حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نیم‌نگاهی به انواع چرخ خیاطی صنعتی و کاربردهایشان

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

چرخ خیاطی یکی از وسایل بسیار کاربردی در هر خانه‌ است و به جز خیاطان، خانم‌ها و گاها آقایان در مصارف خانگی از آن استفاده می‌کنند. این وسیله برای افراد علاقه‌مند به دوخت و دوز یک وسیله‌‌ی دوست داشتنی است. با استفاده از این وسیله می‌توانید بدون معطلی لباس‌های تنگ و گشادتان را متناسب کرده و لباس‌های آسیب دیده را تعمیر کنید. همه‌ی ما با نوعی از چرخ خیاطی به نام، چرخ خیاطی خانگی آشنا هستیم. در صورتی که چرخ‌های خیاطی صنعتی از پرکاربردترین ماشین‌های صنعتی هستند.

انواع چرخ خیاطی صنعتی

چرخ‌های خیاطی مانند بسیاری از ابزارهای دیگر و بر اساس کابرد در دو نوع خانگی و صنعتی موجود هستند . چرخ خیاطی صنعتی از انواع چرخ‌هایی است که تخصصی بوده و هر چرخ خیاطی غالبا مخصوص یک کار ویژه است و کابرد عمومی ندارد. مثلا برخی از چرخ‌های صنعتی فقط راسته‌دوزی می‌کنند و برخی دیگر فقط زیگزاگ می‌زنند. از طرفی، چرخ‌های خانگی برای استفاده خانگی است و به تجهیزات و دوخت‌های مختلفی مجهز است اما برای دوخت و دوز در حجم کم مناسب‌اند.

تفاوت چرخ خیاطی صنعتی و خانگی

برخلاف چرخ خیاطی‌های خانگی هر کدام از چرخ خیاطی‌های صنعتی به طور ویژه مخصوص یک نوع دوخت هستند و به صورت تخصصی یک کار را انجام می‌دهند. این چرخ ها در طول روز ساعت‌ها مورد استفاده قرار می گیرند از این رو موتور و دینام‌های بسیار قوی‌تری نسبت به چرخ‌های خانگی دارند. از دیگر ویژگی‌های چرخ‌های صنعتی می‌توان به ابعاد آن‌ها اشاره کرد که در مقایسه با چرخ‌های خانگی ابعاد بزرگتری دارند. چرخ‌های صنعتی دو نوع موتور دارند یکی از آن‌ها موتور کلاچ است که در زیر میز قرار می گیرد. سروموتور نوع دیگر موتور چرخ های صنعتی است، این موتور در داخل بدنه چرخ قرار گرفته، مصرف برق کمی داشته و در زمان استفاده صدای کمتری تولید می کند.

چرخ خیاطی میان دوز

چرخ خیاطی میاندوز یکی از چرخ‌های صنعتی است که برای دوخت میانه پارچه استفاده می‌شود. دوخت زده شده با این چرخ به پارچه ظاهری آراسته می‌دهد. این چرخ خیاطی معمولا برای دوخت پارچه‌های کشی و انواع تریکو کاربرد دارد. چرخ میاندوز تنها برای یک نوع دوخت تخصص یافته است. از این رو برای استفاده به عنوان چرخ خیاطی خانگی برای افرادی که در امر خیاطی مبتدی هستند، مناسب نبوده و از لحاظ قیمت خرید برای آنها مقرون به صرفه نیست.

چرخ خیاطی دکمه زن

چرخ خیاطی دکمه زن یک محصول کاربردی در صنعت خیاطی است. همانطور که از نام این چرخ خیاطی مشخص است، فقط برای دوختن دکمه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چرخ خیاطی در دو نوع نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک موجود است و توانایی دوخت دکمه‌های دوسوراخ، چهار سوراخ و دوخت به صورت معمولی و ضربدری را دارد.

چرخ خیاطی سردوز

چرخ خیاطی سردوز برای دوخت لبه‌های پارچه با هدف مرتب بودن و جلوگیری از بیرون زدگی نخ مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرعت این چرخ‌ها بسیار بالا و از ۱۰۰۰ تا ۹۰۰۰ دور در دقیقه متغیر است. در این چرخ خیاطی از ۲ تا ۹ دوک نخ به طور همزمان استفاده می‌شود و برای زدن کوک‌ها به چندین سوزن نیاز است.

چرخ خیاطی گلدوزی

درست است که اغلب چرخ‌های حرفه‌ای این قابلیت را دارا می‌باشند اما این دلیل نمی‌شود که یک چرخ صنعتی، ویژه این کار موجود نباشد. با استفاده از چرخ خیاط گلدوزی که اغلب از نوع کامپیوتری هستند، می‌توان بهترین طرح‌های گلدوزی را با سرعت بسیار بالا دوخت.

در این مقاله کوتاه سعی کردیم شما را به طور کلی و تیتروار با انواع چرخ‌های خیاطی صنعتی آشنا کنیم. اگر به دنبال بستر مناسبی برای خرید و سفارش هر کدام از این چرخ‌های خیاطی را دارید، سری به وبسایت ویترین نت بزنید. در ویترین نت به عنوان یک پلتفرم بنگاه به بنگاه این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید به راحتی اکثر ماشین‌الات صنعتی و … را مشاهده و جهت خرید آن اقدام کنید.

همچنین ویترین نت امکان مقایسه محصولات را به کاربران خود می‌دهد تا از میان انتخاب‌های مختلف بهترین را برای کسب و کار خوشان انتخاب نمایند. برای ورود به سایت ویترین نت به آدرس www.vitrinnet.com مراجعه فرمائید.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)