حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع حلقه اپل یا Apple Ring را ببینید

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، لوازم جانبی

اپل با عرضه اپل واچ، محبوب ترین ساعت هوشمند دنیا، در تجارت پوشیدنی ها موفق ظاهر شد. این کمپانی هدفون های تو گوشی پرفروشی به نام ایرپادز نیز تولید کرده است. به نظر می رسد که یک ابزار جانبی محبوب و البته نوآورانه دیگر از اپل را به زودی شاهد خواهیم بود، در ادامه با ترنجی همراه باشید تا حق اختراع حلقه اپل یا Apple Ring را ببینید.

حلقه اپل یا اپل رینگ (Apple Ring)

حلقه اپل یا اپل رینگ (Apple Ring)

حلقه اپل یا اپل رینگ (Apple Ring)

تحلیلگر قابل اعتماد، مینگ چی کو می گوید عینک واقعیت افزوده ی اپل که مدت هاست سوژه ی اخبار و شایعات است، سال آینده در کنار iPhone SE2 عرضه می شود. اما با توجه به حق اختراع تازه ثبت شده، به نظر می رسد اپل بر روی دستگاه پوشیدنی دیگری کار می کند.

عنوان حق اختراع به این صورت می باشد:

«دستگاه ها، روش ها، رابط کاربری برای یک دستگاه محاسبه گر الکترونیک پوشیدنی.»

فناوری ذکر شده در حق اختراع، به یک حلقه با صفحه لمسی، پردازشگر، منبع نیروی قابل شارژ و گیرنده و فرستنده ی بی سیم است. این حلقه در انگشت انداخته می شود و با یک ضربه و یا یک فرمان صوتی و حرکت دست می تواند دستگاه دیگری مثل آیفون یا آیپد را کنترل کند. به عبارت دیگر، حلقه Apple Ring محصولی نیست که بتواند به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرد.

چرا اپل رینگ یا حلقه اپل


برای چه باید از حلقه Apple Ring برای کنترل دستگاه های دیگر استفاده کنیم؟ همانطور که اپل در حق اختراع ذکر کرده، دستگاه های لمسی حال حاضر می توانند در برخی فعالیت ها ضعیف ظاهر شوند. اپل می گوید نگه داشتن آیفون و آیپد برای مدتی در دست در طولانی مدت احساس خستگی ایجاد می کند. علاوه براین، نور صفحه نمایش می تواند در موارد خاص و در مکان های عمومی آزاردهنده باشد و شاید حتی در شرایطی که کاربر در خطر باشد، مشکل زا شود. اپل اعتقاد دارد استفاده از اپل رینگ می تواند کارآمدتر، ایمن تر و آسان تر باشد تا این که کاربر مدام مجبور باشد با صفحه نمایش گوشی کار کند.

آمازون اخیراً محصول Echo Loop را معرفی کرده که یک حلقه ی هوشمند مجهز به الکساست. این حلقه اکثر قابلیت های اسپیکر هوشمند را دارد اما در انگشت قرار می گیرد. حتی می توانید برنامه ی الکسا را باز کنید و یک شماره تلفن برای آن تعریف کنید سپس با دو بار فشار دادن دکمه تماس برقرار می شود. Echo Loop با تلفن همراه همگام سازی می شود. مشابه چیزی که در حق اختراع اپل نوشته شده، Echo Loop طوری طراحی شده که در انگشت سبابه قرار می گیرد. آمازون Echo Loop را طی مراسمی به قیمت 129.99 دلار عرضه می کند، اما قیمت آن به 179 دلار افزایش پیدا می کند.


عینک اپل بهترین چیزی است که می توان به حلقه ی اپل آن را کنترل کرد. در حالی که کاربران می توانند قابلیت های هدست را با ضربه زدن بر روی صفحه های دو طرف عینک فعال کنند، حلقه ای که در انگشت قرار دارد، کار را بسیار راحت می کند.
شماره ی حق اختراع، 10,444,834 B2 می باشد و در آوریل 2012 نوشته شده است.

اگر اپل بخواهد از حلقه برای کنترل عینک استفاده کند، می بایست به زودی و در سه ماهه ی اول 2020 رونمایی شود. اما اگر هدف از تولید حلقه، کنترل آیفون باشد، این حلقه تا سپتامبر بعدی عرضه نخواهد شد. به هر حال، از آنجا که اپل از عرضه ی اپل واچ عبرت گرفته دیگر دلیل ندارد با این حلقه مثل یک تکه جواهر برخورد کند. این کمپانی در زمان عرضه ی اپل واچ متوجه شد مردم به ساعت به عنوان یک ابزار فناوری نگاه می کنند نه به چشم جواهر.

نظر شما چیست؟ منتظر اپل رینگ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammad 13759

چیز جالبی میشه اگه برای عینک اپل باشه مثلا با تکان دادن انگشت یا دست میشه محتوای واقعیت مجازی یا افزوده رو کنترل کرد .

Milad7

تا عملیاتی شدن هنوز فاصله ی زیادی داره…

Milad7

😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)