حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توسعه نرم افزاری گلکسی اس ۱۱ آغاز شده است.

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | سامسونگ

گلکسی اس ۱۱ (Galaxy S11) پرچمدار ۲۰۲۰ سامسونگ خواهد بود که انتظارات از آن بالاست. یک ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم تاریخ معرفی گلکسی اس ۱۱ احتمالا ۲۹ بهمن و زودتر از موعد خواهد بود. به همین دلیل توسعه دستگاه پیش افتاده است. امروز خبر می رسد که توسعه نرم افزاری گلکسی اس ۱۱ آغاز شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

توسعه نرم افزاری گلکسی اس ۱۱

سامسونگ

سامسونگ

این محصولات همچنان به حفره درون نمایش مجهز می‌شوند؛ با این حال حاشیه اطراف نمایشگر آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. انتظار می‌رود مانند سال جاری میلادی، گوشی‌های گلکسی اس ۱۱ گلکسی اس ۱۱ پلاس و گلکسی S11e در معرض دید عموم قرار بگیرند. برخی گزارش‌ها به رونمایی از این گوشی‌های هوشمند پیش از شروع کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ اشاره می‌کنند.

دیروز شاهد توییتی از سوی Max Weinbach بودیم که به شروع توسعه نرم افزار گوشی‌های سری گلکسی S11 سامسونگ برای بازار ایالات متحده آمریکا اشاره می‌کرد. Weinbach خبر از پشتیبانی تمام گوشی‌های سری گلکسی اس 11 از شبکه ارتباطی 5G داده است. انتظار می‌رود این محصولات به مودم اسنپدراگون X55 مجهز شوند. شایعات به حضور این مودم در آیفون‌های 2020 نیز اشاره کرده‌اند. قدرت پرچمداران آینده سامسونگ در بازار ایالات متحده آمریکا توسط چیپست اسنپدراگون 865 تامین می‌شود که بر اساس لیتوگرافی 7 نانومتری EUV سامسونگ به تولید می‌رسد.

استفاده از معماری 7 نانومتری باعث افزایش تعداد ترانزیستورهای یک تراشه می‌شود. افزایش تعداد ترانزیستورها به معنای افزایش قدرت و کاهش مصرف انرژی توسط این پردازنده است. پردازنده اسنپدراگون 855 با لیتوگرافی 7 نانومتری TSMC به تولید رسیده که در مقایسه با پردازنده 10 نانومتری اسنپدراگون 845، قدرت بالاتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همچنین نیاز به انرژی کمتری دارد.

ماه گذشته میلادی شاهد رونمایی از پردازنده سامسونگ اگزینوس ۹۹۰ بودیم. در حالی که در ابتدا تصور می‌شد این پردازنده قدرت گوشی‌های سری گلکسی اس 11 را در بازارهای خارج از ایالات متحده آمریکا تامین کند، گزارشی جدید آن را تکذیب کرد. به نظر می‌رسد نسخه بین‌المللی گوشی‌های گلکسی S11 با پردازنده اگزینوس ۹۸۳۰ به فروش می‌رسند. همانطور که می‌دانید، سامسونگ از هسته‌های سفارشی خود در برخی از پردازنده‌های اگزینوس استفاده می‌کند. حال این شرکت کره‌ای تصمیم گرفته این بخش را تعطیل کند و به استفاده از هسته‌های ARM ادامه دهد.

گلکسی اس ۱۱ با اگزینوس ۹۸۳۰ ارایه می شود

بر اساس شایعات، چیپست اگزینوس ۹۸۳۰ به 4 هسته قدرتمند Cortex-A77 مجهز می‌شود. اگزینوس 990 به عنوان جدیدترین پردازنده سامسونگ، به 2 هسته سفارشی، 2 هسته Cortex-A76 با قدرت بالا و 4 هسته Cortex-A55 برای فعالیت‌های استاندارد توسعه یافته است. سامسونگ به تعطیلی بخش توسعه هسته‌های اختصاصی خود در ماه دسامبر سال جاری میلادی اشاره کرده است. به نظر می‌رسد این شرکت کره‌ای از روند توسعه هسته‌های اختصاصی خود رضایت نداشته و برای باقی ماندن در رقابت، تصمیم به استفاده از هسته‌های ARM در چیپست‌های آینده خود گرفته است.

شایعات زیادی در این رابطه وجود دارد که سامسونگ در حال توسعه پردازنده گرافیکی مخصوص به خود است. به نظر می‌رسد این پردازنده گرافیکی علاوه بر گوشی‌های گیمینگ، در سوپرکامپیوترها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. شایعات به توسعه این پردازنده گرافیکی با همکاری شرکت AMD اشاره کرده‌اند. در حال حاضر سامسونگ در رابطه با این شایعات از خود واکنشی نشان نداده است.

گوشی‌های سری گلکسی S11 سامسونگ به رابط کاربری One UI 2.0 مجهز می‌شوند که در مقایسه با نسل کنونی این رابط کاربری، با چندین پیشرفت همراه خواهد شد. این رابط کاربری امکان استفاده با یک دست از گوشی‌های هوشمند فراهم می‌کند که با توجه به افزایش اندازه آن‌ها در سال‌های اخیر، از اهمیت بالایی برخوردار است. تا پیش از معرفی پرچمداران آینده سامسونگ، شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعاتی از آن‌ها خواهیم بود.

نظر شما چیست؟ منتظر گلکسی اس ۱۱ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
online_wireless

اگزینوس که داغونه، فقط برای بازار امریکا و چین خیلی خوبه که از اسنپ استفاده میشه.

Milad7

اژدها وارد میشود….

Amir galaxy

جاااااان😍

Milad7

king 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)