حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل درحال توسعه حلقه هوشمند خود برای رقابت با گلکسی رینگ است

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، گجت‌های پوشیدنی

طبق گزارش جدیدی که از کره جنوبی منتشر شده است، اپل درحال سرعت بخشیدن به توسعه یک حلقه هوشمند است که می‌تواند روی انگشت کاربران برای ردیابی بیومتریک سلامت آن‌ها استفاده شود.

حلقه هوشمند اپل

اپل چندین سال است که روی ایده یک حلقه پوشیدنی تمرکز کرده است، همان‌طور که چندین پتنت در گذشته این مورد را نشان داده‌اند، اما با توجه به اینکه سامسونگ درحال آماده شدن برای عرضه محصول مشابه خود به بازار است، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که اپل آن را با چیزی دنبال کند که مظهر شعار تیم کوک است: «بهترین باش، نه اولین.»

به گزارش Electronic Times، اپل توجه زیادی به این بازار دارد که نشان می‌دهد حلقه هوشمند جایگزینی محبوب برای ساعت هوشمند است که می‌تواند برای مدت طولانی‌تری استفاده شود و خوابیدن با آن راحت‌تر باشد.

گفته می‌شود که اپل به‌طور جدی این ایده را به‌عنوان توسعه‌ای قابل‌دوام در خط تولید پوشیدنی‌هایش بررسی می‌کند و به‌طور فزاینده‌ای برای ثبت اختراعات مربوط به دستگاه‌های انگشتی مجهز به NFC درخواست می‌کند.

یکی از منابع داخلی صنعت که در گزارش ترجمه‌شده ماشینی نقل شده است، بیان می‌کند: «به‌نظر می‌رسد تجاری‌سازی حلقه هوشمند اپل قریب‌الوقوع است.»

حلقه هوشمند اپل برای رقابت با گلکسی رینگ سامسونگ

حلقه هوشمند اپل برای رقابت با گلکسی رینگ سامسونگ

این شایعه درحالی منتشر می‌شود که سامسونگ در دومین رویداد Galaxy Unpacked 2024 خود که احتمالاً در نیمه دوم جولای برگزار می‌شود، از Galaxy Ring به‌طور کامل رونمایی می‌کند. این شرکت کره‌ای در پایان اولین رویداد Unpacked خود در ماه ژانویه، وجود این محصول را تأیید کرد و اکنون انتظار می‌رود که در نیمه دوم سال وارد تولید انبوه شود.

انتظار می‌رود که گلکسی رینگ علاوه‌بر توانایی اندازه‌گیری جریان خون، دارای مانیتورینگ ECG، ردیابی خواب و قابلیت‌هایی برای کنترل دستگاه‌های دیگر و پرداخت‌های بی‌سیم از راه دور باشد. همچنین انتظار می‌رود این دستگاه در چندین اندازه برای سایز مختلف انگشتان دست عرضه شود.

دسته حلقه‌های هوشمند نوظهور درحال‌حاضر توسط Oura Ring رهبری می‌شود که اولین بار توسط شرکت فنلاندی Oura در سال 2015 عرضه شد. این دستگاه اطلاعات فعالیت، ضربان قلب، ضربان تنفس و خواب را جمع‌آوری می‌کند و ازطریق بلوتوث به برنامه Oura منتقل می‌کند. اکنون این دستگاه در نسل سوم خود می‌تواند دمای بدن و چرخه قاعدگی را نیز اندازه‌گیری کند و گفته می‌شود باتری آن با یک بار شارژ به‌مدت یک هفته دوام می‌آورد.

در مارس 2022، Oura اعلام کرد که بیش از یک میلیون دستگاه از حلقه هوشمند خود را فروخته است، اما پس از اینکه این شرکت هزینه اشتراک ماهانه 5.99 دلاری را برای سرویس سلامتی خود معرفی کرد که جنبه‌های خاصی از داده‌های کاربر را پشت دیوار پرداخت قرار می‌دهد، موردانتقاد قرار گرفت.

نظر شما درباره حلقه هوشمند اپل برای رقابت با گلکسی رینگ سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی