حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایده های گوشی تاشو شارپ را ببینید

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | شارپ

شرکت های مختلف همچنان در حال آزمون و خطا برای یافتن فرم‌فکتور صحیح گوشی های تاشو هستند. ایده ها بسیار زیاد است و می توان گفت که هنوز هیچ کدام ایده آل نیستند. امروز شاهد چندین حق اختراع مختلف از شارپ هستیم که می توانند جالب باشند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ایده های گوشی تاشو شارپ را ببینید.

گوشی تاشو شارپ

گوشی تاشو شارپ

گوشی تاشو شارپ

اوایل امسال بود که حق اختراع گوشی منعطف شارپ مجهز به ۲ لولا به ثبت رسید. این گوشی در مقایسه با دیگر گجت‌های انعطاف‌ پذیری که پیش از آن دیده بودیم، متفاوت به نظر می‌رسید، چرا که از دو لولا درونش استفاده شده بود. افشای تصاویر پتنت دیگری از یک گوشی انعطاف پذیر شارپ نشان می‌دهد این شرکت برنامه‌های خاصی در سر دارد.

چند روز پیش مشخص شد کنسول بازی دستی شارپ با دسته متصل شونده در دست ساخت است. به تازگی دریافتیم این کنسول تنها دستگاه منحصربه‌فرد در دست توسعه توسط شارپ نبوده و این شرکت، ساخت یک یا احتمالا چند گوشی منعطف را نیز در برنامه‌هایش قرار داده است. در پتنت جدید مربوط به گوشی هوشمند منعطف شارپ که به تازگی تصاویر مربوط به آن منتشر شده است، شاهد شش گجت مختلف هستیم. یکی از این دستگاه‌ها، دارای یک ویژگی منحصربه‌فرد است.

یکی از چند گوشی هوشمند منعطف شارپ از طراحی کاملا بدون حاشیه بهره می‌برد، به طوری که در چهار طرف نمایشگر آن، تقریبا هیچ لبه‌ای وجود ندارد. حتی روی نمایشگر نیز عنصری دیده نمی‌شود. در صورت تبدیل شدن این طرح به یک گوشی هوشمند تجاری، با گجتی منعطف، مجهز به اسپیکر روگوشی و دوربین سلفی زیر نمایشگر، رو به رو خواهیم شد!

گوشی تاشو شارپ

گوشی تاشو شارپ

لولای گوشی هوشمند منعطف شارپ دقیقا در میانه نمایشگر قرار دارد، به همین دلیل با تا کردن گجت، دو لبه بالایی و پایینی دقیقا روی یکدیگر قرار خواهند گرفت. ابعاد این گوشی بعد از تا شدن، بسیار کوچک خواهد بود. با در نظر گرفتن محدودیت‌های دنیای تکنولوژی در حال حاضر، انتظار نداریم چنین گوشی هوشمندی تا چند سال آینده در دست کاربران مشاهده کنیم. اگر شارپ برای عرضه اولین گوشی انعطاف پذیر خود طی 2020 یا حتی 2021 برنامه‌ریزی کرده باشد، باید تغییراتی در طراحی گوشی به تصویر کشیده شده در بالا ایحاد کند.

دومین گوشی انعطاف پذیر شارپ شباهت زیادی به مورد اول دارد، هر چند یک ناچ عریض در لبه بالایی آن دیده می‌شود. متاسفانه در اسناد پتنت توضیحات کمی ارائه شده است، به همین دلیل نمی‌توان درباره قرارگیری این ناچ روی پنل پشتی یا پنل جلویی اظهار نظر کرد.

گوشی تاشو شارپ

گوشی تاشو شارپ

سومین گجت منحصربه‌فرد و با بقیه، متفاوت است. یک درگاه عرض به عنوان محل قرارگیری کارت اعتباری برای آن در نظر گرفته شده است. احتمالا می‌توان از این گوشی هوشمند منعطف شارپ به عنوان پایانه پرداخت استفاده کرد. به ظاهر، این طرح به اولین گوشی، مجهز به نمایشگری کاملا لبه به لبه و بدون حاشیه، شباهت دارد، اما در حقیقت این طور نیست. مهم‌ترین تفاوت طرح سوم را باید قابلیت تا شدن به هر دو طرف، به داخل و به بیرون، بیان کرد.

گوشی تاشو شارپ

گوشی تاشو شارپ

در چهارمین طرح، ادغامی از یک دستبند ردیاب سلامت و یک گوشی هوشمند را مشاهده می‌کنیم. سبک طراحی متفاوت این گجت به کاربر اجازه می‌دهد آن را دور مچ دست خود ببندد. می‌توان آن را به نوعی شبیه به Nubia Alpha دانست. نوبیا آلفا یک گوشی پوشیدنی است که سلفی هم می‌گیرد!

علاوه بر آن، همانند دومین طرح، در لبه بالایی آن یک بریدگی عریض وجود دارد. بر اساس تصویر بالا، عرض و ضخامت گوشی هوشمند منعطف پوشیدنی شارپ بالا است، به همین دلیل نمی‌توان آن را به راحتی نوبیا آلفا دور دست بست.

گوشی تاشو شارپ

گوشی تاشو شارپ

در نهایت به دو مدل متمرکز روی گیمینگ می‌رسیم. دو گجت به تصویر کشیده شده در بالا همچنان انعطاف پذیر هستند، اما از نظر قابلیت‌ها و مشخصات فنی، برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌های موبایل طراحی شده‌اند. این دو تقریبا شبیه به نظر می‌رسد، به طوری که وجود یک لولا در میانه بدنه به کاربر اجازه می‌دهد دستگاه را از وسط تا کند. لبه‌‌های یکی از آن‌ها گرد طراحی شده که در دست گرفتن گجت را حین بازی کردن راحت‌تر می‌کند. از نظر ظاهری، این گوشی هوشمند منعطف شارپ کمی شبیه به کنسول بازی قابل حمل پی اس پی سونی است.

امیدواریم در نمایشگر CES 2020، شاهد رونمایی حداقل یک گجت انعطاف پذیر از سوی شارپ باشیم، چرا که بر اساس طرح‌های ارائه شده از این شرکت، شارپ خلاقیت بالایی در زمینه طراحی و ساخت گوشی‌ های منعطف دارد!

نظر شما درباره این ایده های گوشی تاشو شارپ چیست؟ فکر می کنید کدام یک موفق تر خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohammadFarhaadi

شارپ تمرکزش روی بازار ژاپنه و خیلی پیش اومده چند سال جلوتر از بقیه از تکنولوژیهای آینده تو گوشیاش استفاده کنه.واقعا هم چیزای تاپی میده بیرون حیف که برای بقیه کشورا نمیده.

Milad7

دستمال رلیه خخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)