عالی میشه من منتظر اون روز هستم که بتونم با خیال راحت خرید کنم و از کیفیتش نهایت لذت رو ببرم

پوزش میخوام طولانی شد❤

m.b

همین الان miiran گارانتی رسمی 18 ماهه میکنه و هم خودش و هم سایتای مختلف با نام گارانتی تسک میران میفروشنش…
منم هوآوی داشتم و هاردش بعد از یکسال سوخت اما شیائومی فعلاً 2 ساله که داره برام کار میکنه و گارانتی هم بود تا 18 ماه اول…
سرعتشم پایین نیومده و مثل روز اول سریعه…
اگر نگران گارانتی هستید از Miiran بخرید…
اگر هم دنبال فروشگاه فیزیکی هستیدتو شهر های بزرگ فروشگاه ها از این گارانتی گوشی میفروشن….

CAT

اخه اون دفعه هم من با گارانتی خریدم گارانتی طلایی هم بود بعد جالبه نمایندگی هواوی هم بود ولی کشک از اب در اومد خدا کنه اینا هم مثل قضیه من نشه

m.b

نه miiran چون خودش وارد کننده رسمی هست، پیگیر هست…
سخت‌گیری ممکنه بکنه اما معتبره…

Mr_asterky

این طراحی مضخرفه

Milad7

بازوکا اس ؟))

Milad7

باز که سهامداران دعواشون شده 😀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)