حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساعت هوشمند شیائومی می واچ (Mi Watch) با رابط کاربری شخصی سازی شده Android Wear و قیمت ۱۸۵ دلار رسما معرفی شد

امروز شیائومی می سی سی ۹ پرو (Mi CC9 Pro) با دوربین پنج گانه ۱۰۸ مگاپیکسلی و قیمت ۴۰۰ دلار رسما معرفی شد و محصول مهم بعدی اما ساعت هوشمند شیائومی می واچ است که اولین ساعت هوشمند با برند Mi به حساب می‌آید. این ساعت هوشمند چندین ویژگی مهم دارد که در همین راستا، شیائومی اعلام کرد که شیائومی می واچ مثل یک گوشی کوچک روی دستان شما خواهد بود. نکته مهم اما چیزی است که گوگل به شیائومی اجازه داده و خلاف سنت اندروید ور عمل کرده است. ساعت هوشمند شیائومی می واچ (Mi Watch) با رابط کاربری شخصی سازی شده Android Wear رسما معرفی شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

ساعت هوشمند شیائومی می واچ

ساعت هوشمند شیائومی می واچ

ساعت هوشمند شیائومی می واچ

اگر به یاد داشته باشید گوگل در ادامه نارضایتی از پراکندگی تجربه اندروید روی موبایل، با عرضه اندروید ور اجازه شخصی سازی آن را به هیچ شرکتی نداد. این خود مسبب جدا شدن مسیر سامسونگ، ال جی، هواوی و دیگر برندها از سیستم عامل گوگل شد. حالا اما گوگل به شیائومی اجازه داده تا رابط کاربری مخصوص خود را روی اندروید ور شیائومی می واچ ارایه کند.

شیائومی می واچ مجهاز به یک نمایشگر ۱.۷۸ اینچی AMOLED است که از ویژگی Always-On هم پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر در بدنه‌ای ۴۴ میلی‌متری قرار دارد. بخش پشتی ساعت هم از سرامیک ساخته شده و سنسورهای مربوط به ضربان قلب در آن قسمت قرار گرفته‌اند. در لبه سمت راست این ساعت شاهد یک پیچ چرخان دیجیتالی هستیم و در زیر آن، یک دکمه دیگر قرار گرفته است. در بخش سمت چپ هم بلندگوی دستگاه و میکروفون قرار گرفته‌اند.

شاید برخی بگویند که طراحی می واچ شبیه به اپل واچ است مخصوصا نمایشگر آن با گوشه‌های گرد و جاگیری پیچ چرخان دیجیتال. نمی توان این را منکر شد اما این ساعت می تواند زبان طراحی خود را داشته باشید و از نظر طراحی با اپل واچ کاملا متمایز و قابل تشخیص است. دلیل این قابل تشخیص بودن لبه های آلومینیومی مسطح می واچ در مقابل لبه های گرد اپل واچ است. (مثل تفاوت آیفون ۵ با آیفون ۶)

شیائومی می واچ همچنین از بلوتوث، NFC و eSIM نیز پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از eSIM به این معنی است که شیائومی می واچ می‌تواند مستقلا به شبکه مخابراتی متصل شده و از گوشی بی‌نیاز باشد.

روی ساعت شیائومی می واچ شاهد سیستم عامل گوگل یعنی Wear OS هستیم. البته همانطور که گفتیم رابط اختصاصی شیائومی یعنی MIUI هم روی این ساعت نصب شده تا شاهد اولین ساعت مبتنی بر Wear OS باشیم که از رابط کاربری جداگانه‌ای بهره می‌برد. MIUI استفاده شده در این ساعت، بیش از ۴۰ اپلیکیشن از پیش نصب شده دارد و شیائومی یک فروشگاه اختصاصی نصب اپلیکیشن هم روی این ساعت قرار داده است.

همچنین ویژگی‌های معمول در زمینه دنبال کردن فعالیت‌های ورزشی هم روی این ساعت نصب شده است. با این ساعت امکان شنا و ثبت فعالیت‌های مربوط به آن هم وجود دارد و ویژگی Firstbeat هم روی شیائومی می واچ نصب شده است. Firstbeat می‌تواند عملکرد ضربان قلب کاربر در حین فعالیت‌های ورزشی مختلف را تحلیل کند.

قلب تپنده این ساعت هوشمند پردازنده اسنپدراگون Wear 3100 است که از ۴G هم پشتیبانی می‌کند. همچنین یک گیگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی هم در این ساعت حاضر خواهند بود. عمر باتری شیائومی می واچ آنطور که اعلام شده، قرار است ۳۶ ساعت مداوم در صورت استفاده از ۴G باشد. شیائومی یک باتری ۵۷۰ میلی‌آمپری درون می واچ قرار داده که بزرگ‌ترین باتری است که تا به حال در یک ساعت هوشمند دیده‌ایم.

قیمت و زمان عرضه شیائومی می واچ

قیمت و زمان عرضه شیائومی می واچ

قیمت و زمان عرضه شیائومی می واچ

در حال حاضر این ساعت فقط مخصوص به بازار چین خواهد بود و هنوز نمی‌دانیم که آیا این محصول را در بازارهای جهانی هم خواهیم دید یا خیر. زمان عرضه شیائومی می واچ هم ۲۰ آبان ماه تعیین شده و قیمت آن هم تنها ۱۸۵ دلار خواهد بود که معقول به نظر می‌رسد.

همچنین شیائومی یک نسخه خاص از این ساعت را عرضه خواهد کرد که شیشه رویی ساعت از نوع یاقوت کبود خواهد بود و بدنه و بند نیز قرار است از جنس استیل ضد زنگ باشند. این مدل رده بالا، قرار است صد دلار گران‌تر باشد و با قیمت ۲۸۵ دلار عرضه شود. زمان عرضه آن نیز دقیق مشخص نیست اما گفته شده تا پایان سال جاری میلادی، عرضه خواهد شد.

نسخه خاص می واچ

نسخه خاص می واچ

نظر شما درباره ساعت هوشمند می واچ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
D.r cozmos

ناظر اپدیدت بعد اگوست چیزی برات امده؟
برای من هیچی نیومد بعد اگوست

Dr.Nazer

آره دیروز یه آپدیت ۲۸۴.۴ مگی اومده که ویژگی‌هاش ایناس :

۱. اضافه‌شدن اسلوموشن به دوربین سلفی

۲. قابلیت Auto Hotspot و یه‌ویژگی به‌نام Wifi Tips اضافه شدن که میتونه موقع پیش اومدن اشتباه تو وصل شدن به وایفای واسه حل شدنش پیشنهاد میده.

۳. نوشته کنترل کردن راحت دستگاه‌های جانبی که به گوشیت وصل میشن، که نمیدونم منظورش چیه دقیقا.

۴. بهبود الگوریتم شناسایی فینگرپرینت

تاریخ دقیق آپدیت هم 2019/11/3 ئه‌.

Dr.Nazer

البته هر ماه واسه من آپدیت اومده؛ آگوست که ۳ ماه پیش بود!

D.r cozmos

چرا برای من سه ماهه هیچ اپدیتی نیومده؟

android 10

میخوامش اما پولشو ندارم کسی هست 2 تومن دستی بده با اقساط 72 ماهه میخوام

Ali_DJ Style

جنس میخوای؟؟ توپشو دارم
بکشی دیگه می بند و می واتچ و همچی یادت می‌ره🧐

m.b

” شیائومی یک باتری ۵۷۰ میلی‌آمپری درون می واچ قرار داده که بزرگ‌ترین باتری است که تا به حال در یک ساعت هوشمند دیده‌ایم ”
” اگر به یاد داشته باشید گوگل در ادامه نارضایتی از پراکندگی تجربه اندروید روی موبایل، با عرضه اندروید ور اجازه شخصی سازی آن را به هیچ شرکتی نداد. این خود مسبب جدا شدن مسیر سامسونگ، ال جی، هواوی و دیگر برندها از سیستم عامل گوگل شد. حالا اما گوگل به شیائومی اجازه داده تا رابط کاربری مخصوص خود را روی اندروید ور شیائومی می واچ ارایه کند. ”
مثل اینکه امروز در بخش ساعت هم رقبا رو زخمی کرده…
شیائومی با سامسونگ بست و دوربین 108 رو با هم معرفی کردن… و الان هیچ شرکتی نمیتونه اولین در این کار باشه چون دیگه شیائومی اولین شد…
با کوالکام بست و همه پردازنده های میانرده جدید با گوشی های شیائومی معرفی میشند معمولاً … و اونجا هم نام اولین رو برای خودش ثبت کرد…
با گوگل هم بست و هم همزمان با پیکسل ها از اندروید 10 اختصاصی خودش پرده برداشت و هم الان از اندروید اختصاصی محبوب خودش روی اسمارت‌واچ ها پرده برداشته که تا الان اینکار مجوز نداشته… و در این ضمینه هم نگذاشت بقیه پیش دستی کنن و نام اولین رو برای خودش ثبت کرد…
قدرت ارتباطی این شرکت با باقی شرکت ها واقعاً شگفت انگیزه…

_V_

کاش یه طراحی جدید میزد

این خیلی شبیه اپل واچه

The Destroyer

آره…
ولی واقعا خیلی چیز نابیه. ما که نمیتونیم بخریم مبارک خریداراش باشه

Mr_asterky

قیمتش تو ایران دوماه اول 2500تا2700 بعد 6 ماه میرسه 1800تا2000
#وطنم_پاره_تنم

_V_

عزیز
گلکسی واچ ۴۶ میلی متری قیمتش ۳۵۰ دلاره
۲۸۰۰۰۰۰ تومن

Mr_asterky

می بند ۳۰ دلاری اوایل ورودش به بازار ۷۰۰تا۸۰۰ بود ولی الان ۳۵۰ تومنه
بعد قیمت سامسونگ نسبت شیامی مناسبتره بخاطر واردات رسمی و فروش بالا
عزیززززز

V800B

اینکه شبیه اپل واچ هیچ شکی نیس
و نکنه توقع داریم سطح بدنه یا فریم دور مثل اپل واچ بشه تا لفب کپی بهش داد حداقل باید تفاوتی داشته باشه دیگه
ولی خوشگله قیمتش هم خوبه

MohammadFarhaadi

طبق معمول مشخصات عالی قیمت شوکه کننده!

Milad7

😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)