حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش مجازی چه مزایایی دارد؟

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

شیوه های تدریس و آموزش در دنیای امروزی با توجه به پیشرفت های فراوان دنیای تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده است و روز به روز در حال تکامل می باشد. یکی از شیوه هایی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است آموزش مجازی و یا آموزش آنلاین که به ترتیب به انگلیسی Virtual learning و E-learning نامیده می شوند، می باشد.

این نوع آموزش به گونه ای است که مباحث و دروس آموزشی به وسیله الکترونیکی و با بهره مندی از ابزار های چند رسانه ای و کامپیوتری ارائه می گردد.در این شیوه استاد و یا دانش آموزی در کلاس حضور نداشته و دروس به وسیله فایل های صوتی و تصویری ، ارتباط تصویری و تلفنی و… انتقال داده می شوند.

وابستگی این نوع آموزش با توجه به تکیه آن ها بر لوازم الکترونیکی به کامپیوتر و سایر وسایل ارتباط جمعی نیز زیاد می باشد.امروزه یکی از بهترین شیوه های آموزش آنلاین به وسیله کانپیوتر می باشد و بخش عمده ای از آموزش از این راه صورت می گیرد.با توجه به نیاز اینترنت و نقش مهم آن در آموزش های آنلاین می توان نام این نوع تدریس را آموزش اینترنتی هم نامید.

موسساتی که مشغول به انجام این نوع آموزش هستند می بایست از تمامی امکانات آموزش مجازی نیز بهره مند باشند.در واقع موسسه آموزش مجازی معتبر ، موسسه ای است که بتوان به واسطه ی آن تمامی راه کار های لازم برای آموزش های مربوطه به شیوه ی آنلاین در آن انجام گیرد و هنر جو بدون هیچ مشکلی آموزش دوره مورد نیاز خود را با ساده ترین و بروز ترین روش ها فرا گیرد.

مزایای آموزش مجازی

این نوع آموزش دارای مزایا و فوائد بسیار زیادی می باشد که در این قسمت به برخی از این مزایا اشاره می نماییم.

  • از رفت و آمد های فیزیکی جلوگیری می نماید

با توجه به اینکه در روش آموزش مجازی هنرجو و استاد به وسیله اینترنت و یا سایر بستر های ارتباطی الکترونیکی با یکدیگر در ارتباط هستند ، بنابراین نیازی به حضور آن ها در کلاس نبوده که این اتفاق سبب کاهش هزینه های رفت و آمد برای دو طرف می شود.با توجه به مشغله های زندگی امروزی این اتفاق سبب می شود در مدت زمان کمتری و در ساعات فراغت از این نوع آموزش استفاده نمایند.

  • هزینه ی پایین تر

محتوای آموزشی از طریق آموزش مجازی را می توان یکبار تولید و تعداد دفعات زیادی از آن برای آموزش به افراد استفاده نمود بنابراین هزینه تولید آن به نسبت کمتر بوده و در نتیجه آن هزینه آموزش برای هنر جو نیز به همان اندازه کمتر می شود.همچنین آموزش مجازی باعث می شود تا قشر بیشتری از جامعه بتوانند آن را فرا بگیرند و از محتوای آن استفاده نمایند.

  • انعطاف پذیری در سرعت آموزش و یادگیری

با توجه به اینکه این نوع کلاس ها مانند یک کلاس خصوصی می باشد ، می توان با توجه به توان یادگیری خود سرعت آموزش را کم یا زیاد نمود.

آموزش بر اساس محتوایی که نیاز هنرجو می باشد

با توجه به اینکه مباحث و دروس به طور کامل در دسترس هنرجو است می تواند بر اساس نیاز های خود نسبت به مباحث آموزشی اقدام به یادگیری نماید.به بیان دیگر می تواند بر روی آنچه که نیاز به یادگیری دارد تمرکز نماید بدون آنکه مطالبی که آن ها را از پیش می داند را دوباره و از نو فرا بگیرد.این کار سبب خواهد شد تا سرعت آموزش و یادگیری افزایش یابد. برای مثال چنانچه شما اطلاعاتی از پیش درباره گیاهان دارویی داشته باشید اما نیاز به جزییات کاملی از آن باشید می توانید با استفاده از این روش مباحثی درباره آموزش گیاهان دارویی را فرا بگیرید که نیاز به یادگیری دارید و از سایر مطالب آن به راحتی عبور نمایید.

 

  • جذابیت آموزش به شیوه آنلاین

آموزش مجازی شامل محتوای بصری و شنیداری می باشد و با توجه به روش های جدیدی که در این نوع آموزش استفاده می شود به هیچ وجه کسل کنندگی و یکنواختی آموزش از طریق کتب را نداشته و به هنر جو شوق و انگیزه ی چند برابری جهت آموزش را خواهد داد.

آموزش مجازی

آموزش مجازی

  • ارائه مدرک معتبر از موسسه آموزش مجازی

شما می توانید با انتخاب یک موسسه آموزش آنلاین معتبر پس از آموزش های انجام گرفته مدرک دوره ی خود را از آن موسسه دریافت نمایید. مدرک MBA معتبر که از وزارت علوم صادر می شود و قابل ترجمه است ، یکی از مدارک پر طرفدار امروزه در بین هنرجویان می باشد که به وسیله آموزش آنلاین تدریس و سپس ارائه می گردد.

  • به روز رسانی محتوای آموزش

به روز کردن کتاب های چاپی با سرعت پایین تری انجام می شود و نیاز به مراحل مختلفی است اما بروز رسانی محتوای الکترونیک بسیار ساده تر و سریع تر می باشد و علاوه بر این از هزینه ی بسیار پایین تری برخوردار می باشد.به همین دلیل امروزه با توجه به قیمت بالای کاغذ و چاپ این گونه آموزش توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

  • بالا رفتن کیفیت آموزش و یادگیری

با توجه به اینکه این نوع آموزش از لحاظ مالی به صرفه تر می باشد و می توان با توسعه بستر اینترنتی در تمامی نقاط از آموزش مجازی بهره مند شد ، عدالت و برابری برای آموزش در تمامی کشور به طور یکسان انجام می گیرد و همه ی افراد حتی افرادی که در مناطق محروم زندگی می کنند خواهند توانست آموزش های مورد نیاز خود را فرا بگیرند.

  • استفاده و بهره گیری از اساتید در هر نقطه از جهان

به دلیل عدم نیاز فیزیکی حضور استاد در آموزش مجازی ، آن ها می توانند در هر نقطه از کشور و یا جهان اقدام به تدریس دورس نمایند.

  • تکرار مطالعه مباحث

هر هنرجو در شیوه آموزش مجازی می تواند بر اساس قدرت یادگیری خود می تواند مباحث را در تعداد دفعات مختلف مرور نماید.

  • بهره گیری از بروز ترین متود های آموزش

در آموزش الکترونیکی از جدید ترین شیوه ها برای انتقال مفاهیم به متقاضیان استفاده می شود اما آموزش های سنتی چنین قابلیتی را دارا نیستند.

  • آموزش و یا دگیری در هر کجا که هستید

عدم نیاز به حضور داشتن در یک محل خاص جهت یادگیری به وسیله آموزش آنلاین باعث می شود که شما در هر کجا که حضور داشته باشید چه در سفر و یا محل کار به وسیله یک کامپیوتر و اینترنت مباحث مورد نیاز خود را آموزش ببینید.این مزیت برای افرادی که دائما در حال سفر هستند بسیار مناسب می باشد.

با توجه به تحقیقات به عمل آمده از موسسات آموزش مجازی ، یکی از بهترین موسسات در این زمینه دپارتمان آموزش مجازی A2Z می باشد که از سال 93 مشغول به فعالیت می باشد و از اساتید مجرب بهره مند می باشد.این موسسه با در اختیار داشتن مجوز های رسمی و همچنین ارائه مدرک های معتبر و بین المللی آماده خدمت رسانی در این زمینه می باشد.

 

تلفن های تماس:021-22927917 ، 021-22227858

آدرس وبسایت:www.a2zelearn.com

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

thanks 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)